خبرگزاری کار ایران

بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷؛

صفرپور:مسابقات جهانی قابل پیش بینی نیست / فولادی: دختران ایران هیچ چیز کم ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۲۷۰

بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان در حالی از 7 روز دیگر در "موجو" کره‌جنوبی آغاز می‌شود که تیم‌ملی بانوان کشورمان با 6 وزن در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، این تیم اکنون نزدیک به 4 ماه است که در ادوی آمادگی به سر می برد و پیش از این نیز در چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی و تورنمنت مراکش توانسته با کسب مدال های رنگارنگ خوش بدرخشد. برای اطلاع از شرایط نمایندگان ایران در این رقابت‌ها گفت و گوی مربیان این تیم را در ادامه می‌خوانید.

صفرپور: مسابقات جهانی قابل پیش بینی نیست/ بچه‎ها از نظر فنی هیچ چیز کم ندارند

فاطمه صفرپور مربی تیم‌ملی بانوان کشورمان با بیان اینکه فرصت زیادی تا مبارزات تکواندوکاران کشورمان در جام بیست وسوم جهانی باقی نمانده است بیان کرد: برای حضور در رویداد بزرگ تکواندو با 6 نماینده در این رقابت‌ها شرکت می‌کنیم که از میان آنها تنها کیمیا علیزاده و اکرم خدابنده تجربه مبارزه بر شیاپ‌چانگ جهانی را دارند. در بیست و دومین دوره این رقابت‌ها تک مدال برنز بانوان در این رقابت‌ها توسط علیزاده کسب شد و ما تمام تلاشمان بر این است که در این دوره تعداد و رنگ مدال‌ها را تغییر دهیم.

وی افزود: مسابقات جهانی قابل پیش بینی نیست و بارها دیده‌ایم که قهرمانان دوره گذشته مقابل حریفان تازه وارد نتایج را واگذار می‌کنند، ما هم امیدواریم بچه ها از داشته‌های خود استفاده کنند و به مدال طلای رقبای خود نبازند و با اطمینان گام‌های محکمی را بردارند.

صفرپور در ادامه با اشاره به حضور تیم در تورنمنت بین المللی مراکش و بازی های کشورهای اسلامی گفت: پیش از این با شرکت در این دو رویداد متوجه ایراد‌های فنی تکواندوکاران شدیم و سعی کردیم آنها را برطرف کنیم، خدا را شکر در این اردو توانستند آمادگی مطلوبی را بدست آورند.

مربی تیم‌ملی کشورمان گفت: خدا را شکر از لحاظ روحی و روانی بچه‌ها شرایط خوبی دارند و تنها باید خود را باور کنند. تیم جوانی را در اختیار داریم اما انشاا... با سرمایه گذاری‌های صورت گرفته نتایج خوبی را در بخش بانوان شاهد خواهیم بود.

وی در رابطه با مهمترین حریفان تیم‌ملی بانوان کشورمان افزود: ترکیه، کره‌جنوبی، انگلیس، روسیه و کرواسی از رقبای اصلی ایران هستند اما شک نکنید که همیشه تک ستاره هایی ناشناخته در بین کشورهای حضور پیدا کرده و حتی مدال‌ها طلایی را کسب می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: بچه های ما از نظر فنی هیچ چیز کم ندارند و کادرفنی به این 6 تکواندوکار برای کسب مدال‌های رنگارنگ امیدوار است. از مردم می‌خواهم در این ماه مبارک برای ما دعا کنند چراکه افتخارات کسب شده متعلق به ملت ایران است.

فولادی: این تیم پتانسیل بالایی دارد

ریحانه فولادی مربی تیم‌ملی تکواندوی کشورمان در رابطه با اردو و تمریناتی که اعضای تیم پشت سر گذاشتند گفت: همانطور که می‌دانید هرلحظه به آوردگاه جهانی تکواندو که در"موجو" کره‌جنوبی برگزار می‌شود نزدیکتر می‌شویم. تیم ما از 4 ماه پیش تمرینات آماد سازی خود را در مرکز جهانی تکواندو ایران آغاز نمود و اکنون پس از پشت سر گذاشتن روزهای تمرین که با انگیزه و تلاش سپری شده است بچه‌ها به آمادگی مطلوبی رسیده‌اند و با انگیزه ای که دارند می توانند در این رقابت‌ها نتایج خوبی را برای کشورمان رقم بزنند.

وی اینطور ادامه داد: آسیب جز جدانشدنی ورزش است و بارها شاهد بودیم که خیلی از بازیکنان حین تمرین دچار آسیب شده ‌اند، خدا را شکر از این لحاظ مشکلی نداریم و بچه‌ها شرایط خوبی دارند. از لحاظ فنی و تکنیک نیز ملی‌پوشان نسبت به روز ورود به اردو خیلی پیشرفت کرد‌ه‌اند.

فولادی تصریح کرد: میانگین سنی تکواندوکاران تیم 18 سال است اما ایمان دارم که اگر روی توانایی های آنها سرمایه گذاری شود هریک از آنها آینده خوبی پیش رو داشته و با انگیزه بالایی که دارند می‌توانند اثبات کنند دختران ایران هیچ چیز کم ندارند.

مربی تیم ملی کشورمان با اشاره به حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: رقابت در این رویداد به پیشرفت بچه‌ها خیلی کمک کرد چراکه با حریفان جهانی خود رو به رو شدند و باعث شد خود را باور کنند و به توانایی هایشان ایمان بیاورند.

وی در پاسخ به این سوال که که فکر می‌کنید در این مسابقات چند مدال کسب می‌کنید؟ گفت: نتیجه در تکواندو قابل پیش بینی نیست و علاوه بر مسائل فنی، روحیه بالا نیز در کسب نتیجه بسیار تاثیرگذار است. تصویرسازی و آنالیزهای لازم صورت گرفته و انشاا... با نتیجه خوب مزد زحماتشان را بگیرند.

فولادی مهمترین رقیبان ایران در بیست و سومین دوره مسابقات جهانی را معرفی کرد: به نظرم کشورهای انگلیس، آذربایجان و ترکیه قوی هستند. ابتدای اردوی بچه ها به نام حریفان خود اهمیت زیادی می‌داند اما الان توجه به اسامی کمرنگ‌تر شده است.

وی در پایان گفت: همیشه امیدواری است که باعث می شود انسان به هدف خود برسد، همگی تلاش کردیم و با همدلی که میان کادر و اعضای تیم وجود دارد مطمئنم نتایج خوبی کسب می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز