خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷

آغاز هفته سخت شاگردان ایگور کولاکوویچ با دیدار برابر آمریکا

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۸۳۴

ملی پوشان والیبال کشورمان در اولین دیدار هفته ی سوم لیگ جهانی از ساعت 19:55 امروز به مصاف آمریکا می روند.

به گزارش ایلنا، هفته سوم لیگ جهانی والیبال از امروز آغاز می شود و به مدت چهار روز با 18 دیدار پیگیری خواهد شد.
در هفته سوم لیگ جهانی شهرهای کوردوبا (آرژانتین)، کاتوویتسا و لودز (لهستان) و آنتورپ ( بلژیک) میزبان این رقابت ها هستند که تیم ملی والیبال ایران در لهستان به مصاف تیم های آمریکا، روسیه و لهستان خواهد رفت.
ملی پوشان کشورمان از ساعت 19 و 55 دقیقه امروز به وقت تهران در نخستین مسابقه هفته سوم لیگ جهانی خود به مصاف آمریکا می روند. این دیدار هفتمین جدال دو تیم در تاریخ لیگ جهانی است.
تیم ملی والیبال ایران در شش دیدار گذشته دو برد و چهار شکست را تجربه کرده است و تاکنون در بازی های خارج از خانه لیگ جهانی موفق به شکست آمریکا نشده است.
تیم ملی والیبال آمریکا با دو عنوان قهرمانی در لیگ جهانی (2008 و 2014) در سالن 2017 به دنبال کسب سومین طلای خود است. آمریکا در سال های 2008 در ریودوژانیروی برزیل با پیروزی سه بر یک برابر صربستان و 2014 در فلورانس ایتالیا با پیروزی سه بر یک برابر برزیل به عنوان قهرمانی لیگ جهانی دست یافته است. این تیم در سال 2016 در کراکوف لهستان به مقام پنجم لیگ جهانی رسید.
آمریکا از اولین دوره لیگ جهانی در سال 1990 تا کنون 20 دوره جضور در این مسابقات داشته است و در مجموع به دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز دست یافته است.
آمریکا در سال 2015 دومین قهرمانی خود در جام جهانی را تجربه کرد و جواز حضور در بازی های المپیک 2016 ریو را به دست آورد. نخستین قهرمانی این تیم در جام جهانی در سال 1985 بود.
تیم ملی آمریکا با پیروزی سه بر دو مقابل تیم ملی روسیه توانست مدال برنز المپیک 2016 ریو را بر گردن آویزد و به پنجمین مدال المپیکی خود دست یابد. سه طلا در المپیک 1984 لس آنجلس، 1988 سئول، 2008 پکن و یک مدال برنز در بازی های المپیک 1992 بارسلونا پیش از این از سوی تیم ملی آمریکا ثبت شده بود.
آمریکا، تیم دوم رنکینگ فدراسیون جهانی، در سال 1986 توانست به مدال طلای قهرمانی جهان در پاریس دست یابد. چهار طلای مسابقات “پان امریکن” و هشت قهرمانی نورسیکا از دیگر افتخارات این تیم در عرصه ورزش والیبال است.
این هفتمین بازی دو تیم ایران و آمریکا در لیگ جهانی خواهد بود که در دیدار های گذشته ایران پیروز 2 بازی بوده است و چهار بازی را ایالات متحده به سود خود پایان داده است.
این مسابقه نخستین رویارویی کولاکوویچ و اسپیرو خواهد بود. آمریکا سابقه حضور در 20 دوره لیگ جهانی را دارد در حالیکه ایران پنجمین تجربه خود را پشت سر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز