خبرگزاری کار ایران

اطلاعات کامل از قرارداد سروش و الخور و جانشین او در پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۸۰۵

سه‌شنبه شب و در شرایطی که اخباری حاکی از بازگشت سروش رفیعی به شیراز و قوی شدن احتمال مذاکره او با پرسپولیس به گوش می‌رسید مشخص شد رفیعی با قطری‌ها تمام کرده و باید او را بازیکن الخور نامید.

به گزارش ایلنا، این اتفاق نه به صورت خبر رسمی پیوستن سروش به تیم قطری در خبرگزاری‌های داخلی و خارجی بلکه با پست اینستاگرامی این بازیکن که از هواداران پرسپولیس به نوعی رخصت گفته و خداحافظی کرده بود مشخص شد.

اعتبار از دست رفته شماره 7
سروش رفیعی از پرسپولیس رفت و نمی‌توان به او ایراد گرفت. بالاخره او حق داشت درباره آینده‌اش تصمیم بگیرد و همانطور که خودش گفته به فکر آینده‌اش باشد. مطمئنا هواداران پرسپولیس هم به خاطر زحماتی که او طی نیم‌فصل گذشته کشید از این بازیکن ممنونند و بعید است کسی به خاطر جدایی از پرسپولیس سروش را نکوهش کند یا خدای ناکرده در فضای مجازی او را مورد ناسزا قرار دهد. با این حال از نظر برخی پرسپولیسی‌های دو آتشه کاش پرسپولیس شماره 7 اسطوره‌ای خود را به بازیکنی که مشخص نبود می‌خواهد در پرسپولیس بماند و از همان ابتدا هم روی عقد قراردادی شش ماهه تاکید داشت نمی‌داد و سختگیری بیشتری در این مورد می‌شد. هر چند شنیده بودیم سروش یکی از پرسپولیسی‌های دوآتشه است اما حالا که او فقط شش ماه در این تیم بوده خیلی‌ها به این فکر می‌کنند که کاش پیراهن شماره 7 بایگانی شده و به او داده نمی‌شد.

 چیزی حدود 3 میلیارد تومان
در حالی که گفته می‌شد پیشنهاد الخور قطر به هافبک تکنیکی پرسپولیس ابتدا 350 هزار دلار بوده و سپس این مبلغ بالا رفته و به 600 هزار دلار (نزدیک به 2/3 میلیارد تومان) رسیده است حالا مدیر نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس مبلغ قرارداد سروش رفیعی را بیشتر اعلام می‌کند. محمد ترکاشوند مدعی است سروش رفیعی با قرارداد 800 هزار دلاری راهی تیم الخور قطر شده. این ادعا در حالی از سوی ترکاشوند مطرح شده که رسانه‌های قطری مبلغ قرارداد رفیعی را 600 هزار دلار اعلام کردند.  مسوول نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس حتی مدعی شده رفیعی قول داده بود با علی‌اکبر طاهری دیداری داشته باشد اما زیر قولش زد و بدون مذاکره با ما راهی تیم قطری شد. در واقع اگر رقم اعلام شده از سوی ترکاشوند درست باشد سروش با قراردادی حدودا سه میلیارد تومانی راهی الخور شده در حالی که شاید اگر در پرسپولیس می‌ماند رقمی حدود یک تا 2/1 میلیارد تومان می‌توانست قرارداد ببندد و شاید در نهایت نمی‌توانست کل این مبلغ را از باشگاه بگیرد.

پرسپولیس نگران نیست
واقعیت این است که جدایی سروش رفیعی با وجود کیفیت بالایی که این بازیکن داشت نمی‌تواند برانکو و پرسپولیس را نگران کند. در واقع آنقدری که هیاهو و سر و صدا پیرامون سروش رفیعی وجود داشت او به کار پرسپولیس نیامد. هر چند نمی‌توان منکر کیفیت بالای او شد و زحماتش در پرسپولیس را نادیده گرفت اما چند بازی درخشان از او با پیراهن شماره 7 قرمزها به خاطر دارید؟ سروش رفیعی زمستان گذشته به پرسپولیس آمد و به خاطر اعتماد و اعتقاد عجیب و غریب برانکو به او در همان هفته اول حضورش در پرسپولیس به ترکیب اصلی رسید و فیکس ماند.  سروش هیچ گاه روی نیمکت پرسپولیس ننشست اما در تمام بازی‌هایی که فیکس بود هم کیفیت واقعی خود را نشان نداد. رفیعی در دو سه مسابقه از جمله بازی با تراکتورسازی و دیدار رفت و برگشت مقابل الوحده امارات در حد ستاره‌ها کار کرد و در سایر مسابقات بیشتر نمایشی متوسط و حتی در برخی دیدارها از جمله بازی رفت با لخویا جزو مهره‌های ضعیف تیمش بود.

جایش چگونه پر می‌شود؟
پرسپولیس با وجود از دست دادن احتمالی نریمان جهان، با در اختیار گرفتن سیامک نعمتی و احتمال بازگشت عالیشاه نمی‌تواند نگران جای خالی رفیعی باشد چرا که مسلمان به جای اصلی خود باز خواهد گشت و با وجود منشا در خط حمله، بازگشت امیری به هافبک چپ باعث خواهد شد دست برانکو برای چیدمان خط هافبک و در کناره‌های این خط باز باشد. در واقع شاید این جابه‌جایی به نفع پرسپولیس شود و مسلمان مثل نیم‌فصل اول لیگ گذشته کیفیت بهتری از خود ارائه دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز