خبرگزاری کار ایران

بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷؛

خدابنده: تنها به مدال طلای جهان فکر می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۷۹۶

کاپیتان تیم‌ملی بانوان کشورمان از آمادگی ملی پوشان ایرانی و انگیزه اش برای کسب مدال طلای جهانی در مسابقات پیش رو سخن گفت.

به گزارش ایلنا، اکرم خدابنده تکواندوکار سنگین وزن کشورمان در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان به عنوان نماینده ایران در روز چهارم رقابت‌ها به مصاف رقبایش می‌رود. بانوی ملی پوش کشورمان برای دومین بار است که حضور در این رویداد را تجربه می‌کند و با توجه به اینکه در دوره گذشته نتوانست به هدف خود برسد، می‌خواهد این ناکامی را جبران کند و ثابت کند که شکست دوره قبل تنها یک اتفاق بود.

نماینده وزن 73+ کیلوگرم کشورمان که روزهای پایانی اردوی آمادگی خود را پشت سر می‌گذارد در خصوص تمرینات 4 ماهه خود برای حضور در این رویداد گفت: کادرفنی تمرینات سنگین و فشرده‌ای را با توجه به مدت زمان کوتاه اردو در برنامه کار ما قرار داده بودند اما خدا را شکر اعضای تیم با گوش به فرمان بودن توانسته آمادگی مطلوبی را کسب نمایند. به نظرم اردونشینی خیلی سخت است و باید انگیزه لازم را داشته باشی تا بتوانی برای هدفت بجنگی و از جان مایه بگذاری.

خدابنده در ادامه بیان کرد: خدا را شکر از لحاظ روحی و روانی برای کسب بهترین نتیجه آماده هستم و به عنوان کاپیتان تیم سعی می‌کنم به تکواندوکاران تیم نیز اعتماد به نفس دهم و ثابت کنم که هیچ چیز کم ندارند. هنوز آسیب‌هایی با من همراه است اما سعی کردم آنها را تحمل کنم و تمرینات را بدون کوچکترین کوتاهی پیگیری کنم.

دارنده مدال طلای قهرمانی دانشجویان جهان با بیان اینکه انگلیس، چین، آمریکا، کره‌جنوبی، فرانسه و ترکیه از مهمترین رقیبانش به حساب می‌آیند گفت: راجع به بیشتر حریفانم شناخت دارم و می‌دانم مبارزات سختی پیش رو دارم اما در این رویداد نباید بر روی نام حریفان تمرکز کنم چراکه در این صورت باید خود را بازنده بدانم. همچنین باید باور کنم که بهترین هستم و ایمان داشته باشم که تنها باید خدا بخواهد تا بتوانم موفقیت کسب کنم.

وی در پاسخ به این سوال که به عنوان کاپیتان برای این تیم چه نتیجه‌ای را پیش بینی می کنی؟ بیان کرد: ورزش اصلا قابل پیش بینی نیست اما قطعا کسانی که در این اردو حضور دارند بهترین‌های ایران هستند و از فیلترهای بسیاری عبور کرده تا به این مرحله رسیده‌اند، فکر می کنم اگر بچه‌ها در میدان مبارزه خودشان باشند نتایج خوبی را رقم می‌زنیم.

نماینده سنگین وزن کشورمان با بیان اینکه تجربه حضور در میادین بین المللی مختلف را داشته است، گفت: وظیفه خودم می‌دانم که تجربیات خودم را به عنوان یک دوست در اختیار بچه‌ها قرار دهم و سعی کردم فشار اردو را تا حد ممکن برای آنها پایین بیاورم اما نمی‌دانم چقدر موفق عمل کردم، دلم می‌خواهد این اتفاق افتاده باشد و شرایط روحی خوبی داشته باشند چراکه این موضوع باعث می‌شود بهترین نتیجه را کسب کنند.

خدابنده در پاسخ به این سوال که آیا کاپیتان بودن سخت است؟ تصریح کرد: خیلی سخت است! به ویژه برای من که هیچوقت دستور دادن را دوست نداشتم اما خب بالاخره بعضی مواقع متاسفانه بنابر شرایط این مساله هم پیش می‌آید. خوشحالم که اعضای تیم من را به عنوان کاپیتان پذیرفتند و خدا را شکر می‌کنم توانستم این همدلی را به وجود بیاورم. یک کاپیتان باید توانایی این را داشته باشد تا در فشار تمرینات بچه‌ها را آرام کند و افتخار می کنم که در این جایگاه قرار دارم.

وی اهداف خود را اینطور بیان کرد: من برای حضور در تیم‌ملی و اثبات توانایی‌هایم خیلی سختی کشیدم و انشاا... می‌توانم عملکردی خوب را از خود برجای بگذارم. تنها به مدال طلای جهان فکر می‌کنم و می‌خواهم انتقام دوره پیش را از شیاپ‌چانگ جهانی بگیرم.

تکوندوکار وزن هشتم کشورمان از روند انتخابش برای این رویداد گفت: پس از پشت سر گذاشتن مسابقات انتخابی، فروردین ماه عازم مراکش شدیم و توانستم مدال طلا را کسب کنم، همچنین در مسابقات بین‌المللی فجر نشان زرین این رقابت‌ها را کسب کرده و عنوان فنی‌ترین بازیکن به من تعلق گرفت و فکر میکنم‌ در تایید بلیط "موجو" من از سوی کادرفنی موفقیت در این رویدادها بی تاثیر نبوده است.

وی در پایان گفت: دختران تکواندو ایران زمین همواره نشان دادند که فعل خواستن را صرف کرده‌اند و از مردم می‌خواهم برای ما دعا کنند تا بتوانیم با افتخار پرچم ایران را به اهتزاز در آوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز