خبرگزاری کار ایران

شاهکار شاگردان کی روش

اعداد عجیبی که ایران را جهانی کردند (آمار)

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۹۰۲

تیم ملی فوتبال ایران به رکوردهای جالبی دست پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته موفق شد با نتیجه 2-0 ازبکستان را شکست دهد تا با 20 امتیاز و در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها مجوز حضور در رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه را کسب کند.

این نتیجه فوق العاده و تاریخی در حالی بدست آمد که تیم کی روش بعد از روسیه میزبان و برزیل تنها تیمی است که توانسته تاکنون مجوز حضور در این رقابت‌ها را بدست بیاورد. آن‌ها همچنین به همراه مرد پرتغالی دست به شکستن رکوردهای کم نظیری زدند.

تیم ملی ایران تنها تیم این مرحله از رقابت‌ها در تمامی قاره هاست که هنوز گلی دریافت نکرده است. ملی پوشان نه تنها در 8 بازی این مرحله بلکه یک سال و هفت ماه است در بازی‌های رسمی و بین المللی موفق شده‌اند دروازه خود را بسته نگه دارند. آخرین بار 577 روز قبل بود که تیم ملی در خانه با نتیجه 3-1 ترکمنستان را برد و یک بار دروازه‌اش گشوده شد.

حال اگر بخواهیم به سراغ آخرین باخت این تیم برویم باید به 11 فروردین 94 رجوع کنیم. جایی که تیم ملی ایران در دیداری دوستانه با نتیجه 3-1 به سوئد باخت. بعد از این باخت تیم ملی در 22 بازی رسمی رنگ شکست را ندید. این مقاومت 733 روزه می‌تواند روز به روز بهتر شود.

اما ماجرا وقتای شیرین تر و جذاب‌تر می‌شود که بدانیم آخرین باخت یوزپلنگان مقابل نماینده‌های قاره آسیا به 1 خرداد 92 برمی‌گردد. 4 سال و دو ماه و بیست و یک روز قبل. 1482 روز از آن روز می‌گذرد.

در ضمن در کنار تمامی این اعداد جادویی باید به این نکته هم توجه کنیم که تیم ملی با هدایت کی روش در سومین بازی خود در روز بیست و دوم یک ماه بازهم نباخت. ایران پیش از این در این روز تیم ترکمنستان را برده بود و مقابل بحرین هم به تساوی رسیده بود که حالا برد مقابل ازبک هم به آن اضافه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز