خبرگزاری کار ایران

چند ساعت مانده تا جدال کلاسیک انگلیس - اسکاتلند

5 تقابل خاطره انگیز سه شیرها و ارتش تارتان

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۸۴۲

اسکاتلند و انگلیس تا ساعاتی دیگر به مصاف هم می روند.

به گزارش ایلنا، تیمهای ملی فوتبال اسکاتلند و انگلیس در سری رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 20:30 دقیقه در ورزشگاه همپتون پارک به مصاف هم می روند. این دیدار در حالی به انجام می رسد که اسکاتلند و انگلیس همواره با یکدیگر رقابت و کری خوانی داشته اند.

اولین دیدار تاریخ فوتبال بین این دو تیم در سال 1872 انجام شد. در دیدار رفت هم انگلیس 3-0 به برتری رسید.

انگلستان در تقابل های رو در روی دو تیم به 48 برد دست پیدا کرده و 41 بار هم تیم اسکاتلند صاحب برتری شده است. در نوامبر بود که انگلیس موفق شد با سه گل به برتری برسد.

این دو تیم در حالی امشب به مصاف هم می روند که انگلیس برای تثبیت جایگاه خود در صدر جدول و اسکاتلند برای ادامه رقابت برای صدرنشینی و قرار گرفتن در رده دوم مبارزه خواهند کرد. در ادامه به پنج تقابل خاطره انگیز این دو تیم اشاره می کنیم:

1928- انگلیس 1-5 اسکاتلند

5 تقابل خاطره انگیز سه شیرها و ارتش تارتان

این بازی به نوعی معجزه ومبلی برای اسکاتلند بود. آنها موفق شدند با یک نمایش فوق العاده انگلیس را در خانه اش شکست دهند و نتیجه اعجاب‌اوری را خلق کنند. انگلیسی ها سه هفته قبل موفق شدند با نتیجه 6-2 حریف خود را از پیش رو بردارند و کسی امیدوار به برد اسکاتلندی ها نبود. دیکسی دین ستاره سه شیرها توفیق چندانی در این بازی نداشت اما در آن سو جیمی مک مولان کاپیتان اسکاتلند خوش درخشید. الکس جکسون و الکس جیمز در چند دقیقه انگلیس را به هم ریختند و چند گل زدند. جیمز پس از پایان مسابقه گفت: می توانستیم ده گل هم بزنیم.

1967- انگلیس 2-3 اسکاتلند

این یکی از مهمترین بردهای اسکاتلند مقابل انگلیس در تاریخ بود که ثبت شد. این دیدار در ورزشگاه ومبلی برگزار شد و اولین باخت انگلیس با سرالف رمزی پس از فتح جام جهانی و در خانه بود که به ثبت رسید. سلتیک چند ماه قبل قهرمان لیگ شده بود ولی بازهم انتظار چنین نتیجه ای نمی رفت.

دنیس لاو و دنی لنوکس دو گل اسکاتلند در نیمه اول را به ثمر رساندند. جک چارلتون در نیمه دوم فاصله را به یک کاهش داد اما جیم مک کالویگ دوباره فاصله را به دو افزایش داد. گل دقایق پایانی جق هرست فقط سنگینی شکست را کم کرد اما نتوانست مانع از باخت سه شیرها شود.

1977- انگلیس 1-2 اسکاتلند

مسابقه ای که پس از آن جشنش بسیار فراتر از مرزها رفت. انگلیس در حالی میزبان اسکاتلند در ومبلی بود که تمام بازی های خانگی اخیرش را برده بود. گل های گوردون مک کویین و کنی دالگلیش باعث شد تا شاگردان آلی مک لئود به یک برد خوب دست پیدا کنند. تک گل تیم انگلیس هم از روی نقطه پنالتی توسط مایک کنون زده شد.

هواداران اسکاتلند پس از این برد بزرگ به زمین ریختند و به مناسبت برد ارزشمند ارتش تارتان تاز تیر دروازه بالا رفتند و یان برد بزرگ را جشن گرفتند.

1996-انگلیس 2-0 اسکاتلند

5 تقابل خاطره انگیز سه شیرها و ارتش تارتان

اولین و تنها بازی این دو تیم در یک تورنمنت مهم در یورو 96 اتفاق افتاد. بازی ها در انگلستان برگزار می شد. بعد از شروع نا امید کننده سه شیرها با تری ونه بلز و تساوی 1-1 مقابل سوئیس آنها در ومبلی میزبان ارتش تارتان بودند. گل اعجاب انگیز پل گاسکویین انگلستان را به یک برد ارزشمند و سرنوشت ساز مقابل اسکاتلند رساند.

آلن شیرر هم زننده دیگر گل انگلیس بود. خطای تونی آدامز روی گوردون دوری می توانست فاصله دو تیم را کم کند اما پنالتی گری مک آلیستر توسط دیوید سیمن سیو شد.

1999- اسکاتلند 0-2 انگلیس

پیش از یورو 2000 بود که این دو تیم به مصاف هم رفتند در حالی که شرایط خطرناکی داشتند. این برد در حالی بدست‌امد که در ورزشگاه بیش از 50 هزار نفر حضور داشتند. سرمربی انگلیس کوین کیگان بود و ستاره این تیم کسی نبود جز پل اسکولز جوان. گل دوم سه شیرها در نیمه دوم به وسیله دیوید بکام از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز