خبرگزاری کار ایران

هفته دوم لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷

ایران _ بلژیک؛ قدرتنمایی 12 هزار نفره در آزادی

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۴۰۵

شاگردان ایگورکولاکوویچ در اولین دیدارشان در هفته دوم لیگ جهانی والیبال 2017 از ساعت 21:10 امشب میزبان بلژیک هستند.

به گزارش ایلنا، هفته دوم لیگ جهانی والیبال از امروز آغاز می‌شود و تیم های ملی والیبال ایران، بلژیک، آرژانتین و صربستان در گروه D و در سالن 12 هزار نفری آزادی در هفته دوم لیگ جهانی به مصاف یکدیگر می‌روند.
ملی پوشان کشورمان در اولین دیدار این هفته از ساعت 21:10 امشب اولین رویارویی شان برابر بلژیک را تجربه می کنند. مجتبی میرزا جانپور تنها غایب ایران در این دیدار است که به دلیل مصدومیت نمی تواند در این هفته به همراه تیم ملی در سالن آزادی برابر رقبا قرار بگیرد.
تیم ملی والیبال بلژیک در هفته نخست موفق شد صربستان (سه بر صفر) و آمریکا (سه بر یک)  را از پیش رو بردارد و فقط در مسابقه نخست خود  سه بر دو مغلوب کانادا شود، که این نتایج در این دوره حضور آنها در لیگ جهانی شگفتی به حساب می آید.
والیبال بلژیک با وجود پیشینه تاریخی بسیار زیاد و افتخارآفرین شرکت در مسابقات بین المللی، نخستین دوره لیگ جهانی خود را در سال 2014 تجربه کرد.
والیبال بلژیک در سال 1948 با شرکت در مسابقات قهرمانی اروپا و کسب مقام پنجم، بین المللی شد. بلژیک در سال 1968 هم توانست با تیمی منسجم وارد بازی های المپیک مکزیکوسیتی شود و رتبه هشتم این رویداد مهم بین المللی را به دست آورد.
رقابت های والیبال قهرمانی جهان از سال 1949  آغاز شده است. بلژیک تا سال 1978 در شش دوره از هشت دوره برگزار شده این رقابت ها شرکت داشت، اما بعد به مدت 32 سال (هشت دوره) مجوز حضور را کسب نکرد تا در سال 2014 و در رقابت های لهستان بار دیگر سهمیه بگیرد.

تیم ملی والیبال ایران تا کنون دو بار مقابل بلژیک به میدان رفته که سهم هر تیم یک پیروزی بوده است. نخستین رویارویی دو تیم در مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۷۰ برگزار شد و بلژیک با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید.
دومین و آخرین مسابقه دو تیم در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۴ برگزار شد. در آن دیدار ایران با هدایت اسلوبودان کواچ با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه هفته نخست لیگ جهانی پس از دو شکست برابر ایتالیا و برزیل یک پیروزی مقابل لهستان کسب کرد تا با یک برد و سه امتیاز در رتبه دهم جدول و یک پله بالاتر از آرژانتین قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز