خبرگزاری کار ایران

قائدی قربانی جذب نعمتی توسط پرسپولیس شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۳۵۳

مهدی قائدی در حالی روز گذشته به عقد قرارداد استقلال در آمد که اطلاعات زیادی در خصوص تمایل او برای حضور در پرسپولیس وجود داشت که نادیده گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازیکن جوان و بوشهری تازه وارد استقلال تا پیش از حضور در جمع آبی پوشان سه باشگاه استقلال، سایپا و پرسپولیس را به عنوان خریداران جدی خود می‌دید. البته با توجه به تمایلات او به رنگ قرمز و حضور حسین ماهینی و مهدی طارمی به عنوان همشهریانش در این تیم، همگان تصور می کردند او به حضور در جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ نزدیک تر باشد.

حضور قائدی در پرسپولیس زمانی جدی تر تلقی می شد که حسین ماهینی نیز چندی پیش در گفتگوی خود اعلام کرده بود با توجه به رابطه نزدیکش با مسوولان ایرانجوان بوشهر قادر خواهد بود زمینه حضور او در پرسپولیس را شکل دهد. مساله ای که این بازیکن در صحبتش با علی اکبر طاهری، به عنوان مدیرعامل این باشگاه نیز آن را متذکر شده بود اما با پاسخ عجیبی از سوی او همراه شد و اعلام شد با توجه به پیشرفت مذاکرات با سیامک نعمتی این باشگاه نیازی به جذب وی نمی بیند.

مهدی قائدی، بازیکن 17 ساله ایرانجوان که به عنوان پدیده فصل گذشته لیگ دسته اول شناخته می شود و توانسته بود به ترکیب تیم جوانان ایران نیز دست یابد از سوی پرسپولیس تنها به دلیل اینکه آنها مهره دیگر را به خدمت گرفته اند دور شد تا فارغ از تمایلات قلبی خود با پیراهن استقلال عکس یادگاری بگیرد. مساله ای البته عادی در دنیای حرفه ای.

با این حال مسوولان پرسپولیس علیرغم تمام اتفاقات مثبتی که در خصوص تمدید قرارداد و دور شدن این باشگاه از مشکلاتی مانند برنامه ریزی برای توافق با بازیکنان اسکلت اصلی تیم در ابتدای فصل، فارغ از نگاه آکادمیک و برنامه ریزی طولانی مدت برای آینده باشگاه استعداد فوتبال ایران را نادیده گرفته اند. مساله ای که در خیلی از باشگاه های حرفه ای دنیا به صورت دیگری دنبال می شود. به طور مثال در حال حاضر باشگاه رئال مادرید دیگو لیورنت (مالاگا)، مارتین (هیرنوین) مارکوس لیورنت (آلاوز)، لوکاس سیلوا (کروزیرو)، بروگی (خیخون)، مایورال (وولسفبورگ) و... .

دیگر باشگاه مطرح در این زمینه را می‌توان چلسی در انگلیس عنوان کرد؛ چلسی در این چند سال سیاست جالبی را پیش گرفت که بر طبق آن استعداد های جوان خود را برای کسب تجربه و فرصت بیشتر بازی کردن به تیم های کوچکتر قرض می داد. ماتی دلاتس (دروازه‌بان)، بابا رحمان (مدافع، شالکه)، توماس کالاس (مدافع، فولام)، آندرس کریستنسن ( دفاع- مونشن گلادباخ)، لوئیس بیکر (هافبک - ویتس آرنهم)، ماریو پاشالیچ (هافبک – میلان)، لویک رمی (مهاجم – کریستال پالاس) و...

بارسلونا به عنوان غول فوتبال اروپا نیز از این قاعده مستثنی نیست و آنها به طول مثال کریستین تیو (فیورنتینا)، مارتین مونتویا (بتیس)، آلن هالیلوویچ (خیخون)، الکس سانگ (وستهام) و... را به عنوان بازیکن جوان و قرضی در اختیار دیگر تیم ها قرار داده اند.

این اتفاقی معمول در تمام باشگاه‌های بزرگ دنیاست که هم از نظر اقتصادی و هم از حیث فنی و کیفی در دستور کار آنها قرار می‌گیرد. موضوع دیگری که در اینگونه قراردادهای قرضی در نظر گرفته می‌شود، محروم کردن باشگاه‌های دیگری است که خواهان جذب این بازیکنان هستند تا موجب تقویت آنها نشود.

موضوعی که پرسپولیس می توانست در جذب این بازیکن جوان و آینده‌دار نیز مدنظر خود قرار دهد و حتی در صورت جذب او به صورت قرضی به تیم دیگری منتقل کرده و بتواند در آینده از آن سود ببرد. مساله مهم دیگر ماجرای بدهی های باشگاه‌های ایرانی است که در فصل گذشته باعث محرومیت استقلال و تراکتورسازی شده بود. استقلال در صورتی که این کار را در برنامه‌های خود داشت می‌توانست بدون مشکل در نیم فصل بازیکنان قرضی خود را فراخوانده و از این حیث بخشی از مشکلات خود را برطرف کند. مساله ای که تراکتورسازی اکنون با فراخوان به بازیکنان قرضی خود در نساجی و ... توانسته تا حدودی نیاز و کمبود بازیکن خود در فصل جدید را برآورده کند. پرسپولیس نیز که این روزها با پرونده های بزرگ در فیفا مواجه است در صورت محکوم شدن به اتفاقی مشابه استقلال و تراکتورسازی می توانست از این راه بخشی از نیازها و دغدغه‌های خود را برطرف کند و مشکلی ازاین بابت نداشته باشد اما...

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز