خبرگزاری کار ایران

برخورد دوگانه مسئولان فوتبال ایران در مورد کرانچار؛

مشکلات اخلاقی سرمربی لیگ برتری پایان یافت؟

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۶۵۹

چگونه یک شخص در دو مقطع متفاوت از ایران پیشنهاد فعالیت پیدا می‌کند که یک بار به دلیل مشکلات اخلاقی رد شده و بار دیگر بدون مشکلی فعالیت می‌کند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، زلاتکو کرانچار، سرمربی کنونی سپاهان که در هفته‌های پایانی فصل گذشته برای در اختیار گرفتن هدایت این تیم به ایران آمد، سومین حضورش در کشورمان را تجربه می‌کرد.

 

مقطع اول

این سرمربی کروات ابتدا به دعوت باشگاه پرسپولیس به ایران آمد تا هدایت سرخپوشان را بر عهده بگیرد.

در همان زمان بود که برای نخستین بار بحث مشکلات اخلاقی و منشوری این سرمربی کروات مطرح شده و گفته می‌شد با اعلام مسئولان فدراسیون به باشگاه پرسپولیس، این باشگاه با کرانچار قرارداد مشروط بسته است.

کرانچار تا میانه‌های فصل با پرسپولیس بود و نتایج خوبی گرفت و البته خبری هم از مشکلات مطرح شده در مورد او نبود. ولی با روی کار آمدن حبیب کاشانی به عنوان مدیرعامل سرخپوشان، کرانچار برکنار شده و جای خود را به دایی داد.

 

مقطع دوم

بار دیگری که او به ایران بازگشت 2 سال بعد و برای در اختیار گرفتن هدایت سپاهان بود. کرانچار دوران موفقی در سپاهان داشت و با این تیم به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید و بعد از دو فصل از این تیم جدا شد تا به قطر برود.

 

رد صلاحیت اخلاقی

زمانی که برای بار سوم بحث حضور این سرمربی کروات در ایران مطرح شد زمانی بود که حبیب کاشانی مسئولیت تیم‌های ملی را بر عهده داشت و قصد داشت از کرانچار به عنوان سرمربی تیم ملی استفاده کند. مذاکرات اولیه مثبت بود ولی کمیته‌ای که تحت عنوان بررسی وضعیت مربیان و بازیکنان خارجی شاغل در فوتبال ایران در وزارت ورزش و جوانان وقت فعالیت می‌کرد، کرانچار را از نظر اخلاقی برای حضور در ایران رد صلاحیت کرد.

اتفاقی که با تعجب و واکنش‌های مختلف اهالی ورزش و اصحاب رسانه مواجه شد. چرا که پرونده کرانچار مربوط به گذشته بود و این سرمربی پس از آن در دو مقطع بدون هیچ مشکلی در ایران فعالیت کرده بود.

با این حال پاسخ مسئولان وقت این بود که چند فصل فعالیت کرانچار در پرسپولیس و سپاهان هم اشتباه بوده است و دیگر نباید به او مجوز فعالیت در ایران را داد. اظهار نظری که خبر از محرومیت همیشگی کرانچار برای بازگشت به کشورمان می‌داد.

 

بازگشت آقای منشوری

زمانی که عبدالله ویسی در لیگ شانزدهم با سپاهان قطع همکاری کرد، صحبت از گزینه‌های مختلفی برای جانشینی او روی نیمکت زردپوشان اصفهانی بود. در همان مقطع نام کرانچار مطرح شد ولی با توجه به اینکه وی در آخرین مذاکراتش برای آمدن به ایران به دلیل مشکلات یاد شده اجازه فعالیت پیدا نکرد، پیش بینی می‌شد استفاده از نام کرانچار فقط یک بازی تبلیغاتی باشد.

با گذشت چند روز مشخص شد مذاکره سپاهانی‌ها با کرانچار صحت داشته و او پس از توافق به ایران آمد و با این باشگاه قرارداد بست تا فعالیت خودش را آغاز کند.

 

تست الکل منفی شد؟

تصمیمات و واکنش‌های متناقض مسئولان فوتبال کشورمان در مقاطع مختلف نشان از نبود یک روند قانونی منطقی و روشن دارد که جای آن را تصمیمات سلیقه‌ای و فردی پر می‌کند.

اینکه یک شخص به دلیل فعالیتی در سال‌های گذشته در یک مقطع منشوری می‌شود و ممنوع الورود ولی در یک مقطع دیگر بدون هیچ مشکلی به ایران می‌آید و فعالیت می‌کند نشان از همین موضوع دارد. موضوعی که البته باعث شد در آن مقطع با عبور از نام این مربی تیم ملی امید ایران به نتایج لازم در المپیک دست نیابد و از نتیجه لازم دور شود و اکنون او بدون مشکل و عبور از فیلترینگ مربوط به این مساله توانسته سرمربی باشگاه لیگ برتری شده و عملکرد مثبتش در فصل گذشته رای به ادامه همکاری اش در این فصل بدهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز