خبرگزاری کار ایران

دغدغه‌های گل‌محمدی در بستن تیم فصل جدید

تراکتورسازی و چالش‌های بزرگ در نقل و انتقالات

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۸۴۱

محرومیت تراکتورسازی از حضور در نقل و انتقالات کار این تیم را در بستن تیم فصل جدید سخت کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، باشگاه تراکتورسازی در فصل جدید چالش بزرگ و سختی را با یحیی گل‌محمدی، سرمربی جدید خود تجربه خواهد کرد.

گل‌محمدی ریسک بزرگی را در پذیرش مسئولیت تراکتورسازی تقبل کرد و حالا در فصل نقل و انتقالات به خوبی این سختی را درک می‌کند.

محرومیت از فعالیت در پنجره نقل و انتقالات پیش فصل و عدم توانایی خرید بازیکن جدید باعث شده تراکتورسازی کار سختی در فصل نقل و انتقالات داشته باشد و حالا با گذشت چند روز و در خلال مذاکره برای تمدید قرارداد با بازیکنان مشکلات زیادی برای باشگاه پرطرفدار تبریزی ایجاد شده است.

جدایی چند بازیکن مثل کرار جاسم و ادینیو در روزهای اولیه پایان فصل شانزدهم و اینکه گفته می‌شود این باشگاه توانایی جذب 3 بازیکن آزاد را هم ندارد نشان از شروع فصلی دشوار برای گل‌محمدی و شاگردانش دارد.

در کنار اینها وضعیت مبهم چند بازیکن، چالش جدی پیش روی مدیران تراکتورسازی است که به مرور آن می‌پردازیم:

 

سایپا و پافشاری بر حفظ اخباری

اولین معضل جدی تراکتورسازان درون دروازه است. با تمام شدن دوران خدمت سربازی اخباری، این بازیکن باید طبق قرارداد خود با باشگاه سایپا به این تیم بازگردد و تلاش مسئولان تراکتورسازی برای گرفتن رضایت‌نامه این بازیکن تاکنون نتیجه نداده است.

ظاهراً دایی اعتقاد زیادی به این سنگربان ملی‌پوش دارد و قصد ندارد آن را حتی به قیمت رفاقت با گل‌محمدی از دست بدهد.

اگر اخباری نتواند مجوز ماندن در تراکتورسازی را بگیرد این تیم نمی‌تواند دروازه‌بان دیگری جذب کند و حداقل تا نیم فصل باید به فرزین گروسیان، گلر ذخیره خود اعتماد کند.

 

خط دفاع دردسرساز

از میان مدافعان ثابت فصل گذشته تراکتورسازی فقط هادی محمدی در ادامه خدمت سربازی خود در این تیم حضور دارد و سایر نفرات بلاتکلیف هستند.

ایران‌پوریان نیاز به توافق مالی برای فصل دوم قرارداد خود دارد که بعید است مشکلی در این میان ایجاد شود و احتمالاً به زودی قراردادش را تمدید می‌کند.

محسن بنگر که به دلیل اختلاف با قلعه‌نویی در فصل گذشته از این تیم کنار گذاشته شده بود به گفته گل‌محمدی شرایط بازگشت برایش فراهم نیست.

سعید آقایی که همراه تیم ملی به اردو رفته است یک اختلاف مالی با گسترش فولاد دارد که باید آن را رفع کند و پیشنهاد سپاهان هم در این میان جدی است و او را از ماندن در جمع سرخپوشان دور کرده است.

خالد شفیعی هم که گفته می‌شد در این تیم می‌ماند اختلاف مالی شدیدی با مدیران تراکتورسازی و پیشنهادشان دارد و همین موضوع او را به سمت سایر تیم‌ها مثل سپاهان متمایل کرده است.

اگر شفیعی و آقایی از تراکتورسازی جدا شوند باید بحران خط دفاعی را در این تیم در فصل آینده جدی دانست.

 

خط هافبک و شرایطی بهتر از سایر پست‌ها

تراکتورسازان در این خط از زمین شرایط نسبتاً بهتری از سایر پست‌ها دارند. به جز کرار جاسم که از قبل جدایی‌اش محتمل بود، محمد نوری و مهدی کیانی قرارداد خود را تمدید کرده‌اند تا کمی آرامش به این تیم در خط میانی باز گردد.

مشکل بزرگ تراکتورسازی ماجرای پیچیده سینا عشوری است که چند روز قبل از حکم فیفا نامش از فهرست این باشگاه خارج شد و حالا گفته می‌شود نمی‌تواند با تراکتورسازی تمدید کند. مسئولان تراکتورسازی مشغول رایزنی با فدراسیون فوتبال هستند تا نام این بازیکن به فهرست این باشگاه برگردد ولی بعید است چنین تخلف آشکاری از سوی فدراسیون روی دهد.

 

خط حمله و مورد مبهم حاتمی

در پست مهاجم هم تراکتورسازی با رفتن ادینیو دستش خالی‌تر از گذشته است. ولی شهرام گودرزی و محمد ابراهمی قراردادشان را تمدید کرده‌اند و مهدی شریفی هم یک نیم فصل دیگر از خدمتش مانده است.

تنها ابهام در این پست تمدید قرارداد با فرزاد حاتمی است که هنوز خبری از توافق میان او و باشگاه نیست.

 

کار سخت گل‌محمدی

بدون شک گل‌محمدی می‌دانسته در چه دوئل سختی قدم گذاشته است و خود را برای رویارویی با آن از پیش آماده کرده است. با علم به مشکلات زیادی که این باشگاه دارد قطعاً توقع مدعی بودن از سرخپوشان تبریزی در فصل آینده نمی‌رود و یحیی هم بدون شک تمرکز خودش را در استفاده از بازیکنان جوان تراکتورسازی گذاشته استکه چند نفرشان در فصل گذشته توسط قلعه‌نویی رونمایی شدند. رسد در تیم‌های پایه هم برنامه بعدی گل‌محمدی خواهد بود.

این محرومیت چالشی بزرگ برای تراکتورسازی خواهد بود ولی شاید توفیقی اجباری باشد برای توجه بیشتر به داشته‌های خود باشگاه و احتمالاً معرفی چند پدیده جدید و آینده‌ساز برای این تیم که تا سال‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز