خبرگزاری کار ایران

فصل رویایی به پایان می‌رسد؛

پرسپولیس به دنبال خامه‌ی روی کیک

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۴۹۷

این آخرین بازی پرسپولیس در فصل طولانی 96-95 خواهد بود؛ فصلی که از همان ابتدا خوب شروع شد و با وجود مشکلات و حواشی هر ساله در بعد داخلی خوب تمام شد.

به گزارش ایلنا، حالا پرسپولیس یک دیدار دیگر در پیش دارد و موفقیت در این مسابقه می‌تواند یکی از بهترین فصول باشگاه را طی دو دهه گذشته در اذهان هواداران ثبت و ضبط کند. پرسپولیس در مسابقه رفت با فرصت سوزی و بی تجربگی‌های مرسوم دو سه سال اخیر از رسیدن به گل محروم شد و کار خودش را تا حدودی سخت کرد اما نتیجه صفر بر صفر در بازی رفت حکم 50-50 را برای هر دو تیم داشت و حالا هر دو تیم سرخپوش تهرانی و قطری دنبال برد و گلزنی در این مسابقه هستند.

پرسپولیس سال هاست به جمع هشت تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا راه نیافته و همین اهمیت مسابقه امشب و موفقیت در آن را برای تک تک اعضای کادر فنی و بازیکنان سرخپوش مشخص خواهد کرد. از آخرین باری که پرسپولیس به این مرحله از رقابت‌های آسیایی پا گذاشته بیش از 16 سال می‌گذرد و البته سرخ‌ها در فرمت جدید رقابت‌های آسیایی تحت عنوان لیگ قهرمانان هیچ گاه از جمع 16 تیم بالاتر نرفته‌اند و امشب می‌توانند با رسیدن به این مهم بهترین تیم باشگاه طی بازه زمانی یاد شده باشند.

پرسپولیس بازی رفت را نبرد و در عین بی تجربگی و با فرصت سوزی‌های تکراری در حساس ترین شرایط کار خودش را سخت کرد تا با ترس و دلهره به دوحه قدم بگذارد. البته نتیجه بازی رفت به گونه‌ای رقم خورده که تیم حریف هم به اندازه پرسپولیس با دلهره پا پیش خواهد گذاشت و ضمن اینکه تلاش دارد تا برای رسیدن به گل و زمینه سازی صعود تلاش کند بشدت مراقب دروازه خودی خواهد بود چرا که می‌داند با دریافت یک گل کارش به مراتب دشوارتر خواهد شد و در خطر حذف قرار می‌گیرد.

پرسپولیس امسال کیفیت بالایی در رقابت‌های لیگ قهرمانان ارائه کرده و آمار فنی‌اش در 7 مسابقه قبلی نشان می‌دهد در آیتم‌های بسیاری نسبت به حریفان قدرتمند خودش برتر بوده و کیفیت بالایی ارائه داده است.

 واقعیت این است که اگر پرسپولیس موفق به تکرار همان کیفیت شود و البته مردان تهاجمی‌اش نسبت به بازی رفت عملکرد بهتری ارائه دهند حتی شکست لخویا در خانه خودش کار راحتی نیست.

درست است که پرسپولیس در قطر و همین ورزشگاه السد یک تجربه تلخ مقابل الریان دارد و به شکل ناباورانه‌ای آن مسابقه را واگذار کرده اما درس‌های همان مسابقه می‌تواند تیم برانکو را سربلند از این مسابقه بیرون بیاورد. پرسپولیس بدشانس بود که در بازی رفت حمایت هوادارانش را از دست داد و از امتیاز بزرگی برای پیروزی در آن مسابقه محروم شد اما از بابت میزبانی و سخت شدن کارش در خانه حریف چندان نگران نیست. واقعیت این است که لخویا برعکس تیمی مثل الهلال طرفدار چندانی ندارد و در بهترین حالت نیمی از صندلی‌های ورزشگاه هم پر نخواهند شد پس در زمین چمن مطلوب ورزشگاه السد و تهویه هوایی که دمای هوا را مثل پاییز تهران خنک خواهد کرد به رقابت در مقوله فنی با حریف فکر می‌کند و دنبال برتری در فوتبال و صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا است.

پرسپولیس در این مسابقه هم کمال کامیابی نیا را در اختیار نخواهد داشت که ظاهرا با این معضل تا حدودی کنار آمده ضمن اینکه مسلمان و انصاری هم با مصدومیت‌هایی که دارند به میدان می‌روند پس به احتمال 99 درصد ترکیب بازی رفت در دوحه هم تکرار خواهد شد و می‌توان به قرص بودن خط دفاع و آرایش تهاجمی کامل و موفقش امیدوار بماند.

در جبهه مقابل بازگشت معزعلی به خط حمله تیم قطری را برای رسیدن به گل و تحت فشار قرار دادن پرسپولیس مجهزتر می‌کند و اگر یوسف العربی هم به این مسابقه برسد، کار بیرانوند و مدافعان برای مهم‌ترین کلین شیت این فصل‌شان دشوار‌تر می‌شود.

به هر حال بعد از قهرمانی در لیگ برتر و ثبت رکوردهایی که مایه افتخار هر پرسپولیسی می‌تواند باشد برای بازیکنان و برانکو این صعود مهم‌ترین اتفاقی است که می‌تواند در حکم پایانی رویایی برای این فصل باشد و حتما تک تک اعضای تیم برای رسیدن به این مهم و برداشتن خامه روی کیک کار می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز