خبرگزاری کار ایران

باید منصوریان را اخراج کرد؟

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۲۳۳

آیا باید به علیرضا منصوریان اعتماد کرد یا باید به فکر یک مربی دیگر بود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شکست سنگین استقلال این سوال را مطرح می‌کند که آیا باید به علیرضا منصوریان اعتماد کرد یا باید به فکر یک مربی دیگر بود؟ همچنین در سطحی عامتر این پرسش مطرح می‌شود که آیا باید به مربی ایرانی اعتماد کرد یا سرمربی خارجی گزینه‌ی بهتری است؟

اگر بخواهیم در سطح همین لیگ قهرمانان آسیا حرف بزنیم و از آن خارج نشویم باید این نکته را ذکر کنیم که تیم‌های ایرانی دو بار در این تورنمنت موفقیت کسب کرده‌اند: یک بار با سرمربی خارجی (سپاهانِ لوکا بوناچیچ) و یک بار با سرمربی ایرانی (ذوب‌آهنِ ابراهیم‌زاده). از سویی بهترین نتیجه‌ای که استقلال کسب کرده با امیر قلعه‌نویی (یک مربی ایرانی) بود که حضور در جمع چهار تیم بود.

از طرفی، تیم ملی ایران پس از انقلاب سه بار با مربیان خارجی به جام جهانی صعود کرده است.

بنابراین نمی‌توان حکم مطلق صادر کرد و مربی خارجی را با قاطعیت برتر از مربی ایرانی دانست، بویژه مربیان خارجی‌ای که وارد فوتبال ایران می‌شوند.

با این حال، چیزی که در فوتبال آسیا مطرح است استفاده‌ی آنها از مربیان درجه‌ 2 کلاس جهانی و بعضاً مربیان درجه یکی چون مارچلو لیپی و برونو متسو است. 

همچنین ورود دوباره‌ی برانکو ایوانکوویچ به ایران و ساختن پرسپولیسی که به راحتی قهرمان لیگ برتر شد این ایده را تقویت می‌کند که دوره‌ی مربی ایرانی تمام شده است و آینده در استخدام مربی‌ خارجی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز