خبرگزاری کار ایران

واکنش فرگوسن به قهرمانی منچستر و مورینیو در اروپا

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۳۱۶

سر الکس فرگوسن به مردم شهر منچستر ادای احترام کرد و گفت پیروزی یونایتد در فینال لیگ اروپا به مردم این شهر روحیه داد بعد از حملات مرگبار تروریسی دوشنبه.

به گزارش ایلنا، منچستریونایتد با پیروزی 2 بر صفر برابر آژاکس برای نخستین بار قهرمان لیگ اروپا شد و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد که این باعث افتخار اسطوره مربیگری باشگاه، فرگوسن شد.

در حمله تروریستی بیرون منچستر آره‌نا جایی که آریانا گرانده خواننده پاپ آمریکایی در حال برگزاری کنسرت بود، 22 نفر کشته و بیش از یکصد نفر زخمی شدند. باشگاه سلتیک در سال 1967 نخستین تیم بریتانیایی شد که قهرمانی اروپا را به دست آورد و در مراسمی به مناسبت پنجاهمین سالگرد این موفقیت، فرگوسن در گلاسکو صحبت می‌کرد: «یونایتد با این پیروزی روحیه شهر را بالا برد و من فکر می‌کنم تنها هدف این بازی هم همین بود. ما همه به آن افتخار می‌کنیم، دستاورد بزرگی بود. قبل از هر چیز منچستر هم شهری مثل گلاسکو است. ما مردم شریفی داریم که با یکدیگر متحد هستند. چنین اتفاقاتی که پیش می‌آید اتحاد و همدلی مردم بیشتر از قبل می‌شود.»

فرگوسن 75 ساله 27 سال مربی منچستریونایتد بود و با این تیم 13 قهرمانی لیگ برتر، دو قهرمانی اروپا، پنج قهرمانی جام حذفی و چهار قهرمانی جام اتحادیه را به دست آورد. البته جام قهرمانی تنها کمک فوتبال به مردم منچستر بود چون دو تیم بزرگ این شهر، یونایتد و سیتی تصمیم گرفتند برای کمک به قربانیان و خانواده‌های‌شان هر کدام یک میلیون پوند بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز