خبرگزاری کار ایران

گزارشی از انتخاب ایران به عنوان مقر کشتی غرب آسیا

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۲۸۷

انتخابات کنفدراسیون کشتی غرب آسیا در شهر بیروت برگزار شد و ایران به‌عنوان مقر کشتی این منطقه انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، در این انتخابات که نمایندگان کشورهای ایران، عراق، لبنان، سوریه، یمن و فلسطین حضور داشتند، زعیم از کشور عراق به‌عنوان رییس شورای کشتی غرب آسیا انتخاب شد. اعضای شورای کشتی غرب آسیا که از یازده کشور تشکیل شده است، با توجه به حضور حمید بنی‌تمیم نایب رییس فدراسیون کشتی ایران به‌عنوان دبیرکل شورای آسیا، از او خواستند به‌عنوان دبیرکل این منطقه نیز فعالیت کرده و فدراسیون‌های کشتی غرب آسیا را کمک کند.

همچنین ایران مقر کشتی این منطقه شد. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که از این نشست سوالات زیادی مطرح می‌شود. نخستین سوال به این مربوط می‌شود که این یازده کشور را چه کشورهایی تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه چند سالی است ورزش ایران از غرب آسیا جدا شده است، چگونه در این انتخابات نماینده داشتیم؟ بعد از نشست شورای المپیک در سال گذشته رسما اعلام شد که ایران به جمع کشورهای آسیای میانه اضافه شده است اما مشخص نیست که چرا برخی رشته‌ها از جمله کشتی همچنان اصرار به حضور در غرب آسیا دارند. در نشستی که 31 اردیبهشت سال 95 در تهران و با حضور مسوولان شورای المپیک آسیا برگزار شد، کمیته ملی المپیک ایران رسما درخواست خود را برای خروج از غرب آسیا و الحاق به آسیای میانه ارائه کرد که چندی بعد این درخواست با موافقت شورای المپیک آسیا روبه‌رو شد و رسما ایران به عضویت کشورهای آسیای میانه درآمد.

در همین راستا طبیعی است که همه فدراسیون‌ها در این بخش فعالیت کنند اما ظاهرا برخی از فدراسیون‌ها استقبال نمی‌کنند. پیش از فدراسیون کشتی، فدراسیون بسکتبال هم به فعالیت‌های خود در ورزش غرب آسیا ادامه داده بود. اینجا موضوعی مطرح است که آیا کمیته ملی المپیک سر خود و بدون هماهنگی با فدراسیون‌ها و مسوولان ورزش چنین درخواستی را ارائه کرده بود که حالا هر فدراسیونی براساس صلاحدید خود در این باره تصمیم می‌گیرد یا اینکه همه در جریان بودند؟

اگر با هماهنگی همه فدراسیون‌ها بوده پس چرا هر فدراسیونی در این باره ساز خود را می‌زند؟ فدراسیون فوتبال از طریق آسیای میانه به نایب رییسی کنفدراسیون آسیا و کشتی با غرب آسیا به دبیر کلی این بخش می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز