خبرگزاری کار ایران

شب خداحافظی‌ها در ویسنته کالدرون

جام حذفی اسپانیا؛ بارسلونا – آلاوس، کیک شکلاتی انریکه

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۲۸۴

تنها پیروزی در فینال امشب جام حذفی اسپانیا در برابر آلاوس فصل بارسلونا را تا حدودی نجات می‌دهد و باعث می‌شود لوییس انریکه وداع آبرومندانه‌ای با آبی و ‌اناری‌پوشان داشته باشد.

به گزارش ایلنا، از طرف دیگر تیم باسکی به دنبال نخستین قهرمانی خود در کوپا دل ری است. ویسنته کالدرون امشب برای آخرین بار میزبان یک مسابقه رسمی است و انریکه هم برای آخرین بار روی نیمکت بارسا می نشیند.

بارسا با پیروزی در بازی امشب می‌تواند برای سومین بار در سومین سال مربیگری انریکه این جام را به دست آورد اما بر خلاف دو سال قبل که قهرمانی جام حذفی مثل شکلاتی روی کیک موفقیت شیرینی برای این تیم بود، امسال تنها فرصت کاتالان‌ها برای رسیدن به جام است. در سال اول مربیگری انریکه بارسلونا قهرمانی اروپا و لالیگا را هم به دست آورد و در سال گذشته فاتح لیگ شدند.

آندرس اینیستا کاپیتان بارسا گفت:«شاید به نظر کم اهمیت‌تر از بقیه باشد اما برای ما یک جام است و اجازه می‌دهد فصل را در اوج به پایان برسانیم.»انریکه با دردسرهای زیادی مواجه است چون در جریان برد پرماجرای نیمه‌نهایی برابر اتلتیکومادرید لوییس سوارس و سرخی روبرتو اخراج شدند و برای این بازی محرومند. احتمالا پاکو آلکاسر فرصت نادری پیدا می‌کند که در غیاب سوارس در یک بازی بزرگ در ترکیب اصلی قرار گیرد ضمن اینکه بارسلونا امیدوار است خاویر ماسکرانو با غلبه بر مصدومیت همسترینگ در دفاع راست بازی کند. حتی بدون سوارس، قدرت خط حمله بارسلونا ترسناک است. لیونل مسی قرار است برای هفتصدمین بار در ترکیب اصلی تیم‌های باشگاهی و ملی قرار گیرد به همراه نیمار که در دو فینال اخیر گل زده.

موریسیو پیگرینو که در بارسلونا با انریکه همبازی بوده نیز احتمالا برای آخرین بار روی نیمکت آلاوس می‌نشیند بعد از یک فصل فوق‌العاده که برای نخستین بار به فینال جام حذفی اسپانیا رسیدند و در رده نهم لیگ قرار گرفتند؛ این تیم بعد از یک دهه به دسته اول برگشته است. این مربی آرژانتینی درباره این بازی می‌گوید: «برای بارسا بردن دو یا سه جام در فصل عادی است. آنقدر جام برده‌اند که به نظر می‌رسد فصل خوبی نداشته‌اند. آنها ذهنیت پیروزی در هر بازی دارند و به آن عادت کرده‌اند. باید یک بازی کامل انجام دهیم تا شانسی داشته باشیم.»

آلاوس یک بار در این فصل نشان داده که چطور می‌تواند به بارسا ضربه بزند. پیروزی شوکه کننده 2 بر یک در نوکمپ توسط آلاوس، همان سه امتیازی را از بارسا گرفت که در نهایت به قهرمانی رئال مادرید در لالیگا انجامید. آلاوس در بازی ماه فوریه در مندیسوروسا با 6 گل به میهمان باخت.

حضور تئو هرناندس در این بازی هم به جذابیتش می‌افزاید. دوران قرضی قرارداد او از اتلتیکومادرید که همراه با موفقیت بوده، در این بازی به پایان می‌رسد. این مدافع چپ قرار است نخستین بازیکن از سال 2000 شود که در شهر مادرید جابه‌جا می‌شود و از اتلتیکو به رئال می‌رود ضمن اینکه بارسا هم به او ابراز علاقه کرده.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز