خبرگزاری کار ایران

به بهانه دیدار تراکتورسازی - نفت تهران در فینال جام حذفی؛

ژنرال فاتح تمام جام حذفی‌های فصل قهرمانی پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۱۹۰

سرمربی تراکتورسازی در دو فصلی که پرسپولیس موفق به کسب جام قهرمانی لیگ برتر شده است به قهرمان جام حذفی دسته یافته و دیدار مقابل نفت تهران شانسی برای هت تریک در این موضوع است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز باید روز پنجشنبه 21 اردیبهشت در فینال جام حذفی به مصاف نفت تهران برود و برای کسب قهرمانی در این رقابت‌ها با این تیم دیدار کند.

نکته جالب توجه در مورد تراکتورسازی با هدایت امیر قلعه‌نویی این است که این سرمربی موفق شده همزمان با دو قهرمانی گذشته پرسپولیس در لیگ برتر به قهرمانی جام حذفی برسد و در فصل جاری هم با توجه به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر این فرصت را دارد تا تاریخ را برای سومین بار تکرار کند.

اولین قهرمانی قلعه‌نویی در جام حذفی مربوط به دوره نخست لیگ برتر بود. استقلال در آن فصل با هدایت منصور پورحیدری تا یک قدمی قهرمانی در لیگ پیش رفت ولی در هفته آخر جام را به پرسپولیس تحت هدایت علی پروین واگذار کرد.

ژنرال فاتح تمام جام حذفی‌های فصل قهرمانی پرسپولیس

استقلال در نیمه نهایی جام حذفی با سپاهان روبرو شد و در بازی رفت در اصفهان بازی را با نتیجه 4-2 واگذار کرد تا پورحیدری از کار خود برکنار شود و امیر قلعه‌نویی هدایت موقت استقلال را تا پایان جام حذفی بر عهده بگیرد.

استقلال در بازی برگشت با هدایت قلعه‌نویی 3-1 حریف خود را شکست داد تا در مجموع با نتیجه 5-5 و با استفاده از قانون گل زده در خانه حریف به فینال صعود کند و در بازی فینال هم که به صورت رفت و برگشت برگزار شد در مجموع 4-3 فجر سپاسی را شکست داد و به قهرمانی این رقابت‌ها رسید.

قهرمانی بعدی قلعه‌نویی در جام حذفی که همزمان با قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بود به فصل هفتم لیگ برتر مربوط می‌شود که هدایت پرسپولیس بر عهده افشین قطبی بود و این تیم توانست بازهم با شگفتی‌سازی در هفته پایانی قهرمانی این رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد.

استقلال آن زمان اوضاع خوبی نداشت و مجموع عملکرد ناصر حجازی و فیروز کریمی به قرار گرفتن استقلال در رتبه سیزدهم جدول منجر شد.

ژنرال فاتح تمام جام حذفی‌های فصل قهرمانی پرسپولیس

فیروز کریمی در آستانه نیمه نهایی جام حذفی از هدایت استقلال استعفا داد و قلعه‌نویی که در لیگ برتر مس کرمان را متحول کرده بود به نیمکت استقلال بازگشت تا در دیدارهای نیمه نهایی و فینال جام حذفی هدایت استقلال را بر عهده بگیرد.

استقلال در مرحله نیمه نهایی با فولاد دیدار کرد که بازی در طول 90 دقیقه با تساوی 1-1 به پایان رسید و آبی‌پوشان در ضربات پنالتی و با درخشش وحید طالب لو در مجموع 4-2 پیروز شده و به فینال راه یافتند.

فینال آن دوره از رقابت‌ها میان استقلال تهران و پگاه گیلان بود که بازی رفت در رشت و بازی برگشت در تهران برگزار شد. شاگردان قلعه‌نویی بازی رفت را 1-0 شکست خوردند و در بازی برگشت در وقت قانونی 1-0 پیروز شده و در وقت‌های اضافه 2 گل به پگاه زدند تا در روز خداحافظی علیرضا منصوریان جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

حال باید دید تاریخ برای بار سوم تکرار می‌شود و قلعه‌نویی می‌تواند بازهم قهرمانی‌های فصل را با پرسپولیس شریک شود یا این‌بار ستاره اقبال روی شانه دایی و یارانش خواهد نشست.

ژنرال فاتح تمام جام حذفی‌های فصل قهرمانی پرسپولیس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز