خبرگزاری کار ایران

حضور 14 ملی پوش جانباز و معلول دو ومیدانی در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۶۶۸

بهمن رضائی رئیس انجمن دو و میدانی از حضور 14 ملی پوش جانباز ومعلول در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی خبر داد.

 به گزارش ایلنا وبه نقل از سایت فدراسیون معلولان و جانبازان ، بهمن رضایی، رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولین از اعزام 14 ملی پوش از دو و میدانی کاران جانباز، معلول، نابینا و کم بینا خبر داد.

حضور 14 ملی پوش جانباز و معلول دو ومیدانی در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی

وی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون پیرامون اعزام تیم ملی دوو میدانی ایران به بازی های کشورهای اسلامی باکو گفت: در بخش جانبازان و معلولین 5 ورزشکار و در بخش نابینایان و کم بینایان 9 ورزشکار به این مسابقات اعزام می شوند که همگی در قالب تیم ملی دو ومیدانی ایران در بازی های کشورهای اسلامی حضور خواهند یافت.

رضایی افزود: طبق اعلام برگزار کننده مسابقات در قسمت معلولیت های جسمی و حرکتی تنها رقابت های کلاس های F56 و F57 در مواد پرتاب وزنه و دیسک برگزار می شود و البته باید گفت چون میزبان مسابقات در این دو کلاس و ماده قوی تر هستند، رقابت ها را نیز محدود کردند.

رئیس انجمن دو و میدانی خاطر نشان کرد: پنج ورزشکاری که از فدراسیون جانبازان و معلولین انتخاب شدند، افرادی هستند که نفرات اول و دوم کلاس و ماده خود به شمار می روند و سه نفر از آنها به تازگی در بازی های پارالمپیک ریو حضور داشتند.

وی گفت: در بخش نابینایان و کم بینایان نیز 8 ورزشکار مرد و یک ورزشکار خانم به این رقابت ها اعزام می شوند که مسابقات آنها در مواد پرتابی، دو ها و پرش ها برگزار خواهد شد.

رضایی اعلام کرد: برای اولین بار است که در مسابقات کشورهای اسلامی، رقابت های بخش معلولین با افراد غیر معلول همزمان با هم برگزار می شود و طبق آخرین اعلام حدود 40 کشور برای شرکت در این رویداد ورزشی اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس انجمن دو ومیدانی گفت: تمرینات این ملی پوشان به صورت غیر متمرکز برگزار شده و یک اردوی متمرکز که متصل به اعزام نیز هست برای آنها در نظر گرفتیم که از 16 تا 23 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.

در بخش جانبازان و معلولین جاوید احسانی شکیب، علی محمدیاری ( تهران)، مهدی مرادی (زنجان)، جواد دلاکه ( گیلان)، علیرضا قلعه ناصری ( خوزستان) به این مسابقات اعزام می شوند و در بخش نابینایان و کم بینایان نیز وحید علی نجیمی، هاجر صفرزاده ( اصفهان)، سامان پاکباز ( کهکیلویه و بویراحمد)، امیر خسروانی ( فارس)، آرش خسروی، حسین سعیدی، سید عرفان حسینی، سجاد نیک پرست ( بوشهر) و مسعود حیدری ( لرستان) ملی پوشان اعزامی به این مساباقت هستند.

بازی های کشورهای اسلامی از 24 تا 31 خرداد ماه به میزبانی باکو برپاست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز