خبرگزاری کار ایران

منطق برانکو ایوانکوویچ علیه رکوردشکنی پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۶۸۸

فشردگی در برنامه‌های تیم پرسپولیس جلوی رکوردشکنی بازیکنان این تیم را خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل ماشین‌سازی در تبریز قطعا قهرمان شانزدهمین دوره لیگ برتر خواهد شد و سه بازی بعدی این تیم برای خودش حالت فرمالیته خواهد داشت.

از حالا بحث این راه افتاده که در صورت مسجل شدن قهرمانی در همین هفته برانکو در سه بازی پایانی از نفرات ذخیره خود استفاده خواهد کرد اما این کار می‌تواند منجر به اعتراض تیم‌های دیگر شود بخصوص آنهایی که در خطر سقوط هستند و دوست دارند رقیبان‌شان مقابل پرسپولیس امتیاز از دست بدهند.

از طرف دیگر بحث رکوردشکنی هم در میان است و بازیکنان عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا رکورد امتیازی سپاهان و استقلال را بشکنند که نیازمند سه برد از چهار بازی باقیمانده است. با این حال شرایط برای سرخ‌ها چندان راحت نیست و شاید برانکو و منطق علیه رکوردشکنی قد علم کنند.

پرسپولیس در صورت پیروزی در تبریز و آسوده شدن خیالش از قهرمانی در لیگ داخلی طی 19 روز پنج مسابقه انجام خواهد داد. آنها ابتدا روز 30 فروردین ماه در تهران می‌توانند جشن قهرمانی را برپا کنند و فردای آن روز راهی قطر و سپس عمان خواهند شد تا مهیای دیدار سرنوشت ساز با الهلال شوند.

دیدار با الهلال روز 4 اردیبهشت برگزار می‌شود و 5 روز بعد از آن پرسپولیس میزبان ذوب‌آهن است. درست 5 روز بعد از این بازی هم دیدار آخر لیگ در مشهد و مقابل سیاه جامگان انجام می‌شود و روز 18 اردیبهشت تیم برانکو به مصاف الوحده خواهد رفت که امیدواریم آخرین بازی فصلش نباشد و با صعود به دور بعد دو مسابقه دیگر نیز در لیگ قهرمانان برگزار کند.

با توجه به این برنامه فشرده که پرسپولیس هر 5-4 روز یک بار باید در شهرهای مختلف به میدان برود و یک سفر خسته‌کننده به مسقط خواهد داشت شاید داستان رکوردزنی بازیکنان پرسپولیس به مخاطره بیفتد و مقاومت‌هایی از داخل درباره این مهم صورت بگیرد.

بازیکنان پرسپولیس از مدت‌ها قبل و زمانی که پیشتازی‌شان در لیگ برتر قطعی شده بود عزم شان را جزم کرده تا ضمن کسب مقام قهرمانی رکورد امتیازی قهرمان‌های لیگ‌های 18 تیمی را هم بشکنند اما حالا این مساله به مخاطره جدی افتاده و شاید برانکو و کادر فنی مقاومت‌هایی منطقی در این خصوص داشته باشند و جلوی این داستان بایستند.

بدون شک بعد از قهرمان شدن پرسپولیس در لیگ برتر برای این تیم بازیکنان و کادر فنی‌اش صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اولویت خواهد داشت و اعضای تیم باید همه کار کنند تا این اتفاق رخ دهد. با این حساب شاید بهتر باشد در روزهای پایانی لیگ فرسایشی و در شرایطی که 12-11 بازیکن اصلی پرسپولیس طی فصل در بیشتر هفته‌ها در ترکیب اصلی بوده‌اند استراحت کرده و نفرات جوان‌تر در ترکیب سه بازی آخر قرار بگیرند و تیم با تمام قوا به مصاف الهلال و الوحده برود.

در چنین شرایطی طبیعی است تیم‌های دیگر به این شرایط معترض شوند. هر چند پدیده و ذوب‌آهن در منطقه سقوط نیستند اما سیاه‌جامگان اگر تا روز آخر بلاتکلیف باشد و شرایط ماندن و سقوطش مشخص نشده باشد در مقابل جوان‌های پرسپولیس کار راحت‌تری برای امتیازگیری خواهد داشت و این می‌تواند اعتراض سایر فانوس به دست‌ها را به دنبال داشته باشد.

البته طبیعی است که برانکو می‌تواند هر ترکیبی که دوست دارد را در سه بازی باقیمانده به میدان بفرستد و هیچ اجباری به استفاده از نفرات اصلی نیست اما به احتمال زیاد مورد هجمه سایر تیم‌ها قرار خواهد گرفت و باید منتظر انتقادها باشد.

با این حال با توجه به خصوصیات اخلاقی و کمرنگ شدن شانس صعود در آسیا و اهتمام برانکو به این مساله احتمال اینکه او مقابل رکوردشکنی بایستد و به فکر صعود در آسیا باشد بسیار زیاد است که البته منطق هم همین را می‌گوید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز