خبرگزاری کار ایران

از طارمی تا تقابل قطر و عربستان

تمام اما و اگرهای صعود پرسپولیس به مرحله بعدی آسیا

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۹۶۳

با تساوی روز گذشته پرسپولیس، اکنون شانس صعود این تیم به مرحله بعدی با اما و اگرهای بزرگی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرایط جدولی گروه چهارم اکنون به شدت به ضرر پرسپولیس است و این تیم کار دشواری برای صعود پیش روی خود می بیند. با توجه به دیدارهای باقیمانده، سرخپوشان باید برای حفظ شانس صعود خود نیاز به برتری در دو جدال آتی خود برابر الهلال عربستان و الوحده امارات خواهند داشت.

با این حال آنها کار ساده‌ای برای رسیدن به این هدف خود نخواهند داشت و باید امیدوار به نتایج شکل گیری شرایط دیگر رقبای خود نیز داشته باشند. در ادامه نگاهی به مصائب سرخپوشان برای صعود از این مرحله خواهیم انداخت.

پرسپولیس بدون کاپیتان و آقای فانتزیست

دریافت اخطار از سوی سیدجلال حسینی و سروش رفیعی باعث شده تا پرسپولیس در جدال بعدی و حساس خود برابر الهلال عربستان این دو بازیکن تاثیرگذار خود را در اختیار نداشته باشد.

غیبت سیدجلال حسینی مطمئنا بزرگترین چالش برای برانکو ایوانکوویچ خواهد بود که جانشینی برای این بازیکن در لیست خود در اختیار ندارد و باید بار دیگر با تغییر پست بازیکنانش این خلا را بپوشاند.

تمام اما و اگرهای صعود پرسپولیس به مرحله بعدی آسیا

حسین ماهینی نزدیک‌ترین گزینه برای جانشینی این بازیکن محسوب می شود تا کاپیتان دوم بار دیگر جانشین شماره 4 در قلب دفاعی شود. ماهینی که در این فصل بارها با تغییر پست و البته تغییر عملکرد مواجه شده است در دیدار برابر الریان در سمت چپ قرار گرفت و توانست روز خوبی را پشت سر بگذارد. این جابجایی در بازی با الهلال عربستان البته باعث خواهد شد تا محسن ربیع‌خواه بار دیگر با اضافه شدن به ترکیب اصلی در سمت چپ دفاعی قرار گیرد.

تمام اما و اگرهای صعود پرسپولیس به مرحله بعدی آسیا

غیبت سروش اما با بازگشت احتمالی فرشاد احمدزاده تغییر چندانی در روند این تیم نخواهد داشت و شماره 10 پرسپولیس با توجه به هماهنگی بیشتر با عناصر میانی این تیم و البته در اختیار تیم بودن می‌تواند خلا بازیکن فانتزیست سرخپوشان در جدال برابر الهلال را بپوشاند.

نیمکت خالی

نیمکت خالی پرسپولیس اتفاقی بود که رفته رفته در طول فصل با جدایی ساسان انصاری، آنتونی گولچ، امید عالیشاه، شهاب زاهدی، محمد رحمتی، احمد نوراللهی، الکسی پل یانسکی و ولادیمیر پریمیوف رقم خورد. هشت بازیکنی که با جدایی‌شان از این تیم تنها با جذب سامان نریمان جهان و سروش رفیعی پوشانده شد. برانکو ایوانکوویچ در جدال برابر الریان قطر نیز چوب همین نیمکت خالی تیمش را خورد و در شرایطی که بازیکنان این تیم نیاز به شوک برای تغییر در جریان بازی داشتند مهره‌ای قابل اتکا برای این اتفاق در لیست خود نمی‌دید. نگاهی به لیست ذخیره‌ی پرسپولیس برابر الریان قطر بیندازیم: بوژیدار رادوشوویچ و ابوالفضل درویش وند (دروازه بان)، شهاب کرمی (هافبک دفاعی)، محسن ربیع خواه (دفاع چپ و هافبک دفاعی)، احسان علوان زاده و حمید طاهرخانی (هافبک میانی)، حامد آقایی (مدافع میانی)!

تمام اما و اگرهای صعود پرسپولیس به مرحله بعدی آسیا

شما اگر جای برانکو ایوانکوویچ بودید کدام بازیکن را برای تغییر جریان بازی به میدان فرامی‌خواندید؟ سرمربی کروات سرخپوشان اما امیدوار به بازگشت سامان نریمان جهان و فرشاد احمدزاده از مصدومیت و جبران خلا سیدجلال حسینی و سروش رفیعی است. اتفاقی که در جدال برابر الهلال عربستان هم دست او را بعد از شروع بازی بسته نگه خواهد داشت.

بازی در خارج از خانه

عملکرد پرسپولیس در این فصل در خارج از خانه و در لیگ برتر موفقیت آمیز بوده است اما آنها هرگاه نیاز به کسب نتیجه مناسب داشته‌اند از آن محروم بوده‌اند؛ مهمترین شکست این فصل سرخپوشان در خارج از خانه برابر قشقایی شیراز در جام حذفی بوده که با شکست و حذف آنها به پایان رسیده است.

پرسپولیس در لیگ قهرمانان این فصل هم سه بازی خارج از خانه برگزار کرده که حاصل آن یک شکست تلخ و سنگین برابر الریان قطر و یک تساوی برابر الهلال (مسقط عمان) و الوحده امارات در ابوظبی بوده است. آنها اینبار باید برابر الهلال در مسقط عمان دیدار کنند. نکته مهم در دیدارهای داخلی سرخپوشان این است که سه شکست ثبت شده‌ی سرخپوشان در این فصل هم مربوط به دیدارهای خارج از خانه‌ی آنها برای صنعت نفت آبادان، استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان بوده است.

تمام اما و اگرهای صعود پرسپولیس به مرحله بعدی آسیا

آنها اکنون باید با الهلال در دیدار خارج از خانه جدال کنند، تیمی که با 8 امتیاز در صدر جدول حضور دارد و نمی‌خواهد سرنوشت صعود خود را به دیدار پایانی برابر تیم مدعی الریان قطر بسپارد.

طارمی گلزن می‌شود؟

بزرگترین و مصائب پایانی برانکو ایوانکوویچ و پرسپولیس اشتراک ویژه ای به مهدی طارمی خواهد داشت؛ برترین گلزن پرسپولیس با 3 گل در لیگ قهرمانان و 14 گل در لیگ برتر اگر در روز بد خود قرار داشته باشد با توجه به متکی بودن آنها به گلزنی پرسپولیس مطمئنا تمام معادلات صعود برهم خواهد خورد. طارمی البته در صورتی که مدعی کسب عنوان آقای گلی و کسب عنوان مرد سال آسیا در سال 2017 باشد باید توان خود را با فراموشی اتفاقات دیدار الریان برای صعود این تیم به کار گیرد تا جای رقابت داشته باشد. او اکنون با توجه به عملکرد خود در تیم ملی و پرسپولیس بزرگترین شانس فوتبال ایران برای کسب عنوان مرد سال آسیا در اختیار دارد مگر اینکه همچنان بخواهد فرصت سوزی کند و شانس را از خود دور کند.

تمام اما و اگرهای صعود پرسپولیس به مرحله بعدی آسیا

شرایط صعود برای پرسپولیس

پرسپولیس اکنون با کسب 5 امتیاز در رده سوم جدول بعد از الهلال صدرنشین و الریان رتبه دومی قرار دارد.

آنها الهلال عربستان را پیش روی خود می‌بینند و به فرض پیروزی محتمل الریان برابر الوحده در هفته پنجم، شاگردان لادروپ با کسب 10 امتیاز صدرنشین خواهند شد. پرسپولیس در صورت تساوی با الهلال با کسب 6 امتیاز باز هم در رده سوم قرار خواهد گرفت و در روز پایانی باید چشم انتظار شکست این تیم برابر الریان قطر بنشیند. الریانی که صعودش با این تساوی قطعی شده و نیازی به پیروزی نخواهد داشت.

در صورت پیروزی الریان قطر برابر الوحده امارات (10 امتیازی شدن الریان) و شکست پرسپولیس برابر الهلال عربستان ( 11 امتیازی شدن الهلال) کار این گروه به پایان خواهد رسید و الریان و الهلال بدون توجه به نتایج هفته پایانی به مرحله بعدی صعود خواهند کرد.

در صورت تساوی الریان قطر و تساوی پرسپولیس برابر الهلال؛ نماینده عربستان 9 امتیازی خواهد شد، الریان با 8 امتیاز دوم و پرسپولیس 6 امتیازی خواهد شد و جنگ صعود بستگی به پیروزی شاگردان برانکو ایوانکوویچ برابر الوحده خواهد داشت و آنها البته باید امیدوار باشند که الهلال در روز پایانی الریان را شکست دهد تا کار به بازی مستقیم نکشد. در صورت تساوی الهلال و الریان و پیروزی پرسپولیس برابر الوحده نیز نماینده ایران حذف شده محسوب خواهد شد چرا که در بازی مستقیم الریان یک پیروزی به نام خود کرده است.

تمام اما و اگرهای صعود پرسپولیس به مرحله بعدی آسیا

در صورت پیروزی الریان برابر الوحده امارات و پیروزی پرسپولیس برابر الهلال عربستان، این نماینده عربستان است که در روز پایانی باید برای صعود الریان را از پیش رو بردارد. در صورت رقم خوردن این نتایج در هفته پنجم، الریان با 10 امتیاز صدرنشین خواهد شد و پرسپولیس 8 امتیاز در رده دوم حاضر خواهد شد. در این صورت پرسپولیس در صورت برد برابر الوحده قطعا صعود خواهد کرد و در صورت تساوی باید امیدوار به پیروزی الریان برابر الهلال باشد و تساوی هم البته می‌تواند آنها را راهی مرحله بعدی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز