خبرگزاری کار ایران

یادداشت ویژه؛ بیرانوند آقاى خاص با شماره یک

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۱۵۵

دروازه بان جوان و لرستانی تیم ملی و باشگاه پرسپولیس را بی شک می توان یکی از برترین استعدادهای نسل جوان فوتبال ایران دانست.

به گزارش ایلنا، علیرضا بیرانوند حالا در کنار خط دفاعی بی نظیر تیم ملی فوتبال، یکی از ارکان اصلی صدرنشینی و گل نخوردن ایران در دور انتخابی جام جهانی 2018 روسیه به حساب می آید. او با قد 193 سانتی متری، خروج های مطمئنی دارد و با توجه به جوانیش، از پختگی بالایی نیز برخوردار است. جایگیری های عالی او در چهارچوب دروازه باعث شده کمتر مجبور به واکنش شود، اما اگر لازم باشد شیرجه های بلند و دستان کشیده اش به خوبی به کمکش خواهند آمد. البته نمی شود از ویژگی استثنایی او نیز به راحتی گذاشت. پرتاب های دست او که تا پشت محوطه جریمه حریف نیز می رسد، هر چند شاید برای ما ایرانی ها تا حدودی عادی شده باشد. 

سایت المصدر عربستان پس از بازی تیم نفت تهران در برابر الاهلی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از پرتاب دست بیرانوند به عنوان یک رویداد تاریخی و بی نظیر یاد کرد و آن را طولانی‌ترین پرتاب دست در تاریخ فوتبال جهان دانست. او توپ را در محوطه جریمه خودی گرفت و با پرتاب دست آن را به محوطه جریمه الاهلی فرستاد تا تیمش را در موقعیت گلزنی قرار داد. یا سایت چینی، پیش از دیدار تیم ملی ایران، پرتاب های دست بیرانوند را جادویی توصیف کرده بود و آن را بی نظیر دانست.

بیرانوند کارش را با نفت تهران آغاز به کار کرد. او اولین بازی خود را در جام حذفی برابر داماش انجام داد. در سال اول خود به عنوان دروازه‌بان اول تیمش انتخاب شد. نفت در پایان لیگ برتر به مکان سوم رسید و برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

پایان فصل گذشته، پرسپولیس که به دلیل تفاضل گل، قهرمانی لیگ را به استقلال خوزستان واگذار کرده بود، به دنبال دروازه بانی مطمئن می گشت و البته چه کسی مطمئن تر از بیرانوند. برانکو خیلی زود او را به جمع سرخپوشان اضافه کرد. حالا پرسپولیس تنها با 9 گل خورده بهترین خط دفاع را در اختیار دارد و بیرانوند نیز بیشترین کلین شیت را در فصل جاری لیگ برتر به ثبت رسانده است.

حالا او رکنی جدایی ناپذیر از تیم ملی و باشگاه پرسپولیس شده است. او حالا رکورد بی نظیر 10 کلین شیت در یازده بازی تیم ملی را از خود به جای گذاشته است. بیرانوند اولین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران است که توانسته به این آمار دست پیدا کند. او هم اکنون آمار 91 درصد کلین شیت در دیدارهای ملی خود را در اختیار دارد.

حالا او در بهترین دوران ورزشی اش به سر می برد. جوانی که اگر قدر خودش را بداند می تواند تا مدتها چهارچوب دروازه تیم ملی را بیمه کند. بی شک او نیز آروزهایی بزرگی در سر دارد، درخشش در جام جهانی 2018 روسیه و مصاف با بزرگان دنیای فوتبال.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز