خبرگزاری کار ایران

دربی نوابغ؛

دو روز تا عظیم‌ترین بازی تاریخ آسیا

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۵۹۰

بازی ایران و چین جدال بزرگترین غولهای دنیای مربیگری است. کی‌روش باید با بزرگترین مربی تاریخ دست و پنجه نرم کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ایران دو روز دیگر در دشوارترین و یکی از بزرگترین دیدارهای تاریخ فوتبال این کشور به مصاف تیم چین خواهد رفت، تیمی که با آمدن مارچلو لیپی اوج گرفته است. او در دو بازی‌ای که هدایت چین را بر عهده داشته موفق شده است 4 امتیاز دشوار را از چنگ دیگر مدعیان گروه خارج کند. چین در قطر این تیم را متوقف کرد و در پکن کره‌جنوبی مدعی را با یک گل شکست داد. حالا آنها هم شانس دارند، به شرط آن که در بازی بعدی خود از سد ایران بگذرند.

حساسیت این بازی علاوه بر اهمیت آن از نظر کسب سه امتیاز حساس در این است که سرشناس‌ترین مربیان شاغل در آسیا در برابر هم صف‌آرایی می‌کنند. شاید لیپی در کنار الکس فرگوسن و فابیو کاپلو بزرگترین مربی 40 سال اخیر باشد. یک نابعه که کاتاناچو را تعالی بخشید و افتخارات فراوانی در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد.

لیپی نبوغ خود را زمانی که مربی پارما بود اثبات کرد. پس از آن از سال 1994 تا 1999 سرمربی یوونتوس شد و این تیم را پس از سالها قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کرد. پس از ناکامی با اینتر دوباره به تورین بازگشت و دوباره یوونتوس را به فینال لیگ قهرمانان رساند، اما در فینال مغلوب آنچلوتی شد. سال 2004 او بهترین تیم نیم‌قرن اخیر ایتالیا را ساخت و آنها را پس از سالها قهرمان جام جهانی کرد. سال 2012 در ازای 30 میلیون یورو (گرانترین مربی تاریخ فوتبال) به آسیا آمد و تیم ضعیف گوانگژو را دو بار قهرمان جام حذفی، یک بار قهرمان لیگ چین و یکبار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا کرد. حالا هم که سرمربی تیم ملی چین شده و معلوم نیست می‌خواهد چه آشی برای ایران بپزد.

دو روز تا عظیم‌ترین بازی تاریخ آسیا

در آن سوی میدان هم کی‌روش کم کسی نسیت. او در اوج قرار دارد. تیمش بدون گل خورده و بدون باخت است و از این نظر تنها با برزیل در حال حاضر قابل مقایسه است. هر دوی این نوابغ مربیگری علاقمند به کاتاناچو و ارائه‌ی بازی تدافعی هستند. هیچ کدام از آنها در این مرحله گل نخورده‌اند - کی‌روش در 6 بازی و لیپی در 2 بازی که هدایت چین را برعهده داشته است.

دو روز تا عظیم‌ترین بازی تاریخ آسیا

این بازی بزرگترین جنگ مربیان در تاریخ آسیاست. هیچگاه در آسیا دو مربی در این سطح با هم رو در رو نشده‌اند. کی‌روش می‌تواند دفاعی‌تر از همیشه تیم را ارنج کند، چرا که از شانس او چین نیازمند برد است. در آن سو، لیپی هم به مانند کی‌روش استاد مسلمِ کسب نتیجه‌ی 1-0 است. باید دید چه کسی پیروز دربی نوابغ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز