خبرگزاری کار ایران

جهنم آزادی برای حریف چشم بادامی؛

عبورهشتاد میلیونی از دیوار چین

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۵۴۸

تیم ملی فوتبال چین در حالی پا به ورزشگاه صدهزار نفری آزادی خواهد گذاشت که یوزهای ایرانی با پشتوانه‌ی هشتاد میلیونی انتظار این حریف چشم بادامی را می‌کشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ⁠⁠⁠تیم ملی فوتبال ایران عصر سه‌شنبه درچهارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ به‌مصاف تیم ملی چین می‌رود.

یک‌بار دیگر ورزشگاه آزادی ⁣که برای یوزهای ایرانی همچون بهشت است و برای رقبا یک جهنم، میزبان خیل یک‌صدهزار نفری هوادارانی است که این‌بار به‌لطف تفکر و سازمان‌دهی یک چشم آبی پرتغالی که این روزها مرد برجسته فوتبال ایران به‌شمار می‌آید، در راهی قرار گرفته که فوتبال ما به‌ندرت آن را تجربه کرده است. پیکارهای انتخابی جام جهانی فوتبال همیشه برای فوتبال ما محل چالش و نگرانی بوده، از زمان حشمت‌خان مهاجرانی به بعد، به‌غیر از دوران برانکو که صعود به جام جهانی بیش‌تر مرهون برنامه‌ریزی مناسب در شاکله فوتبال ما در همه ارکان بود، سال‌ها در این کارزار گاه یک‌گام و گاه چندین گام کم‌‌آورده‌ایم.

عبورهشتاد میلیونی از دیوار چین

مناجاتیِ متین، سلطان علی پروین و ممد مایلی‌ِ شجاع ازجمله مربیان شایسته‌ای بودند که در این راه به مقصد نرسیدند و توفیق والدایر ویرای برزیلی نیز چیزی شبیه یک معجزه بود تا حاصل یک تفکر و برنامه ریزی مدون!.

⁣دراین‌میان حضور درجام جهانی ۲۰۱۴ اولین حاصل مشترک برنامه‌ریزی، نظم، پشتِ‌کار و علم روز فوتبال بود که به‌شکلی جسورانه و براساس ایستادگی برمواضع و اندیشه‌های جاه‌طلبانه برگرفته از فلسفه حرفه‌ای منچستریونایتد از سوی کارلوس کی‌روش برای فوتبال ایران حاصل شد. اما نتیجه این پایداری و ثبات که نمونه آن در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه است، منتج به آن گردیده که اکنون تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۸،پس از سال‌ها، مقتدرانه و با حفظ فاصله مطمئنه در صدر گروه خود قرار دارد و با پیروزی در دیدار روز سه‌شنبه برابر چین، به‌احتمال بسیار زیاد، حضور خود در جام

جهانی روسیه را مسجل خواهد کرد. آری، این‌بار بدون دغدغه، بدون نگرانی و پریشانی و بدون پلی‌آف و لشگرکشی به چهارسوی دنیا! اما نتیجه این پایداری و ثبات که نمونه آن در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه است، منتج به آن گردیده که اکنون تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۸، پس از سال‌ها، مقتدرانه و با حفظ فاصله مطمئنه در صدر گروه خود قرار دارد و با پیروزی در دیدار روز سه‌شنبه برابر چین، به‌احتمال بسیار زیاد، حضور خود در جام جهانی روسیه را مسجل خواهد کرد. آری، این‌بار بدون دغدغه، بدون نگرانی و پریشانی و بدون پلی‌آف و لشگرکشی به چهارسوی دنیا!

کافیست به همت ملی‌پوشان و حمایت هواداران همیشگی تیم ملی، از دیوار چین عبور کنیم، عبوری هشتاد میلیونی!

درواقع به‌زبانی ساده می‌توان گفت که «پشت دیوار چین یه راهی داره، راهی که از مسکو سر درمی‌آره!»

به امید پیروزی دلاورمردان پارسی در مصاف با چشم بادامی‌های چینی.

⁣میعادگاه ما روز سه‌شنبه، ورزشگاه آزادى

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز