خبرگزاری کار ایران

یک ایرانی دیگر در تیم ملی سوئد؛ آرزوی قدوس برآورده نشد

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۵۱۹

در حالی که با حضور کارلوس کی روش بازیکنان دورگه شانس حضور در تیم ملی ایران را به دست آوردند سامان قدوس اکنون نزدیک به پیراهن سوئد قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، نخستین بازی رسمی سوئد، 25 مارس 2017 (5 فروردین 1396 ) مقابل بلاروس در مقدماتی جام جهانی برگزار می‌شود. اگر قدوس در این بازی به میدان برود، دیگر نمی‌تواند پیراهن تیم ملی ایران را بپوشد. با توجه به دو بازی حساس تیم ملی ایران مقابل قطر و چین، به نظر نمی‌رسد قدوس جایی در برنامه‌های کی‌روش داشته باشد. پس همین حالا از این هافبک- مهاجم خداحافظی می‌کنیم و اخبارش را در قالب بازیکن تیم ملی سوئد پیگیر می‌شویم. مثل بهرنگ صفری که سال‌ها برایش نوشتیم مدافع ایرانی الاصل تیم ملی سوئد.

یک ایرانی دیگر در تیم ملی سوئد؛ آرزوی قدوس برآورده نشد

سامان قدوس. این جدیدترین نامی است که می‌توانست برای تیم ملی ایران بازی کند اما در نهایت پیراهن سوئد را پوشید تا یکی بشود مثل بهرنگ صفری. بهرنگ که حتی یک بار به تیم ملی ایران دعوت نشد اما سال‌ها برای سوئد بازی کرد و همراه زلاتان ابراهیمویچ در ترکیب این تیم درخشید.

سامان قدوس، هافبک نفوذی باشگاه اوسترساندس است. باشگاهی در لیگ برتر سوئد، موسوم به آلس ونسکان. لیگی که پیش‌تر، بهرنگ صفری هم تجربه حضور در آن را داشت. حضور در تیمی به نام مالمو. قدوس اما در 23 سالگی به یکی از بازیکنان موثر اوسترس ساندس بدل شده. بازیکنی که در پست هافبک نفوذی بازی می‌کند و بعضا هم مهاجم هدف تیمش است.

یک ایرانی دیگر در تیم ملی سوئد؛ آرزوی قدوس برآورده نشد

قدوس در سه فصل اخیر همواره در رده باشگاهی فوق العاده کار کرده و برای تیم‌هایش بازیکن موثری بوده. آمار او در سیرینسکا 54 بازی و 10 گل زده است، طی دو فصل بازی در سوپرتان یا همان دسته دوم سوئد. او در اوسترساندس نیز فصل قبل 27 بازی انجام داد و 10 گل به ثمر رساند. البته این بار در لیگ برتر سوئد.

همین آمار درخشان باعث شده تا قدوس به تیم ملی سوئد نیز دعوت شود، توسط جانی اندرسون که هدایت این تیم را در دست دارد. قدوس که علاقه داشت برای تیم ملی ایران بازی کند، در پیراهن تیم ملی سوئد دو بازی نیز انجام داده و یک گل به ثمر رسانده است.

یک ایرانی دیگر در تیم ملی سوئد؛ آرزوی قدوس برآورده نشد

قدوس در نخستین بازی ملی مقابل اسلواکی به میدان رفت. او از دقیقه 60 وارد زمین شد و در دقیقه 2+90 موفق شد گل ششم سوئد را به ثمر برساند. دومین بازی ملی او مقابل ساحل عاج به ثبت رسید. دیداری دوستانه در ابوظبی که با نتیجه 2 بر یک به سود ساحل عاج به پایان رسید. قدوس در این بازی از دقیقه 74 وارد زمین شد اما نتوانست مانع شکست سوئد شود.

سامان قدوس اما همیشه دوست داشت برای تیم ملی ایران بازی کند. آرزویی که هنوز برآورده نشده است. او در فضای مجازی بارها ابراز علاقه کرد اما نه کی‌روش چراغ سبزی نشان داد و نه فدراسیون فوتبال.

قدوس در پاسخ به این سوال که آیا علاقه‌مندی برای تیم ملی ایران بازی کنی، کامنتی منتشر کرد و نوشت: من فارسی حرف می‌زنم و متوجه صحبت‌های ایرانی‌ها می‌شوم. افتخار می‌کنم برای تیم ملی ایران بازی کنم ولی تا الان من را دعوت نکرده‌اند.

این کامنت مربوط می‌شود به چند ماه قبل. زمانی که قدوس در ترکیب اوسترساندس می‌درخشید و در لیگ سوئد به چهره‌ای ویژه بدل شده بود. چهره‌ای که در نهایت چشم سوئدی‌ها را گرفت و نه کارلوس کی‌روشی که طی سال‌های گذشته بازیکنان جدیدی به تیم ملی ایران معرفی کرده بود. بازیکنانی چون رضا قوچان نژاد، مهرداد بیت آشور، دنیل داوری، ویلیام آتشکده و آخری هم امید نظری که البته در لیگ سوپرتان یا همان لیگ دوی سوئد بازی می‌کرد.

تیم ملی ایران البته ستاره‌هایی در ترکیب خود دارد که شاید به همین زودی‌ها حسرت نداشتن بازیکنی به نام سامان قدوس را نخورد اما احتمال دارد طی سال‌های آینده، ماجرای بهرنگ صفری تکرار شود. پست دفاع چپ، پستی بود که بهرنگ آنجا بازی می‌کرد، پستی که سال‌ها پاشنه آشیل تیم ملی بود اما او هرگز دعوت نشد و تصمیم گرفت برای تیم ملی سوئد بازی کند. تصمیمی که به سود سوئد تمام شد و به ضرر ایران.

یک ایرانی دیگر در تیم ملی سوئد؛ آرزوی قدوس برآورده نشد

 این سرنوشت می‌تواند درباره قدوس نیز رقم بخورد. سرنوشتی مشابه بهرنگ صفری. او ترجیح داد پیراهن تیم ملی سوئد را بر تن کند چون راهی به اردوی تیم ملی ایران پیدا نکرد و نگاهی نیز به سوی او معطوف نشد. نگاهی که گاهی فقط بازیکنان خاصی را نشانه می‌رود. به‌عنوان نمونه امید نظری که از دسته دوم سوئد آمد و 5 بازی ملی انجام داد و حالا هم در لیگ فیلیپین مشغول فعالیت است.

یک ایرانی دیگر در تیم ملی سوئد؛ آرزوی قدوس برآورده نشد

البته همچنان جای امیدواری باقی مانده. قدوس در دو بازی دوستانه برای سوئد به میدان رفته که جنبه رسمی نداشته. قدوس زمانی نمی‌تواند جز سوئد، پیراهن تیمی دیگر را بر تن کند که در بازی رسمی برای این تیم به میدان رفته باشد. قدوس اما هنوز بازی رسمی انجام نداده و می‌تواند حتی پیراهن تیم ملی ایران را بپوشد. پیراهنی که پوشیدن آن- براساس کامنتی که از سوی او منتشر شده- آرزوی نخست قدوس است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز