خبرگزاری کار ایران

۸۰۰ دختر دانشجو برای رقابت آماده می‌شوند؛

آغاز به کار دومین دوره‌ی المپیاد ورزش‌های همگانی در ساری

خزرآباد ساری میزبان بیش از 800 ورزشکار دختر در دومین دوره‌ی المپیاد ورزش‌های همگانی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دومین دوره‌ی المپیاد ورزش‌های همگانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از فردا آغاز خواهد شد و تا یازدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

اولین دوره‌ی این المپیاد سال 1394 در خزرآباد ساری و تنها در بخش پسران برگزار شد. در آن دوره مسابقات در 7 رشته و با حضور بیش از 500 ورزشکار انجام گرفت.

امسال دومین دوره‌ی این المپیاد در حالی در خزرآباد برگزار می‌شود که تنها بانوان در آن شرکت می‌کنند. این در حالی است که با افزوده شدن 8 رشته‌ی دیگر به این المپیاد رقابت‌ها در 15 رشته دنبال می‌شود.

این رشته‌ها عبارتند از: والیبال دو نفره، بسکتبال سه نفره، فوتبال گل کوچک، تنیس روی میز، فریزبی، داژبال، طناب‌زنی، طناب‌کشی، فوتبال رومیزی (فوتبال دستی)، شطرنج سرعتی، آمادگی جسمانی، پله‌نوردی، دارت، روبیک و لیوان‌چینی.

 در این دوره بیش از 800 ورزشکار دختر، 35 مربی و 126 داور حضور دارند. همچنین، در این المپیاد، از 68 دانشگاه وزارت بهداشت، 51 دانشگاه حضور دارند. در ابتدا قرار بود 56 دانشگاه خودشان را به این رقابت‌ها برسانند که 5 دانشگاه به دلیل مشکلات مالی انصراف دادند.

در این المپیاد 144 مدال توزیع خواهد شد (48 مدال طلا، 46 نقره و 49 مدال برنز)، 142 حکم قهرمانی و 21 کاپ تیمی اهدا می‌گردد.

گفته می‌شود بیش از یک میلیارد تومان به وسیله‌ی وزارت بهداشت برای برگزاری این رقابت‌ها هزینه شده است.

 

سیاست دولت یازدهم در زمینه‌ی ورزش

تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم، وزارت بهداشت بیشتر روی ورزش قهرمانی تمرکز داشت. با این حال، با روی کار آمدن دولت فعلی و با آغاز وزارت دکتر هاشمی در وزارتخانه‌ی بهداشت سیاست‌های کلان این وزارتخانه در حیطه‌ی ورزش تغییر چشمگیری یافت.

تا پیش از این، وزارت بهداشت تنها به ورزش‌های قهرمانی می‌پرداخت، اما با روی کار آمدن دکتر هاشمی، علاوه بر ورزش‌های قهرمانی، ورزش‌های همگانی هم به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت.

یکی از دستاوردهای این وزراتخانه این بود که موفق شد المپیاد ورزش‌های قهرمانی که هر دو سال یکبار برگزار می‌شد را به صورت سالانه به جریان بیندازد. همچنین، المپیاد ورزش‌های همگانی (غیرقهرمانی) را سالانه برگزار می‌کند؛ یک سال برای دختران و یک سال برای پسران.

ریاست این المپیاد بر عهده‌ی دکتر محمد رضا فراهانی، معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، است و دبیر المپیاد جلال نژادجواد است.

هدف از برگزاری این المپیاد انگیزه‌بخشی در جهت رشد ورزش‌های همگانی و ورزش‌های قابل دسترس برای همگان ذکر شده است.

 

 

 

کد خبر : ۴۶۳۰۱۸