خبرگزاری کار ایران

موزه بازی‌های زمستانی در ساپورو/ رییس شورای المپیک آسیا: ژاپنی‌ها منتظر بمانند

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۶۸۷

نشست خبری شیخ احمد الفهد در حاشیه بازی‌های آسیایی زمستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا،‌ در نشست خبری  بازی‌های آسیایی زمستانی، رییس شورای المپیک آسیا ابتدا با ابراز رضایت از میزبانی ژاپنی‌ها از بازی‌های زمستانی، به تعیین میزبان دوره بعدی این بازی‌ها اشاره کرد و گفت: ما منتظریم تایید رسمی را دریافت کنیم به همین خاطر برای انتخاب میزبان در جلسه عشق آباد تصمیم می‌گیریم. چیزی که الان قطعی می‌دانم این است که دوره بعدی بازی‌ها در زمان مقرر انجام می‌شود. پکن یکی از شهرهایی است که تمایل دارد یک سال قبل از بازی‌های المپیک 2022، میزبانی بازی‌های آسیایی 2021 را برعهده بگیرد که البته شورای المپیک آسیا هنوز در این رابطه تصمیم نگرفته است.
شیخ احمد در ادامه نشست خبری خود درباره اعلام آمادگی ساپورو برای میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی 2026 نیز توضیحاتی داد: من اعتقاد دارم ساپورو آماده است. آن‌ها تجربه برگزاری 3 دوره بازی‌های زمستانی را داشته‌اند و به خاطر همین ما موزه‌ای از بازی‌های زمستانی در ساپورو داریم. آسیا تجربه دو دوره میزبانی المپیک زمستانی را دارد بنابراین ساپورو این ظرفیت را دارد که میزبانی بازی‌های المپیک 2026 را بگیرد.
عضو کمیته بین‌المللی المپیک در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا ورزشکاران اقیانوسیه می‌توانند در بازی‌های آسیایی 2022 شرکت کنند، گفت: ما این موضوع را در دستور کار جلسه بعدی هیات اجرایی در عشق‌آباد قرار دادیم. آنها در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا حضور نخواهند داشت چرا که زمانی برای تصمیم‌گیری در خصوص حضور کشورهای اقیانوسیه در این بازی‌ها نیست اما درباره بازی‌های 2022 و 2026 صحبت می‌کنیم.
نشست خبری شیخ احمد، از این جهت برای ایران مهم است که تصمیماتی که اتخاذ می‌شود، می‌تواند برای ورزش کشور نیز پیامدهایی داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز