خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های بین‌المللی جام فجر؛

وزنه‌برداران آمریکا به اهواز می‌آیند؟

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۳۲۳

حضور تیم وزنه برداری آمریکا برای رقابت‌های بین المللی جام فجر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، وزنه برداری ایران از 19 اسفند میزبان مسابقات بین‌المللی جام فجر خواهد بود. رقابت‌هایی که قرار است در شهر اهواز برگزار شود. این دومین دوره این رقابت‌ها است، مسابقاتی که سال گذشته گزینشی المپیک بود  و به مهم‌ترین مسابقات بین‌المللی ورزش ایران تبدیل شد. در سال جاری نیز  این مسابقات برگزار خواهد شد آن هم با حضور کشورهای صاحب نام و مطرح دنیا از جمله آمریکا که فهرست بلند بالایی را برای حضور در این رقابت‌ها به ایران ارسال کرده است. البته هنوز هم به طور دقیق مشخص نیست که آیا این تیم می‌تواند همانند تیم ملی کشتی آمریکا به ایران سفر کند یا نه؟

کشورهای اردن، آذربایجان، انگلیس، پاکستان، ایتالیا، ترکیه، رومانی، مجارستان، عراق، کویت، صربستان، تایلند، نیجریه، کامرون، تونس، لیبی، یمن، بنگلادش، اوگاندا، رومانی و آمریکا برای حضور در ایران ابراز علاقه کرده‌اند. البته کشورهایی چون چین، روسیه، قزاقستان و ازبکستان با فاجعه‌ای به نام دوپینگ مواجه هستند و به همین دلیل هنوز مشخص نیست که چه بلایی سر آن‌ها خواهد آمد، با این حال سایر کشورها برای حضور در مسابقات بین‌المللی جام فجر ابراز علاقه کرده اند.

 

جام فجر را می‌توان تنها مسابقه بین‌المللی وزنه برداری دانست که نیاز به حمایت و توجه مسئولان دارد تا بتواند رونق پیدا کند.
سال گذشته انتخاب این مسابقات به‌عنوان گزینشی المپیک اگر چه هزینه‌های زیادی را به لحاظ مادی داشت اما باعث شد تا سهراب مرادی، شانس حضور در بازی‌های المپیک را به دست بیاورد و بعد هم صاحب مدال طلای المپیک شود. بنابراین می‌توان گفت سرمایه‌گذاری روی این مسابقات‌ می‌تواند موفقیت‌های زیادی را برای این رشته رقم بزند.
در این میان حضور تیم ملی وزنه برداری آمریکا که برای سفر به ایران ابراز علاقه کرده است، می‌تواند اعتبار و جایگاه این مسابقات را در دنیا افزایش بدهد. اهمیت حضور آمریکایی‌ها در ایران بعد از حضور تیم ملی کشتی این کشور در ایران بیش از گذشته شده است. حضور تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در جام جهانی کشتی به این مسابقات اعتبار بخشید و البته به لحاظ سیاسی هم برای ایران یک برد مهم به حساب آمد. در حالی‌که بسیاری در تلاش هستند تا مردم دنیا را از سفر به ایران بترسانند اما سفر تیم کشتی آزاد آمریکا به ایران و استقبال گرم و صمیمانه از آن‌ها در ایران باعث شد تا بهترین تبلیغات در رسانه‌های دنیا برای ایران انجام شود.

وزنه‌برداران آمریکا به اهواز می‌آیند؟
به عنوان نمونه می‌توان به گزارش روزنامه نیویورک تایمز اشاره کرد. این روزنامه در گزارشی به سفر آمریکایی‌ها به ایران پرداخته و از رفتار صمیمانه ایرانی‌ها به نیکی یاد کرده است. حالا این بار نوبت وزنه برداری ایران است که میزبان تیم ملی آمریکا باشد و ورزش را به یک دیپلماسی موفق تبدیل کند. تیم ملی وزنه برداری آمریکا برای سفر به ایران درخواست ویزا داده است و مسوولان وزارت امور خارجه هم در حال بررسی شرایط هستند تا براساس منافع نظام و کشور بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.
علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه برداری در حاشیه نشست خبری خود درباره سفر این تیم به ایران گفت، تابع تصمیمات و مواضع مسئولان مربوطه است و هر تصمیمی که در این باره اتخاذ شود برای آن‌ها قابل احترام خواهد بود. البته این موضوع را هم فراموش نکنیم که ندادن ویزا به تیم ملی وزنه برداری آمریکا که به خاطر تصمیمات دور از منطق ترامپ رییس جمهوری آمریکا به وجود آمده، شاید برای میزبانی از جام فجر گران تمام شود.
بنابراین می‌توان با یک تصمیم آگاهانه رقابت‌های بین‌المللی جام فجر را به یک پیروزی بزرگ سیاسی و ورزشی تبدیل کرد. گفتنی است، مسابقات وزنه برداری جام فجر از 19 تا 24 اسفند در اهواز برگزار خواهد شد که برای این مسابقات فدراسیون وزنه برداری جوایز دلاری هم در نظر گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز