خبرگزاری کار ایران

بازتاب اخراج تیم هاکی روی یخ ایران از بازی‌های آسیایی

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۲۹۱

در حالی‌که مسوولان فدراسیون هاکی روی یخ هم‌چنان اصرار دارند که حضورشان در بازی‌های آسیایی زمستانی رسمی است اما خلاف این ادعا ثابت شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با وجود تمام حاشیه‌های ایجاد شده برای تیم هاکی روی یخ و عدم اجازه بازی به دلیل استفاده از لژیونرها، هم‌چنان مسئولان این رشته ورزشی متفق القول رای به حضور این رشته به صورت رسمی دارند اما سایت اینسایدگیم (Inside the games)، در گزارشی اعلام کرد که تیم هاکی روی یخ ایران در مسابقات زمستانی آسیایی ۲۰۱۷ اخراج شده و تنها اجازه دارد به صورت غیر رسمی در مسابقات حضور داشته باشد.
در این گزارش آمده است: تیم هاکی روی یخ ایران قرار بود که در گروه سوم مسابقات حضور داشته باشد، با این حال شورای المپیک آسیا (OCA) تعدادی از بازیکنان این تیم را فاقد شرایط برای شرکت در مسابقات دانسته است. به نظر می‌رسد که مشکل این بازیکنان این است که در سه سال گذشته در ایران زندگی نکرده‌اند هر چند که ملیت ایرانی دارند. گفته می‌شود که تعدادی از بازیکنان برای کشورهای دیگر نیز بازی کرده‌اند که این موضوع باعث می‌شود نتوانند برای ایران بازی کنند. بازی بین ایران و ماکائو با وجود همه این مشکلات برگزار شد و نتیجه‌ این بازی هفت بر یک بود. البته این بازی به صورت رسمی به حساب نمی‌آید. شورای المپیک آسیا تایید کرده است که ایران می‌تواند به بازی‌هایش ادامه‌ دهد اما این بازی‌ها تنها دوستانه به حساب می‌آید و در نتایج رسمی مسابقات تاثیری ندارند. مسوولان برگزاری مسابقات در این باره اعلام کرده‌اند که در روز ۱۸ فوریه کمیته‌ برگزاری بازی‌های زمستانی آسیا اعلام کرد که تیم مردان هاکی روی یخ ایران نمی‌تواند در بازی‌ها شرکت کند.

به گفته این سایت ۱۳ نفر از ۲۲ بازیکن این تیم شرایط لازم برای شرکت در مسابقات را به دلیل مشکلات ملیتی ندارند. شهریار امینی، یکی از بازیکنان تیم ایران در شبکه اجتماعی به این اتفاق اعتراض کرد و آن را مسخره خواند. او در این باره نوشت: بازیکنان محروم ما حتی نمی‌توانند به رختکن بروند و یا با ما در بازی‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز