خبرگزاری کار ایران

دیوپ، قاتل آبی ها

الاهلی امارات 2-1 استقلال ایران/ ناکامی در اولین گام

نماینده کشورمان در اولین قدم از لیگ قهرمانان آسیا برابر نماینده امارات شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، الاهلی و استقلال در اولین بازی گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند، در حالی که کسب امتیاز در اولین گام می‌تواند شانس آنها برای صعود به مرحله بعدی این رقابت‌ها را افزایش دهد.

شاگردان منصوریان در شرایطی پای به این دیدار گذاشت که 5 پیروزی در لیگ ایران حذف السد قطر در پلی آف آنها را در شرایط روحی فوق‌العاده‌ای قرار داده بود. در سمت مقابل هم الاهلی امارات با سه ستاره خارجی خود که بهترین خط حمله امارات را به خود اختصاص داده به پیروزی برابر شاگردان علیرضا منصوریان امیدوار بود.

استقلال در نیمه اول عملکرد چندان خوبی نداشت.  بازیکنان الاهلی با نفوذ از کناره ها به تعدد دروازه رحمتی را تهدید کردند. استقلال آماده به رختکن رفتن با نتیجه تساوی بود که با اشتباه مدافعان ارسال کرنر ریبریو توپ دفع نشد و دفع ناقص توپ توسط ذکی پور پایه ساز گل اول الاهلی در این دیدار بود تا دیوپ بتواند برای اولین بار در این دیدار دروازه مهدی رحمتی را باز کند.

آبی های ایرانی در نیمه دوم بازی قابل قبول تری را از خود به نمایش گذاشت و با وجود فشار های زیاد بر روی دروازه رحمتی با ارسال خسرو حیدری درون محوطه امید ابراهیمی صاحب موقعیت عالی شد و با یک ضربه زیبا دروازه الاهلی را باز کرد تا آبی ها امیدوار به دیدار بازگردند.

نماینده کشورمان در ادامه موقعیت های زیادی داشت و این دیدار می رفت که با نتیجه تساوی به پایان برسد که این بار باز هم با ارسال از کناره ها توسط ریبریو, ستاره سیاه پوست الاهلی یعنی دیوپ، قاتل آبی ها در بازی امروز از بین دو مدافع استقلال به هوا برخاست تا دروازه رحمتی را برای دوم باز کند و روز خوب خودش و روز بد استقلالی ها را اینگونه به اتمام برساند.

با گزارش لحظه به لحظه این دیدار ایلنا را همراهی کنید.

هفته اول لیگ قهرمانان آسیا/ ساعت:19:45

ورزشگاه: شیخ راشد/ تعداد تماشاگر: 2 هزار نفر

داور: پیتر گرین کمک ها: الکساندر ناتان و شتینین آنتون

 الاهلی: ناصر، خمیس، الفردانی، عباس، ربیریو(دقیقه 92 - جابر)، احمد خلیل(82 آساموا جیان)، اسماعیل، هیکل، سانگور، دیوپ و حسن
سرمربی: کاسمین اولاریو

 استقلال: مهدی رحمتی، رابسون، پادوانی، خسرو حیدری(مجید حسینی 89)، زکی پور، امید ابراهیمی، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی(79 فرشید باقری)، بهنام برزای(64 وریا غفوری)، علی قربانی و کاوه رضایی

سرمربی: علیرضا منصوریان

اخطار: بهنام برزای(9) - رابسون(19) _ خسرو حیدری(56) _ میلاد زکی پور(85) از استقلال

ماجد حسن(39) _ حبیب فردان(54) از الاهلی

الللل

شرح گل ها:

الاهلی یک/استقلال صفر: از روی ارسال کرنر از سمت راست توپ از همه گذشت و دفع توپ بد مدافعان استقلال باعث شد تا دیوپ در دقیقه 46 صاحب موقعیت شود و اولین گل دیدار را به ثمر برساند.

الاهلی یک/ استقلال یک: سانتر زیبای خسرو حیدری درون محوطه جریمه از کاوه رضایی گذشت و امید ابراهیمی با یک ضربه سر ضرب دروازه الاهلی را برای اولین بار فرو ریخت.

الاهلی دو/استقلال یک: در دقیقه 88 این بار گل دوم الاهلی روی ارسال از کناره ها دوباره اتفاق افتاد و این بار هم دیوپ بود که دروازه رحمتی را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه 10 : ضربه ایستگاهی احمد خلیل از فاصله 40 متری با سوپر سیو مهدی رحمتی همراه شد و اجازه نداد توپ وارد دروازه استقلال شود.

دقیقه 17: رحمتی اجازه نداد سانتر ریبریو مستقیم وارد دروازه شود.

دقیقه 21: شوت خسرو حیدری با برخورد به مدافعان الاهلی به کرنر رفت.

دقیقه 34: سانتر حیدری با ضربه سر کاوه رضایی همراه شد اما توپ با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 39: اشتباه های عجیب مدافعان استقلال باعث شد تا دیوپ صاحب موقعیت شود اما با خوش شانسی استقلال ضربه او با برخورد به تیر دروازه به شکلی عجیب گل نشد.

دقیقه 41: سانتر فوق العاده امید ابراهیمی را کاوه رضایی به ضربه سر جلوی پای برزای رساند اما خروج ناصر دروازه بان الاهلی این موقعیت عالی را از استقلال گرفت.

دقیقه 47: آبی ها نیمه دوم را خوب اغاز کردند و با نفوذ حیدری از کناره ها ارسالش درون محوطه جریمه به اسماعیلی رسید اما ضربه او با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 61: ضربه زیبای احمد خلیل با واکنش زیبای رحمتی به کرنر رفت.

دقیقه 63: در حالی که دیوپ پشت به دروازه استقلال بود او با یک چرخش ضربه اش را از بین پای پادوانی عبور داد تا بار دیگر دروازه رحمتی مورد تهدید قرار بگیرد.

دقیقه 66: ضربه امید ابراهیمی درون محوطه جریمه الاهلی از کنار دروازه ناصر به بیرون رفت.

دقیقه 71: بازهم عملکرد ضعیف مدافعان باعث شد تا از کناره بازیکنان الاهلی نفوذ کنند و شوت ربیریو دروازه رحمتی را تهدید کرد.

دقیقه 79: با پاس زیبای ذکی پور توپ در پشت محوطه جریمه به اسماعیلی رسید و او با چرخش ضربه اش را به سمت دروازه الاهلی روانه کرد اما ضربه ارام او در دستان دروازبان الاهلی قرار گرفت.

دقیقه 86: سانتر زکی پور با اشتباه خروج ناصر همراه شد اما استقلالی ها نتوانستند  از این موقعیت خوب استفاده کنند.

کد خبر : ۴۶۱۹۸۸