خبرگزاری کار ایران

ایران پس از کره قطب تکواندو است؛

رییس آکادمی جهانی کوکی وان: آزمون کوکی‌وان در سال جاری تنها در ایران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۲۶۶

هیونگ دیوک معتقد است عشق و علاقه مسئولین فدراسیون تکواندو ایران، توانایی‌های مدیریتی و حمایت دولت سبب شده است ایران پس از کشور کره‌جنوبی به عنوان قطب‌های این رشته در جهان شناخته شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از  فدراسیون تکواندو، آزمون جهشی کوکیوان (معادل سازی دان‌های ملی به بین‌المللی) با حضور 524 تکواندوکار زیر نظر "هیونگ دیوک" رییس و "جایون کانگ" مدیر آموزش آکادمی کوکی وان به مدت 4 روز به میزبانی فدراسیون تکواندو برگزار شد. 

رییس آکادمی کوکیوان درخصوص اعطای میزبانی این آزمون به ایران گفت: هدف مرکز آموزش جهانی تکواندو «کوکیوان» توسعه هنر رزمی تکواندو است و آزمون‌های معادل سازی دان‌های ملی به بین‌المللی را به طور ویژه و خاص برگزار میکند. این آزمون در سال جاری تنها در ایران که به عنوان کشوری سازنده در تکواندو جهان شناخته شده است، برگزار شد.

وی افزود: در سفر به کشورهای مختلف امکانات آن‌ها را نیز بررسی و مشاهده میکنم. ایران از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ویژه‌ای برخوردار است و معتقدم با توجه به در اختیار داشتن این پتانسیل میتواند به عنوان پایگاهی در آسیا و خاورمیانه دوره‌های آموزشی را برگزار نماید. در ملاقاتی که با رییس کمیته ملی المپیک ایران داشتم نیز این موضوع مطرح شد. زمانی که به کره‌جنوبی بازگردم تمام تلاشم را میکنم که این مهم انجام شود. چراکه معتقدم تکواندوی ایران از دانش و مدیریت خوبی برخوردار است و قطعا توانایی برگزاری آزمون و دوره‌های بیشتری را خواهد داشت.

دیوک در خصوص سطح کیفی برنامه های آموزشی فدراسیون تکواندو و جایگاه آن در میان سایر کشور ها گفت: 206 کشور در مرکز آکادمی کوکیوان عضویت داشته که به طور مستمر عملکرد آنها را ارزیابی میکنیم. هم‌چنین مسابقات هان‌مادانگ که هرساله برگزار می‌شود فرصتی را فراهم می کند تا سطح فنی تکواندو را در کشورهای مختلف بررسی نماییم. ایران در جایگاه بالایی قرار داد و با توجه به تعاملاتی که فدراسیون تکواندو ایران با مرکز آکادمی کوکیوان برقرار کرده است میتواند در رده‌های بالاتری قرار گرفته و در رویدادهای بین المللی پیش رو افتخارات بیشتری را کسب کند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز