خبرگزاری کار ایران

تمام چیزهایی که باید از الاهلی بدانید؛ کار دشوار شاگردان منصوریان در امارات

در این نوشته به معرفی تیم الاهلی امارات به عنوان یکی از رقیبان استقلال در لیگ قهرمانان آسیا می‌پردازیم.

به گزارش ایلنا، تیم استقلال باید در روز دوم اسفند در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی امارات برود.

الاهلی یکی از باسابقه‌ترین و قدرترین تیم‌های لیگ امارات محسوب می‌شود. در ادامه به معرفی این تیم می‌پردازیم. یک نگاه اجمالی.

الاهلی در حال حاضر در رده‌ی دوم جدول لیگ امارات قرار دارد. وضعیت آنها در لیگ امارات همچون وضعیت استقلال در لیگ ایران است. آنها نیز با تیم صدرنشین العین فاصله‌ی امتیازی زیادی دارند (11 امتیاز).

در فصل جاری لیگ امارات، الاهلی در یک بازی تاریخی موفق شد رقیب دیرینه‌ی خود و تیم سوم جدول رده‌بندی، الجزیره، را 4 بر 1 در هم بکوبد.

سرمربی الاهلی چهره‌ی سرشناسی در جهان عرب است. کاسمین اولاریو از سال 2007 در کشورهای عربی مربیگری می‌کند و هدایت تیم‌های بزرگی چون العین امارات، السد قطر، الهلال عربستان و تیم ملی عربستان را برعهده داشته است.

الاهلی سال گذشته قهرمان لیگ امارات شد. آنها تاکنون 7 بار لیگ امارات را فتح کرده‌اند و از این حیث پس از العین که 12 بار قهرمان شده در رتبه‌ی دوم پرافتخارترین تیمهای امارات قرار دارند.

این باشگاه تنها 4 بازیکن خارجی دارد که سه نفرشان در ترکیب ثابت این تیم قرار دارند و هر سه بازیکنانی هجومی و تاثیرگذار هستند. ماکاته دیوپ بازیکن سنگالی این تیم که تازه به خدمت این تیم درآمده از اسطوره‌های باشگاه الدرفا است. او در الدرفا در 137 بازی 101 گل به ثمر رسانده بود.

اورتون ریبرو یکی دیگر از بازیکنان مهم این تیم است. این هافبک برزیلی تا دو سال پیش به اردوی تیم ملی برزیل هم دعوت می‌شد و 6 بازی برای تیم ملی این کشور انجام داده است. او در کورینتیانس و کروزیرو توپ زده است.

اما سرشناس‌ترین بازیکن این تیم آساموا جیان است. این ستاره‌ی غنایی در مودنا، ساندرلند، رن و اودینزه توپ زده است و 100 بار پیراهن تیم ملی غنا را پوشیده است.

این سه بازیکن نقش مهمی در قدرت خط حمله‌ی الاهلی دارند، به طوری که این تیم در 26 بازی این فصل لیگ امارات 62 گل به ثمر رسانده است.

 

کد خبر : ۴۶۰۸۵۶