خبرگزاری کار ایران

کونته: فابرگاس برای من در حد پیرلو است

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۱۲۳

در دنیای نخبگان فوتبال همیشه جایی برای نوابغی مانند سسک فابرگاس هست حتی اگر در این روزها انتظارات از بازیکنان مدرن برای داشتن بالاترین سطوح آمادگی فیزیکی و جسمانی بسیار بالا باشد.

به گزارش ایلنا، فابرگاس در گفت‌و‌گویی که در ابتدای هفته با شبکه تلویزیونی چلسی داشت، گفت: هر روز شاهد آن است که از استعداد فنی بازیکنان کم می‌شود و بر وجه فیزیکی و قدرت بدنی آنها افزوده می‌شود و اینکه کار برای بازیکنانی مانند او که توانایی‌های فنی‌شان بیش از قدرت بدنی و فیزیکی‌شان است سخت‌تر می‌شود.

 فابرگاس که فصل گذشته 33 بار در ترکیب اصلی چلسی به میدان رفت، در این فصل در شمار قابل توجهی از بازی‌های چلسی جای خود را به هافبک‌های تنومندتری مانند نمانیا ماتیچ و انگولو کانته داده است.

کونته اما ابراز اطمینان کرد: فابرگاس حتی با قابلیت‌های فیزیکی کمتر همیشه جزو بازیکنانی است که در سطح اول فوتبال اروپا تحسین می‌شوند و حتی اگر در ترکیب اصلی چلسی هم نباشد برای این تیم مهره‌ای بسیار مهم است.

وی گفت: «چیزهایی که فابرگاس می‌گوید درست است اما این موضوع فقط در مورد فوتبال صدق نمی‌کند. مثلاً اگر به تنیس 10، 15 سال پیش نگاه کنید می‌بینید که آنها با راکت‌های چوبی بازی می‌کردند و سرعت توپ 100 تا 120 مایل بر ساعت بود اما الان سرعت ضربات به 200 مایل بر ساعت می‌رسد و من فکر می‌کنم که در هر ورزش شما باید از تمام جهات جنگنده باشید، همینطور در بعد فیزیکی.»

 کونته ادامه داد: «این بحث تنها به فوتبال مدرن محدود نمی‌شود بلکه مربوط به ورزش مدرن است. شما هر سال باید پیشرفت کنید و آمارتان را ارتقا دهید. اوسین بولت، تاریخ را عوض کرد. قبل او شما 100 متر را در 10 یا 11 ثانیه طی می‌کردید و حالا 9 ثانیه و این یعنی که شما همیشه باید در حال پیشرفت باشید. سسک بازیکن تاپی است و یک نابغه فوتبالی. من می‌توانم درباره او همان چیزهایی را بگویم که درباره آندره‌آ پیرلو می‌گفتم. با همان جزییات. بازیکنی که درباره‌اش حرف می‌زنیم یک نابغه فوتبالی است. سسک اگر 100 متر را در 10 ساعت نرود هم من مشکلی ندارم چون او وقتی توپ به پایش برسد نبوغ دارد. سرعت او در مغزش است. با داشتن بازیکنی مانند سسک در ترکیب تیم‌‌تان شما می‌توانید به بازی‌تان تنوع تاکتیکی بدهید. سسک به نظر من بازیکنی متفاوت است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز