خبرگزاری کار ایران

از ناتوانی در روپایی زدن تا حضور در تیم ملی با دختر فوتبالیست و رکورددار ایران

نخستین بانوی رکوردار فوتبال بانوان مسیرش را برای رسیدن به جایگاه کنونی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فوتبال و فوتسال بانوان طرفداران خاصی را برای خود  دارد اما دیدن و گپ زدن با اولین دختر رکورددار روپایی فوتبال بانوان دارای حلاوت دیگری است. محدثه گود آسیایی عضو تیم ملی زیر  19 ساله فوتبال در خصوص رکورد دیروز خود گفت: زحمات بسیاری را متحمل شدم تا الان در این جایگاه هستم و بابت قرار گرفتن در موقعیت حاضر به عنوان اولین بانویی که نامش در کتاب رکورد ملی ثبت خواهد شد، بسیار خوشحالم.

وی در ادامه بیان کرد: از 10 سالگی وارد رشته فوتسال شدم و از همان موقع به تشویق مربی فوتسال و وعده جایزه دادن به بهترین روپایی‌زن باشگاه با تعدادی از دوستان مشغول به تمرین شدیم. در ادامه راه دوستان کنار کشیدند اما من هنوز به جایزه ( با خنده) امیدوار  بودم. در روزهای اول تنها می‌توانستم 3  روپایی آن هم در زمان طولانی نه ثانیه ای بزنم. کم کم به 30 تا، هزار و 9 هزار رسید تا امروز.

عضو تیم ملی فوتبال بانوان زیر 19 سال زمان خود را برای ادامه ضربات کم دانست و عنوان کرد: حیف که نتوانستم به رکورد خودم که بیش ار 9 هزار روپایی در در 75 دقیقه است برسم , تنها توانستم رکورد باشگاهی خود را ارتقا بدهم و با 8694 روپایی در 60 دقیقه نام خود را به عنوان اولین بانوی ورزشکار در این رشته به ثبت برسانم.

گود آسیایی هدف خود را درباره انگیزه رکورد زدن اولین بودن بیان کرد و ادامه داد: همیشه می خواهم اولین باشم. اطلاع داشتم که کتاب رکوردهای ملی در اردیبهشت ماه بسته می شود. بنابراین همه تلاش خود را انجام دادم تا به مسابقات امروز برسم.

وی در ادامه داد: حدود 3 سال است که در مراسم مختلف تلویزیونی و افتتاحیه‌های ورزشی بدون عنوان بانوی روپایی زن دعوت می شوم تا هم استرسم تمام شوم و هم بتوانم تمریناتم را جدی تر بگیرم و حامی مالی پیدا کنم.

اولین و کوچکترین داور مسابقات باشگاهی در این باره که به چه نحو با کمیته ثبت رکورد آشنا شدی، عنوان کرد: 3 شنبه در مسابقات روپایی با توپ های گلف, اسکواش و فوتبال دستی مهدی حب درویش در باغستان بودم که با هماهنگی ایشان به صورت نمایشی به زدن روپایی مشغول شدم و توسط رییس کمیته ثبت رکورد بنا شد تا به عنوان جایزه، امروز در مراسم حضور پیدا کنم تا اگر توانستم رکوردی به نام خودم ثبت کنم. کلا زندگی ام به جایزه وصل شده است. (با خنده).

88

عضو تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که شما که با فوتسال وارد دنیای ورزش شدید چطور عضو تیم ملی فوتبال زیر 19 سال شدید، بیان کرد: حدود 5 سال فوتسال بازی می‌کردم و هم چنان باشگاهی مشغول به تمرین هستم اما چون تیم ملی فوتسال تنها در رده بزرگسالان تیم دارد، 7 ماهی می شود به سمت فوتبال گرایش پیدا کرده‌ام و در اولین مسابقات راهی اردوی تیم ملی شدم و اکنون عضو تیم ملی فوتبال بانوان هستم.

وی در پاسخ به این سوال که فوتبال را بیشتر دوست داری یا فوتسال اظهار داشت: فوتسال. درست است که در حال حاضر عضو تیم ملی فوتبال هستم  و در بدو ورود توانستم مدال نقره آسیای مرکزی را به همراه تیم کسب کنم اما همه تلاشم را خواهم کرد تا به محض رسیدن به سن بزرگسالی سریعا وارد تیم ملی فوتسال شوم. فوتسال برای من همه چیز است.

 

کد خبر : ۴۵۸۱۳۰