خبرگزاری کار ایران

ستاره‌ی بازی استقلال-السد چه کسی بود؟

سوالی که مطرح می‌شود این است که بهترین بازیکن استقلال در این بازی که بود؟ برای جواب دادن به این سوال بهتر است که عملکرد بازیکنان استقلال را نفر به نفر بررسی کنیم.

به گزارش ایلنا، استقلال در شرایطی موفق به حذف السد در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شد که تیم قطری به طور متوسط 3 گل در هر بازی به ثمر رسانده بود و کمترین گل را در لیگ ستارگان قطر دریافت داشته بود.

سوالی که مطرح می‌شود این است که بهترین بازیکن استقلال در این بازی که بود؟ برای جواب دادن به این سوال بهتر است که عملکرد بازیکنان استقلال را نفر به نفر بررسی کنیم:

- مهدی رحمتی: رحمتی یک پنالتی حساس گرفت و تیم را بالا آورد. همچنین دو ضربه‌ی ژاوی را مهار کرد و روی خروج‌ها و جمع کردن توپ‌ها بدون اشتباه ظاهر شد. یک نمایش خوب از دروازه‌بانی بزرگ. با این حال، توپهایی که او مهار کرد چندان خطرناک نبودند. بازیکن السد پنالتی بدی زد و مهار شوتهای ژاوی آنچنان دشوار نبود. اگر چه رحمتی بی‌نقص ظاهر شد، برترین بازیکن آبی‌ها نبود.

- میلاد زکی‌پور: چندین بار طول زمین را طی کرد و چندین توپ روی دروازه فرستاد. با این حال، چند بار جا ماند و هیچ سانتر دقیقی هم انجام نداد. نمایش او معمولی بود.

- وریا غفوری: با اینکه نیم ساعت بیشتر بازی نکرد فوق‌العاده بود. دو فرار خطرناک داشت و دو بار موقعیت گل ایجاد کرد. او ترسناکترین بازیکن استقلال برابر السد بود. بهترین دقایق بازی دیروز همان نیم‌ساعت اول بود. با رفتن وریا شکل بازی دگرگون شد. پس او را فعلاً به عنوان نامزد بهترین بازیکن استقلال در بازی برابر السد کنار می‌گذاریم.

- رابسون: بی‌نقص. قطعاً او کاندیدای دوم ماست.

- پادوانی: یک خرید کاملاً موفق. در تمام نبردهای هوایی پیروز شد و به سبک متس هوملز برش‌های خوبی ایجاد می‌کرد. اگر استقلال دیروز در برابر خط حمله‌ی قدرتمند السد گل نخورد مدیون دو دفاع برزیلی‌اش است.

- خسرو حیدری: با بیرون رفتن وریا تماشاگران استقلال ناراحت شدند. آنها وریا را به خسروی محبوبشان ترجیح می‌دادند. با این حال، حیدری خوب بازی کرد و پایه‌گذار قسمت عمده‌ای از حملات شاگردان منصوریان بود. چهارمین کاندیدا.

- امید ابراهیمی: یک نیمه‌ی خوب و دیگر هیچ. در نیمه‌ی اول ژاوی را محو کرد و در نیمه‌ی دوم محو بازی شد و تا به خودش آمد وقتهای اضافه هم تمام شد. در مورد پنالتی هم نمی‌شود نظر داد. او فقط 45 دقیقه برترین بازیکن زمین بود.

- امید نورافکن: با شکست تاکتیکی منصوریان در نیمه‌ی دوم نورافکن هم، به مانند ابراهیمی، نتوانست نمایش نیمه‌ی اول را تداوم بخشد. با این حال، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت.

- مجتبی حق‌دوست: افتضاح. این بهترین کلمه‌ای است که می‌توان در توصیف بازی دیروز او به کار برد. در بیشتر لحظاتی که صاحب توپ شد آن را لو داد و لیز خورد. در هر صورت، او بازیکن مستعدی است و در لیگ خوب کار کرده.

- بهنام برزای: هواداران استقلال انتظار بیشتری از او داشتند. برزای حریف مدافعان کارکشته و حرفه‌ای السد نبود. او هم به همراه حق‌دوست در اواخر بازی تعویض شد.

- علی قربانی: با اینکه ستاره‌ی بازی با ماشین‌سازی بود در این دیدار جزو بدترین بازیکنان میدان بود. 120 دقیقه روی اعصاب هواداران! یک موقعیت صد در صد را خراب کرد، یک گل آفساید زد و یک پنالتی داد که خوشبختانه داور نگرفت.

- کاوه رضایی: جاگیری‌های اشتباه رضایی کار برزای، حیدری، زکی‌پور و ابراهیمی را برای راه انداختن خط حمله بسیار سخت کرد. هر جا ابراهیمی توپ لو داد رضایی در موقعیت بدی جاگیری کرده بود. او کار خاصی نکرد. همین.

- فرشید اسماعیلی و محسن کریمی: این دو با ورودشان جریان بازی را به نفع استقلال تغییر دادند. با این حال، آنقدر خلاقیت نداشتند که موقعیت ایجاد کنند و از پس هافبکها و دفاع خسته‌ی السد برنیامدند؛ فقط آنها را خسته‌تر کردند.

چهار گزینه برای ما باقی ماند: خسرو حیدری، رابسون جانواریو، لئاندرو پادوانی و وریا غفوری.

می‌توان خسرو حیدری را به دلیل سانترهای غیردقیقش حذف کرد. او از دوران اوجش فاصله گرفته است. چندین و چند کرنر زد که تنها یکی خطرناک بود. معلوم نیست چه بر سر سانترهای او آمده است!

وریا را هم می‌توان حذف کرد. اگر او 30 دقیقه خوب بازی کرد دو مدافع برزیلی 120 دقیقه خوب بودند.

دو خارجی بهترین بازیکنان استقلال و چه بسا بهترین بازیکنان میدان بودند. اگر بخواهیم یک را برگزینیم او مدافع 197 سانتی‌متری نیست، بلکه مدافع سیاهپوستی است که 12 سانتی‌متر کوتاه‌تر است و 11 سال جوانتر.

پادوانی اگرچه عالی بود یکبار دریبل بدی از ژاوی خورد و شانس آورد که گلر استقلال رحمتی بود. رابسون نه تنها هیچ اشتباهی نداشت دو بار هم، در حالی که با مهاجم السد تک‌به‌تک بود، با تکل‌های دقیق خود دروازه را نجات داد. او ستاره‌ی بازی استقلال-السد بود. یک خرید موفق.

 

 

کد خبر : ۴۵۷۶۲۶