خبرگزاری کار ایران

اقدام قابل توجه وزیر برای دریافت مجوز پوشش بانوان بسکتبال

رییس فدراسیون بسکتبال می‌گوید نامه وزیر ورزش و جوانان به رییس فدراسیون جهانی بسکتبال در خصوص حضور دختران بسکتبالیست با پوشش اسلامی در رقابت‌های بین‌المللی، زمینه ساز موافقت فیبا با پوشش جدید بانوان شد.

به گزارش ایلنا، محمود مشحون درباره فعالیت و مذاکرات انجام شده در راستای رسیدن بانوان به حق خود توضیح می‌دهد: با تمام مسوولانی که در کمیته فنی فیبا عضویت دارند مکاتبه شده و رایزنی‌هایی صورت گرفته تا در روز رای گیری، این تبعیضی که برای بانوان بسکتبالیست ایران به وجود آمده بود برطرف شود و دختران بسکتبالیست ایرانی بتوانند به آنچه حق آنهاست و در رشته‌های دیگری چون فوتسال و والیبال هم رعایت شده، دست یابند.
رییس فدراسیون بسکتبال نامه وزیر ورزش و جوانان به رییس فیبا را زمینه ساز موافقت اولیه با پوشش دختران بسکتبالیست عنوان کرده و می‌گوید: وقتی در جلسه هیات رییسه آسیا با حضور رییس فدراسیون جهانی، نامه دکتر سلطانی فر را تقدیم کردم، موراتوره، به محض مشاهده نامه اظهار داشت که به احترام وزیر ورزش و جوانان درباره این موضوع با شما جلسه اختصاصی می‌گذارم.
مشحون ادامه می‌دهد: به اتفاق علی توفیق دبیر فدراسیون جلسه‌ای یک ساعته را با محوریت نامه وزیر ورزش و جوانان با رییس فدراسیون جهانی برگزار کردیم و در این جلسه مدارک و مستندات خود را پیرامون حضور دختران بسکتبالیست با پوشش اسلامی ارائه دادیم که خوشبختانه با نظر مثبت همراه شد و ایشان نوید داد که در آینده خبر خوشی برای شما خواهیم داشت.
رییس فدراسیون بسکتبال کشورمان با مثبت ارزیابی کردن روند حضور دختران بسکتبالیست در رقابت‌های بین‌المللی بار دیگر تاکید کرد که با تمام اعضای کمیته فنی که قرار است در ماه مه ‌تشکیل جلسه بدهند در خصوص پوشش اسلامی صحبت و مذاکره شده، تا بانوان بسکتبالیست ما هم بتوانند با رفع تبعیض‌هایی که وجود داشته از این پس در رقابت‌های بین‌المللی با پوشش اسلامی حضور یابند.
مشحون همچنین به دعوت از نماینده بانوان فیبا برای تماشای دیدار فینال رقابت‌های سوپرلیگ بانوان اشاره می‌کند: در فینال سوپر لیگ بسکتبال بانوان ایران بهترین فرصت به وجود می‌آید که نماینده فیبا لباسهای جدیدی که برای حضور بانوان بسکتبالیست طراحی شده است را نظاره کند و قدم بزرگ دیگری در راستای احقاق حق دختران بسکتبالیست برداشته شود.

 

کد خبر : ۴۵۴۹۵۱