خبرگزاری کار ایران

پس از کسب نشان طلا در لیگ جهانی؛

طراوت خاکسار: هدف من کسب مدال در المپیک 2020 است.

ایلنا: طراوت خاکسار بانوی اول لیگ جهانی کاراته وان پاریس، امیدوار است که در بازیهای المپیک 2020 حضور داشته باشد و در این آوردگاه هم موفق به کسب مدال شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون کاراته، بانوی اول این روزهای کاراته در لیگ جهانی کاراته‌وان، کاری کرد کارستان و توانست با 7 پیروزی و از دست دادن تنها 4 امتیاز سزاوارانه بر سکوی قهرمانی وزن 55- کیلوگرم بایستد. او پس از کسب مدال در این پیکارها  گفت: من سال قبل هم در این رقابت‌ها حضور داشتم که 4 پیروزی هم بدست آوردم اما موفق به کسب مدال نشدم. امسال نسبت به سال گذشته تعداد ورزشکاران بیشتر شده بود و برای مدال طلا، 7 مبارزه انجام دادم. تمام عنوان داران مسابقات جهانی در این پیکارها حضور داشتند و 85 کاراته‌کا در وزن 55- کیلوگرم مبارزه کردند.

طراوت خاکسار در خصوص مبارزاتش در لیگ جهانی کاراته افزود: اولین مبارزه‌ام مقابل نماینده اوکراین بود. سال گذشته به همین ورزشکار باختم و موفق به کسب مدال نشدم و برای همین هم اولین بازی برایم حکم فینال را داشت. آنالیز خوبی از او داشتیم و دست پر به مصاف این حریف رفتم. مسابقه پایاپای پیش رفت و در نهایت 3-3 شدیم که به خاطر اینکه اولین امتیاز را من گرفته بودم. برنده این دیدار شدم.

دارنده مدال طلای لیگ جهانی پاریس تصریح کرد: 2 بازی مهم و حساس بعدی‌ام در این رقابت‌ها، ابتدا در مرحله یک هشتم نهایی مقابل نماینده اسپانیا بود. این ورزشکار طلای کاراته وان پاریس 2016 را گرفته بود و مدافع عنوان قهرمانی این پیکارها بود. داوری به سود او بود و بسیار باتجربه مبارزه می‌کرد، برنامه من استفاده از اشتباهاتش بود که در نهایت توانستم 3 بر صفر او را شکست دهم. در مرحله نیمه نهایی هم با نماینده ژاپن که از عنوان داران لیگ جهانی است و در قهرمانی جهان 2016 برنز گرفت، رقابت کردم. در این مبارزه از تجربیاتم در پیکار با دیگر ژاپنی ها استفاده بردم و توانستم این بازیکن صاحب نام را از پیش رو بردارم و به فینال برسم.

خاکسار با اشاره به اهدافش در سال 2017 میلادی، افزود: سفر به فرانسه برای من بسیار خوب و باارزش بود چرا که سال 2017 ورزشی‌ام را با مدال طلا آغاز کردم. به ایران که بازگردم انتخابی تیم ملی را پیش رو دارم و باید برای تصاحب پیراهن تیم ملی از سد حریفان قدرتمندی بگذرم. تمام تلاش و تمرکزم پیروزی در انتخابی‌های تیم ملی و کسب مدال در مسابقات کشورهای اسلامی و پیکارهای قهرمانی آسیا خواهد بود و بعد از آن برای تکرار مدال در لیگ های جهانی پیش رو تلاش می‌کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حالا که کاراته در المپیک 2020 حضور خواهد داشت، همه تلاش می کنند تا نماینده ایران در المپیک باشند. من هم از این قاعده مستثنی نیستم و تلاش می‌کنم که عضو تیم ملی ایران در بازیهای المپیک 2020 باشم اما هدف من تنها حضور در توکیو نیست بلکه می خواهم در این آوردگاه مهم صاحب مدال شوم.

 

 

کد خبر : ۴۵۳۹۷۰