خبرگزاری کار ایران

دیواری کوتاه‌تر از من پیدا نمی‌کنند

قلعه نویی: به مردم دروغ نمی‌گوییم، زیبا بازی نمی‌کنیم

سرمربی تراکتورسازی بابت اتفاقات رخ داده در حاشیه دیدار تیمش برابر ماشین سازی به شدت از داوری شاکی است و البته عملکرد فنی تیمش را نیز زیر سوال می‌برد.

به گزارش ایلنا، امیر قلعه نویی بعد از تساوی تیمش مقابل ماشین سازی و از دست دادن دو امتیاز حساس در این مسابقه در گفت و گویی با رادیو جوان شرکت کرد و صحبت هایی را درباره مسابقه و برخی مسائل دیگر انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

به مردم دروغ نگوییم، خوب بازی نمی کنیم

در بازی امروز در نیمه دوم بازی واقعا زیبا و به تمام معنا دربی بود. ما از فرصت های خوب خود استفاده نکردیم و به این ترتیب 2 تا 2 امتیاز مقابل ماشین سازی و صنعت نفت از دست دادیم.من خودم می دانم تیم در نیم فصل دوم خوب بازی نمی کند. باید شهامت داشته باشیم و به مردم دروغ نگوییم. اما بحث دیگری هم مطرح است. مثلا اشتباهات فاحشی که داور در نیمه نهایی جام حذفی مقابل ذوب آهن کرد. 

امروز حالم خوب نبود

درست است که پیکان را بردیم اما وقتی مساوی بودیم باز هم داور پنالتی ما را نگرفت. امروز حالم خوب نبود و گفتم اگر به کنفرانس بروم ممکن است حرفهایی بزنم که شاید مشکل ساز شود. 

از کیانی دلخورم

یک داور با سوتهای وسط زمین هم می تواند روی روح و روان یک تیم کار کند. البته من از مهدی کیانی دلخورم و در رختکن هم به او گفتم که داور انسان است و اشتباه می کند. یک سوت در وسط زمین زده است. تو نباید چنین حرکتی می کردی. ضمن اینکه قبل از آن 15-10 سوت این چنینی زده بود. 

پنالتی باید تکرار می شد

آخر داور هم یک بار، دوبار و پنج بار اشتباه می کند نه این که 20 بار اشتباه کند. پنالتی ما هم باید تکرار می شد چون دروازه بان دو متر پیش آمد با این حال نباید بهانه گرفت و باید آسیب شناسی کرد تا ببینیم چرا بازی خوب نمی کنیم.

دیواری کوتاه تر از قلعه نویی گیر نیاوردند

 صددرصد این مسایل را تکذیب می کنم. دیواری از دیوار قلعه نویی گیر نیاورده اند که این ها را می گویند. البته دوستان نمی توانند در نقل و انتقالات یار بگیرند و این حرفها را می زنند. البته بازیکن ما را در نیم فصل گرفتند ولی جپاروف در برنامه ما نبوده است.

انتقاد از شرایط کنونی فوتبال

چرا فوتبال به این روز افتاده است؟ باید به 15 سال پیش رجوع کرد و آدمهایی که ابزار هستند و روی آنها کار شد که فوتبال را از خانواده ها و تماشاگران بیرون بیاورند. من 10 سال پیش این ها را می دیدم ولی نمی شد جلوی این موج را گرفت.

به سمتی رفتیم که به هم احترام نگذاریم

جامعه ما جامعه ای جوان و ضربه پذیر است. ما می توانستیم از فوتبال به عنوان یک فرصت استفاده کنیم اما این کار را نکردیم. من خودم 12-10 سال کار اجرایی کرده ام. در یک بازی دربی 8 ساعت زمان لازم است تا بازی برگزار شود. حالا اگر آن را در عدد 80 هزار ضرب کنیم عددی بزرگ کسب می شود. این ورزشدوستان 8 ساعت در چنین روزی سراغ جاهای خلاف نمی روند. اگر ما آن روزها حرفی می زدیم گروهی 15-10 نفره چیزی می گفتند که ما نتوانیم کاری کنیم. الان فضاهای مجازی را ببینید. آیا فرهنگ مجازی چنین است؟ فوتبال برد و باخت دارد. الان منچستریونایتد ثروتمند بعد از فرگوسن مشکلات زیادی دارد اما استادیوم های این تیم پر است. فضای ما به سمتی رفته که به هم احترام نگذاریم. خدا لعنت کند که فوتبال را به این روز انداختند و مرام و معرفت را از فوتبال گرفتند. باید به سمتی برویم که از فوتبال لذت ببریم.

کد خبر : ۴۵۲۸۰۵