خبرگزاری کار ایران

درباره‌ کوچ دسته‌جمعی بازیکنان استقلال

خریدهای اشتباه منصوریان

سرمربی تیم استقلال تهران با خرید‌های میلیاردی که در اول فصل انجام داد انتظار می‌رفت که شاگردانش نمایش درخشانی در این فصل داشته باشند، اما با گذشت نیم فصل از مسابقات این ستاره‌ها درپی کوچ از جمع آبی‌پوشان پایتخت هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با گذشت 17 هفته از مسابقات لیگ برتر، علیرضا منصوریان، سرمربی آبی‌پوشان هنوز ترکیب اصلی خود را پیدا نکرده است. این امر علاوه بر عدم نتیجه‌گیری استقلال منجر به افت کیفی بازیکنان گران‌قیمت این تیم نیز شده است، بازیکنانی که به عنوان ستاره و چشم و امید هوارادان، با بمباران شدید تبلیغاتی سرمربی و مسئولان باشگاه، راهی این تیم شدند.

خود منصوریان بارها ریش گرو گذاشت و از شاگردانش خواست که به او بپیوندند. تعداد بازیکنانی که در 17 بازی استقلال بیشتر از 1200 دقیقه برای این تیم به میدان رفته‌اند فقط 2 نفر است. کاوه رضایی 1526 دقیقه و امید ابراهیمی 1440 دقیقه برای استقلال بازی کرده‌اند. این در حالی است که 8 بازیکن پرسپولیس بیشتر از 1200 دقیقه برای این تیم به میدان رفته‌اند. یکی از نتایج این رویکرد متفاوت صدرنشینی پرسپولیس است و بحران استقلال.

شاید بزرگترین خرید اشتباه منصوریان بختیار رحمانی بود که با روزهای اوج خود فاصله داشت و مورد انتقاد طرفداران تراکتور هم واقع شده بود. خرید این بازیکن یک میلیارد خرج روی دست استقلال گذاشت، ولی عملاً کار به جایی رسید که منصوریان به دنبال بازی‌ساز دیگری باشد و مسئولان استقلال را وادار کند که با چپاروف، ستاره‌ی تیم ملی ازبکستان، مذاکره کنند. رحمانی هم بعد از پیوستن به فولاد تمام حرف‌هایی که در ابتدای فصل در مورد عشقش به استقلال گفته بود را نثار هواداران فولاد کند. با رفتن بختیار مثلث کُردهای استقلال خراب شد.

آرش افشین هم دیگر خرید اشتباه منصوریان بود. بسیاری از منتقدان همان ابتدا به منصوریان خرده گرفتند و افشین را مهره‌ای سوخته و «یک بازیکن مصدوم» عنوان کردند، اما منصوریان از خرید خود دفاع کرد و درخشش افشین را نوید داد. با این حال، این بازیکن فقط دقایقی برای منصوریان به میدان رفت و بعد زمزمه‌ خرید شهباززاده به گوش رسید.

همچنین، منصوریان با نیکمت‌نشین کردن میثم مجیدی که یکی از خوب‌های تیم مظلومی بود و قرار دادن وی در لیست مازاد بر آینده‌ی حرفه‌ای این بازیکن تاثیر گذارد.

هر از گاه شایعاتی در مورد جدایی کاوه رضایی و پیوستن وی به لیگ چین به گوش می‌رسد. باید دید این جابه‌جایی‌ها و کوچ‌ها به کوچ نهایی، یعنی اخراج منصوریان، می‌انجامد یا خیر.

کد خبر : ۴۵۰۴۷۴