خبرگزاری کار ایران

تاج:‌

برخی ماموریت‌های فوتبال به دلیل کمبود درآمد متوقف می‌شود/تلویزیون حق پخش ما را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۸۶۴

رئیس فدراسیون فوتبال، بحث استعداد یابی، توجه به فوتبال پایه ‌و مدارس این رشته را از مهم ترین اهداف فدراسیون عنوان کرد و گفت:‌باید برای توسعه و ادامه روند رو به رشد فوتبال برنامه ریزی دقیقی کنیم و برای موفقیت در این زمینه نیازمند بودجه متناسب با برنامه ها هستیم .

به گزارش ایلنا از فدراسیون فوتبال، مهدی تاج امروز (شنبه ) در جمع مسئولان کمیته جوانان هیات های فوتبال استان ها،گفت:‌اگر بهترین برنامه تهیه و تدوین شود اما بودجه کافی برای اجرای آن نباشد، کار به سختی پیش می رود.

تاج با بیان اینکه موتور محرکه توسعه فوتبال در دست استعداد یاب ها و مسئولان کمیته جوانان استان ها است، افزود:‌ بدون شک باید چنین جلساتی در فدراسیون فوتبال جدی گرفته شود تا بتوانیم درمسیر اجرای بهتر برنامه ها گام برداشته و عملکرد موفقی داشته باشیم .

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کارخانه بازیکن سازی، مدارس و کمیته جوانان هستند و اطلاعات به روز این کمیته ها کمک می کند که فوتبال کشور از قافله فوتبال جهان عقب نماند.

وی اضافه کرد:‌ ما مدعی بهترین فوتبال آسیا هستیم بنابراین باید برنامه های مان را به بهترین شکل پیش ببریم ضمن اینکه در رده جوانان و نوجوانان نیز در میان برترین های آسیا قرار داریم و جواز حضور در جام جهانی فوتبال را نیز کسب کرده ایم .

تاج همچنین تاکید کرد:‌ اگر برنامه ریزی صورت بگیرد و بودجه کافی در اختیار نباشد برای اجرای برنامه ها با مشکل مواجه شده و بدون تردید در جایی متوقف خواهیم شد.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص حق پخش تلویزیونی نیز گفت:‌ 70 درصد پول ما از حق پخش تلویزیونی است و بنا بر دلایلی این درصد را در اختیار نداریم و فقط با 30 درصد باید کل فوتبال را اداره کنیم که چنین اتفاقی در هیچ جای فوتبال دنیا رخ نمی دهد.

تاج با بیان اینکه برخی ماموریت های فوتبال به دلیل کمبود درآمد متوقف می شود، گفت:‌ در لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه، موضوع حق پخش تلویزیونی دیده شده است و امیدوارم اجرایی شدن آن به روند رو به رشد فوتبال کمک کند.

وی ادامه داد: ‌اگر امروز خوب فکر نکنیم نباید انتظار فردای خوبی در فوتبال داشته باشیم و برای آینده بهتر فوتبال معتقدم باید مسابقات را منطقه ای باشد.

تاج خاطر نشان کرد :‌استعدایابی باید بر اساس مناطق باشد، بازیکنان باید سواد و دانش داشته باشند و تعلیم و تربیت بازیکنان باید اولویت اول ما باشد زیرا فوتبالیست تحصیل کرده عملکرد موفق تری خواهد داشت.

وی در ادامه ارزان کردن فوتبال را از دیگر برنامه های فدراسیون عنوان کرد و گفت: باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم زیرا از مهم ترین وظایف ما در این رشته است و فوتبال از زمین های خاکی و ارزان در گذشته موجب شد تا بازیکنان خوبی در این رشته تربیت شده و این رشته در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد .

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به جوانگرایی در لیگ فوتبال،‌گفت:‌ در این خصوص ابتدا با مقاومت هایی مواجه شدیم اما خوشبختانه در حال حاضر شاهد لیگی جوان و پر بار هستیم و فکر می کنم امروز پاسخ ماه ها تلاش خود را گرفته ایم .

فریدون معینی سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال نیز در این نشست، گفت:‌ با فعالیت برنامه ریزی شده استانها و اجرای دقیق برنامه ها می توان به آینده موفق فوتبال پایه امیدوار بود.

وی ادامه داد: با هدف ارایه طرح استعدادیابی و برگزاری مسابقات در رده سنی جوانان این نشست تشکیل شده و پس از بررسی در این دو موضوع ، جمع بندی نهایی و در نهایت اجرای برنامه ها را در دستور کاری خود قرار می دهیم.

معینی اضافه کرد: در هفته گذشته سمینار دو روزه ای در هیروشیمای ژاپن برگزار شد که در آن درخصوص اجرای برنامه های مختلف در فوتبال جوانان مطالبی مطرح شده و مقالات خوبی ارایه شد که به زودی ماحصل این سمینار در اختیار کمیته جوانان استان ها قرار داده می شود تا با آنچه در جهان برای رشد رده های مختلف سنی بویژه جوانان انجام می دهند، آشنا شده و به آن عمل کنیم .

گردهمایی یک روزه مسئولین کمیته جوانان استانهای سراسر کشور با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون، محمدرضا ساکت رئیس سازمان تیم های ملی و فریدون معینی سرپرست کمیته جوانان روز شنبه در تهران برگزار شد.

در این نشست مسئولان کمیته جوانان استان ها درخصوص برنامه های اجرایی در کمیته های خود، اجرای طرح های استعدادیابی، فعالیت در مدارس فوتبال و برگزاری فستیوال های مختلف دختران و پسران گزارش هایی ارایه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز