خبرگزاری کار ایران

شهنازی: کمیته ملی المپیک هیچ دخالتی در قرارداد باوئرمن نداشته است

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص شرایط فدراسیون تیراندازی گفت: اساس کار ما و آن چیزی که در فدراسیون‌ها اتفاق می‌افتد در قالب مجمع عمومی است و کمیته ملی المپیک پلی برای ارتباط با IOC است.

به گزارش ایلنا، شاهرخ شهنازی در پایان جلسه امروز (شنبه) هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز دستورجلسات متعددی داشتیم که یکی از آنها موضوع بررسی اساسنامه بود. ما امروز ورود کلی به بحث داشتیم و برای ورود جزئی به این موضوع نیز منتظر معرفی نماینده وزارت ورزش هستیم تا پس از آن با برگزاری جلسات بیشتر و حتی جلسات فوق‌العاده این کار را به سرانجام برسانیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مهلت زمانی برای اصلاح اساسنامه وجود دارد، گفت: از این بابت تحت فشار نیستیم، ولی تلاش می‌کنیم که این جلسات خیلی ادامه‌دار نباشد و کار در چند جلسه به پایان برسد. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص شرایط فدراسیون تیراندازی گفت: اساس کار ما و آن چیزی که در فدراسیون‌ها اتفاق می‌افتد در قالب مجمع عمومی است و کمیته ملی المپیک پلی برای ارتباط با IOC  است. به هر حال قرار است موضوع این فدراسیون در نشستی بین وزارت ورزش، دیوان عدالت اداری و فدراسیون مطرح شود و ما به عنوان کمیته ملی المپیک در جریان خروجی این نشست قرار بگیریم. ما سعی می‌کنیم موضوع را به نحوی منعکس کنیم که ورزش کشور دچار مشکل نشود.

شهنازی در واکنش به صحبت‌های دبیر فدراسیون بسکتبال مبنی بر نقش کمیته ملی المپیک در قرارداد باوئرمن، سرمربی تیم ملی بسکتبال عنوان کرد: کمیته ملی المپیک به قرارداد هیچ‌کدام از مربیان ورود نمی‌کند، در واقع موضوع استخدام مربیان خارجی در کمیته‌ای که در وزارت ورزش وجود دارد، بررسی می‌شود و ما نه درباره انتخاب آنها، نه ادامه همکاری و نه قراردادها هیچ ورودی به موضوع نداریم. به هر حال قرارداد بین فدراسیون و مربی بسته شده است و فدراسیون نیز باید پاسخگو باشد.

وی در خصوص وضعیت شرکت سرمایه‌گذاری کمیته ملی المپیک گفت: سهام این شرکت برای کمیته است و حالا هم که سودآور شده است. ما در نشست امروز تصمیم گرفتیم که اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری را از سه به پنج نفر برسانیم تا سطح کار آن بیشتر شود. خوشبختانه این شرکت بدهی مالیاتی خود را که بیش از سه میلیارد تومان بوده، پرداخت کرده است و حالا نیز سودآور است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص سایر مسائل مطرح شده در نشست امروز گفت: تست سلامت ورزشکاران یکی از مباحثی بود که امروز روی آن صحبت کردیم و قرار شد از هفته آینده از رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی دعوت کنیم تا در جلسات ما شرکت کند تا بدین ترتیب راهکارهایی برای سلامت ورزشکاران بیاندیشیم. موضوع بعدی که امروز مورد بحث قرار گرفت نامه IOC بود که این نهاد کمیته‌های ملی المپیک کشورها را ملزم به خودارزیابی کرده است و در این باره سؤالاتی را پرسیده که مربوط به مدیریت مطلوب کمیته‌هاست. اینها می‌تواند راهکارهای مناسبی در جهت رسیدن به اهداف کمیته بین‌المللی المپیک باشد. 

شهنازی درباره آخرین وضعیت خزانه‌داری کمیته ملی المپیک اظهار داشت: به محض اینکه امضای سرپرست خزانه‌داری مورد تأیید قرار بگیرد او کارش را انجام خواهد داد، ضمن اینکه همچنان کارهای خزانه‌داری توسط نفر قبلی انجام می‌شود.

وی راجع به فعالیت برخی مسئولان در پست‌های مهم ورزش کشور که دو ملیتی هستند، گفت: قوانینی در کشور وجود دارد و باید دقیقاً به ما اعلام شود که منظور از دو ملیتی چیست. تاکنون در این باره نه ابلاغی به ما شده و نه تعریف رسمی صورت گرفته است. اگر حد و حدود این موضوع مشخص شود، ما نیز از آن تبعیت می‌کنیم. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان درباره مسئولان کمیته ملی پارالمپیک از بودجه اختصاص یافته از سوی کمیته ملی المپیک گفت: ما توضیحات خود را در این خصوص ارائه کرده‌ایم و کمیته پارالمپیک نیز مسائل مربوط را عنوان کرده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

 

کد خبر : ۴۴۷۷۲۴