خبرگزاری کار ایران

آیا برنامه نود ضد ایرانی است؟

وقتی کدخدای دیروز، امروز دشمنی با کی‌روش و فردوسی‌پور را انتخاب کرد

قلعه‌نویی در تازه‌ترین واکنش خود بار دیگر به فردوسی پور حمله کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، این اولین بار نیست که امیر قلعه‌نویی بعد از قرار گرفتن تیمش در شرایط مناسب طلبکارانه سخن می‌گوید و احتمالا آخرین بار نیز نخواهد بود.

امیر قلعه‌نویی مربی جالبی است. وقتی می‌بازد در مصاحبه کردن یک نوع استراتژی دارد و البته وقتی تیمش برنده است روی دیگر این مربی را می‌بینیم. وقتی می‌بازد همه مقصرند جز او اما وقتی تیمش در شرایط خوبی قرار می‌گیرد اگر چه ظاهرا به این موضوع اشاره می‌کند که خودش کمترین سهم را داشته اما در عین حال تضادی آشکار در مصاحبه‌اش به چشم می‌خورد. آنجا که طبق معمول از فرصت استفاده می‌کند و به رسانه‌ها و اهالی فوتبال یادآوری می‌کند که او در دوره سرمربیگری‌اش در تیم ملی بهترین بوده و در حقش ظلم شده است. همین طور از فضای به وجود آمده استفاده می‌کند تا علیه نود یا به قول خودش "آن برنامه" موضع‌گیری کند. او تا کنون بارها اتهاماتی را علیه عادل فردوسی‌پور مطرح کرده است؛ اتهاماتی که هرگز نتوانسته آنها را ثابت کند. اتهاماتی که برخی از آنها حتی می‌توانست از طریق فردوسی‌پور مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد اما مجری برنامه نود هرگز وارد چنین فضایی نشد. قلعه‌نویی حتی یک بار به عادل فردوسی‌پور برچسب دلالی در فوتبال را زد اما این مجری برنامه نود بود که ضمن دفاع از خودش و برنامه‌اش قضاوت را به مردم سپرد.

قلعه‌نویی در تازه‌ترین موضع‌گیری خود علیه برنامه نود و فردوسی‌پور ادعا کرده که همه می‌دانند هدف این برنامه زدن مربی ایرانی است و بعد خاستگاه عادل فردوسی‌پور را هم نشانه گرفته و به روزنامه گل گفته است: «بالاخره بزرگ شده خانواده‌ای است که این سنت در آن نهادینه شده است که ایرانی را اصلا قبول ندارند.» قلعه‌نویی اما نگفته است که با استناد به کدام دلیل و مدرک یا نشانه‌ای چنین اتهام سنگینی را مطرح کرده است. بخصوص اینکه طی همه سال‌هایی که نود از تلویزیون پخش شده است همواره سعی کرده به مربیان علم گرا و با اخلاق میدان بدهد؛ مجید جلالی، حسین فرکی، یحیی گل محمدی، علی دایی، رسول خطیبی، عبدالله ویسی؛ به این نام‌ها دقت کنید. رابطه این مربیان و در سوی مقابل رابطه برنامه نود با این مربیان تا کنون چگونه بوده است؟ آیا با برنامه نود تنشی داشته‌اند؟ آیا بدون آنکه اشتباهات خودشان در مربیگری را بپذیرند به یکباره به فردوسی‌پور انگ دلالی یا اجنبی پرستی زده‌اند؟ پاسخ روشن است. قلعه‌نویی در این مورد بخصوص تنها است. همواره طی سال‌های اخیر سعی کرده در مواقعی که تیمش برنده است علیه عادل دست به یارکشی بزند اما در این راه ناکام مانده است؛ درست مثل دوره مربیگری‌اش در تیم ملی که یک ناکام تمام عیار بود و درست مثل سال‌های اخیر مربیگری‌اش در استقلال که نه تنها ناکام بود بلکه بارها هوادارانی که از او ژنرال ساخته بودند را با القابی زننده مورد خطاب قرار داد و آنهایی که در سرما و گرما پایش ایستاده بودند را با اهل کوفه مقایسه کرد. شرایط خوب تراکتورسازی که در جام حذفی فینالیست شده و در لیگ برتر نیز یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی است، باعث شده تا این مربی بار دیگر طلبکارانه در مورد برخی مسایل سخن بگوید. برنامه نود و عادل فردوسی‌پور قطعا اشتباهاتی دارند. به برنامه نود نقدهای جدی وارد است؛ برنامه‌ای که با توجه به محبوبیت خیره‌کننده عادل و جذابیت خود برنامه می‌تواند بیش از اینها به فوتبال ایران و توسعه آن کمک کند اما ادعای ضد ایرانی بودن عادل و برنامه‌اش همان اندازه خنده‌دار به نظر می‌رسد که انگ اجنبی پرستی به رسانه‌ها. چه همین مربی همیشه طلبکار، بارها روزنامه‌نگاران ورزشی را متهم به اجنبی پرستی کرده است اما وقتی پای استدلال به میان می‌آید دستش خالی است. با همه اینها قلعه‌نویی مربی جالبی است. گاهی حرف‌های با مزه‌ای می‌زند. حرف‌هایی که یک روز بعد همان‌ها را به نوعی رد می‌کند. امروز می‌گوید برانکو و کی‌روش را آشتی می‌دهد بدون آنکه لحظه‌ای به این موضوع فکر کند که این دو مربی و بخصوص کی‌روش اصلا او را قبول دارند یا خیر و فردا مصاحبه می‌کند و می‌گوید کی‌روش باید در رفتارهایش تجدیدنظر کند چون به او خط اشتباه می‌دهند؛ جالب است. کدخدای دیروز ناگهان دشمن امروز کی‌روش می‌شود! عجیب نیست؟

 

 

کد خبر : ۴۴۵۴۱۶