خبرگزاری کار ایران

قرارداد برانکو را همین امروز تمدید کنید

نکته جالب توجه دیگر در مورد برانکو که به نوعی او را با اغلب همکاران خود در مربیگری متمایز می‌کند، شخصیت و رفتار پدرانه او در رابطه با بازیکنان تیمش است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فصل پیش درست در روزهایی که پرسپولیس رفته رفته به بالای جدول صعود می کرد مدیران این باشگاه قرارداد برانکو را تمدید کردند. تمدید دو ساله قرارداد برانکو اما حرکت خوبی بود. دو سالی که حالا پرسپولیس و برانکو در اولین فصل از آن قرار گرفته است و روند رو به رشد پرسپولیس بعد از برطرف شدن نقاط ضعف این تیم نیز تا حدود زیادی مشهود است.

پرسپولیس نسبت به سال گذشته از نظر نتیجه‌گیری بسیار خوب عمل کرده و با کسب هفتاد درصد از امتیازات ممکن، نه تنها به مقام قهرمانی نیم فصل رسیده، بلکه یکی از شانس های اصلی قهرمانی لیگ برتر نیز محسوب می‌شود. هر چند تیم برانکو برای رسیدن به قهرمانی یک رقیب جدی به نام تراکتورسازی دارد. رقیبی که نشان داده تا آخرین لحظه ها نیز برای رسیدن به پیروزی می جنگد. اما برگردیم به برانکو؛ پرسپولیس همانند فصل پیش همچنان خوب و رو به جلو بازی می‌کند و اکثر هواداران و پیشکسوتان این تیم نیز از نحوه بازی این تیم رضایت دارند. هر چند برخی معتقدند تیم برانکو بردهای اقتصادی به دست می آورد. یعنی برد با کمترین گل زده. اما با این حال آنها بازی های شان را با برد پشت سر گذاشته اند.

برانکو تا اینجا با عملکرد خوبی که در پرسپولیس داشته، به خوبی ثابت کرده است شایستگی نشستن روی نیمکت تیمی مانند پرسپولیس را دارد اما این تنها نتایج و نحوه خوب بازی پرسپولیس نیست که نشان‌دهنده شایستگی مرد کروات برای سرمربیگری در پرسپولیس است. موارد متعدد دیگری هم وجود دارد که از لحاظ اهمیت برای سنجیدن توانایی یک مربی، شاخص‌های بسیار مهمی هستند.

سرمربی باتجربه سرخپوشان در برنامه نود با اشاره به میزان تحصیلات خود به نکته‌ای اشاره کرد که شاید تا الان خیلی کمتر از حد معمول به آن پرداخته شده است. برانکو در گفت‌وگو با عادل فردوسی‌پور با اشاره به مدرک تحصیلی خود در رشته مربیگری فوتبال گفت: درحال حاضر مربی‌ فعالی در جهان وجود ندارد که تحصیلاتش بالاتر از من باشد". برانکو با طرح این موضوع در برنامه نود به مخاطبان تلویزیونی این برنامه پربیننده و به طور کلی جامعه فوتبال ثابت کرد نه تنها علم کافی برای صحبت در مورد شرایط روز فوتبال را دارد، بلکه قصد داشت بگوید انتقاد او از برنامه‌های سرمربی تیم ملی که خودش جزو مربیان علم‌گرا در فوتبال دنیا است، بی پایه و اساس نبوده است. در واقع برانکو پروفسور بودنش را به رخ کشید.

نکته جالب توجه دیگر در مورد برانکو که به نوعی او را با اغلب همکاران خود در مربیگری متمایز می‌کند، شخصیت و رفتار پدرانه او در رابطه با بازیکنان تیمش است. برانکو در صحبت‌های خود با مجری برنامه نود بارها به این مساله اشاره کرد که هیچ مشکلی با بازیکنان تیمش از جمله رامین رضائیان ندارد و حتی او با دفاع از بازیکنی مانند محسن ربیع‌خواه، نشان داد اهمیت بسیار ویژه‌ای برای شخصیت بازیکنان تیمش قائل است. برانکو حتی در واکنش به سفید شدن موهای سرش، بعد از گفتن این جمله که موهای من به خاطر طارمی سفید شده است، او را بهترین بازیکن تیمش و آقای گل خطاب کرد تا نشان بدهد رابطه دوستانه‌ای با بازیکنان تیمش دارد. موضوعی که البته به خوبی در تمرینات پرسپولیس نیز قابل لمس است. رابطه دوستانه برانکو با بازیکنان تیمش به قدری عمیق است که حتی سرمربی پرسپولیس هنگام خداحافظی بازیکنی مانند احمد نورالهی، تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار می‌گیرد و بعد از در آغوش گرفتن بازیکن خود برای جدایی او اشک می‌ریزد.

مدیران باشگاه پرسپولیس سال گذشته طی اقدامی قرارداد برانکو را برای دو سال دیگر و تا انتهای فصل آینده تمدید کردند اما همین مدیران فقط با در نظر گرفتن عملکرد که رفتار و شخصیت فردی مانند برانکو را به خوبی نشان می‌دهد قطعا به این نتیجه خواهند رسید که برای تمدید دوباره قرارداد این مربی کروات اقدام کنند تا پرسپولیس و فوتبال ایران مدت زمان بیشتری از حضور یک مربی بزرگ مانند برانکو ایوانکوویچ منتفع شود. در مثبت بودن شخصیت برانکو همین بس که علیرغم همه حاشیه ها و جنجال هایی که در فوتبال ایران به یک رسم تبدیل شده است، به جدی ترین رقیب خود یعنی امیر قلعه نویی احترام می گذارد و سرمربی تراکتورسازی تبریز را رفیق خود می نامد.

 

 

کد خبر : ۴۴۴۳۷۸