خبرگزاری کار ایران

کمیته بین‌المللی پارالمپیک بازی‌های پارالمپیک ریو را مرور کرد

از شایعه برگزار نشدن بازی‌های پارالمپیک تا بالای سر رفتن ببر سیبری از سوی سیامند رحمان

کمیته بین المللی پارالمپیک در آخرین روز سال ۲۰۱۶ به مرور بازی‌های پارالمپیک ریو پرداخت و موارد قابل توجهی را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، در بازی‌های پارالمپیک ریو بیم آن می‌رفت که مردم از رقابت‌ها استقبال نکنند. در فاصله چهار هفته به آغاز برگزاری رقابت‌ها، فروش بلیت‌ها بسیار پایین بود و شایعاتی مطرح شد که بازی‌ها برگزار نخواهد شد به این دلیل که کمیته برگزارکننده رقابت‌ها با مشکل مالی مواجه است. 
پس از آن کمیته بین المللی پارالمپیک و کمیته ملی پارالمپیک برزیل از مردم خواستند تا از بازی‌ها پشتیبانی کنند و تلاش‌هایی صورت گرفت تا هزینه مورد نیاز بازی‌ها تامین شد. 
ریو پس از لندن در جایگاه دوم
مردم ریو به یکباره دست به حمایتی گسترده از بازی‌ها زدند و دو میلیون و ۱۵۰ هزار بیلت فروش رفت. ریو پس از پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن که دو میلیون ۷۰۰ هزار قطعه بلیت در آن فروش رفت در جایگاه دوم قرار دارد. 
در روز سوم بازی‌ها، ۱۷۰ هزار نفر در المپیک پارک حضور یافتند یعنی ۱۳ هزار نفر بیشتر از شلوغ ترین روز المپیک که این یک رکورد محسوب می‌شود.
این رقابت‌ها با حضور چهار هزار و ۳۱۶ ورزشکار برگزار شد و ۲۲۰ رکورد جهانی و ۴۳۲ رکورد پارالمپیک در طول مسابقات شکسته شد. یکی از بهترین نمایش‌ها از سوی سیامند رحمان، وزنه بردار دسته فوق سنگین بود که وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی معادل یک ببر سیبری را بالای سر برد. ضمن اینکه رکورد چهار نفر پایانی دوی ۱۵۰۰ متر ماده T۱۳ از برنده مدال طلای المپیک این ماده بهتر بود.
«ایهار بوکی»، شناگر اهل بلاروس نیز با شش مدال طلا و یک برنز، پرافتخارترین ورزشکار بازی های پارالمپیک لقب گرفت. 
رکورد رسانه ها شکست
بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو رکورد جدیدی از خود برجای گذاشت. این مسابقات در ۱۵۴ کشور جهان به روی آنتن رفت که ۳۹ کشور بیشتر از پارالمپیک لندن بود. ضمن اینکه تعداد بازدید کنندگان به چهار میلیارد نفر رسید. شبکه‌های دیجیتال هم در معرض تماشای یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر قرار گرفت. همچنین نام چهار ورزشکار برزیلی بر روی مدارس برزیل نهاده شد.

کد خبر : ۴۴۳۴۴۶