خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ:

فینال جام حذفی ۲۱ یا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در خرمشهر برگزار می‌شود

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد پیشنهاد داده‌ایم که 25 اردیبهشت‌ماه فینال جام حذفی در خرمشهر برگزار شود اما اگر تیم‌های حاضر در فینال جزو تیم‌های آسیایی باشند، فینال جام حذفی را 21 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت‌وگو با برنامه ورزشی رادیو جوان در خصوص اینکه آیا زمان برگزاری دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام حذفی مشخص است یا نه، اظهار داشت: همان‌طور که از قبل اعلام کرده بودیم 10 و 11 دی‌ماه مرحله نیمه نهایی انجام خواهد شد و قرعه‌کشی این مرحله هم به احتمال زیاد اول دی‌ماه برگزار می‌شود.

وی در خصوص اینکه چرا فینال مسابقات با فاصله‌ای طولانی برگزار خواهد شد، گفت: دلیل اینکه دیدار فینال جام حذفی با این همه فاصله برگزار می‌شود، این است که ما سعی می‌کنیم فینال بازی‌ها پس از پایان مسابقات لیگ برتر باشد. به این دلیل که تأثیری روی لیگ نداشته باشد. یک بار تراکتورسازی در جام حذفی قهرمان شد و دیگر چهار بازی آخر لیگ برای آنها جدی نبود که سایر تیم‌ها ضرر کردند. چون تیم‌ها می‌توانند از جام حذفی سهمیه آسیایی کسب کنند، می‌خواهیم این رقابت تا پایان در لیگ وجود داشته باشد. از این‌رو 14 اردیبهشت‌ماه 96 هفته سی‌ام و پایانی لیگ را انجام خواهیم داد و پیشنهاد داده‌ایم که 25 اردیبهشت‌ماه فینال جام حذفی در خرمشهر برگزار شود. اگر تیم‌های حاضر در فینال جزو تیم‌های آسیایی باشند، فینال جام حذفی را 21 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهیم کرد. به طور مثال اگر استقلال و ذوب‌آهن فینالیست شوند، چون درگیر مسابقات آسیایی هم هستند، 21 اردیبهشت‌ماه فینال را برگزار می‌کنیم.

فتاحی در پاسخ به این سؤال که چرا مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود که یک سنت قدیمی بین ایرانی‌هاست و خانواده‌ها می‌خواهند کنار هم باشند، خاطرنشان کرد: امروز که نمی‌توانستیم بازی را برگزار کنیم، چون این تیم‌ها 26 آذرماه بازی داشتند. از ابتدا اعلام کرده بودیم که 30 آذر و اول دی‌ماه این مرحله برگزار می‌شود و اگر می‌خواستیم اول دی‌ماه برگزار کنیم، بازهم تیم‌ها نمی‌توانستند در مراسم شب یلدا باشند. باز به این شکل تیم‌ها بعد از بازی‌ها می‌توانند به خانه بروند. ما نمی‌توانستیم دوم یا سوم دی‌ماه هم بازی‌ها را برگزار کنیم، چون به هفته پایانی نیم‌فصل دوم برخورد می‌کردیم.

وی درباره برنامه نیم‌فصل دوم گفت: برنامه 15 هفته پایانی را تا دو روز دیگر اعلام خواهیم کرد. نیم‌فصل دوم هم از 22 دی‌ماه آغاز می‌شود و درباره نقل‌وانتقالات نیم فصل هم باید بگویم تاریخ این فصل از 16 دی‌ماه تا 14 بهمن‌ماه است.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره قوانین نقل‌وانتقالات نیم‌فصل اظهار داشت: طبق قوانین نقل‌وانتقالات هر تیم می‌تواند شش بازیکن خود را کنار بگذارد و شش بازیکن جدید جذب کند. این سهمیه شامل بازیکنان خارجی هم می‌شود.

فتاحی درباره زمان دربی پایتخت که همزمان با دیدار استقلال و السد در پلی‌آف لیگ قهرمانان است، گفت: تاریخی برای دربی اعلام نشده بود، اما 20 و 21 بهمن‌ماه قرار است بازی‌های هفته بیست‌ویکم برگزار شود. باتوجه به بازی استقلال در روز 19 بهمن با السد قطر، تاریخ دربی را همزمان با سایر بازی‌ها اعلام خواهیم کرد که تداخلی وجود نداشته باشد.

وی در خصوص اینکه سازمان لیگ برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا چه تدبیری دارد، عنوان کرد: ما هفته گذشته با مدیران این باشگاه‌ها جلسه‌ای داشتیم. چون آنها برای ما مانند تیم ملی هستند، برنامه‌ای خواهیم داشت که بازی‌های آنها لیگ قهرمانان آسیا لطمه‌ای وارد نشود و حتی اگر بتوانیم یک هفته به این تیم‌ها بیشتر استراحت بدهیم، این کار را خواهیم کرد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره برنامه‌های تیم ملی و اینکه نیم‌فصل دوم با توجه به اردوهای تیم ملی چندبار وقفه خواهد داشت، گفت: پس از هفته بیست‌ودوم، دوم و سوم اسفند و نهم و دهم اسفند بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا داریم. بین این تاریخ نمی‌توانیم بازی بگذاریم که دو هفته در این بین تعطیلی خواهیم داشت. پس از هفته بیست‌وچهارم و از حدود 23 و 24 اسفندماه هم بازی‌های تیم ملی و تاریخ فیفاست که تا 11 فرودین‌ماه 96 لیگ تعطیل خواهد بود. پس از این تاریخ هفته بیست‌وپنجم را برگزار خواهیم کرد و دیگر وقفه‌ای نخواهیم داشت.

کد خبر : ۴۳۹۳۷۶