خبرگزاری کار ایران

مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران

جدال منصوریان و دایی در شب یلدا/ فرکی و سپاهان به هم رسیدند

مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، فردا با برگزاری چهار دیدار برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، فردا با برگزاری چهار دیدار برگزار خواهد شد و در پایان این دیدارها، چهره 4 تیم صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های این فصل مشخص خواهد شد.

سپاهان-سایپا؛ ویسی و فرکی به دنبال اعاده حیثیت

دو تیم سپاهان و سایپا در حالی فردا در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم می‌روند که هر دو تیم در لیگ برتر شرایط مناسبی ندارند و بعید است که بتوانند از بازی‌های لیگ سهمیه فصل بعد آسیا را کسب کنند. البته سپاهان در قیاس با حریف خود شرایط بهتری دارد و با پیروزی در دو بازی اخیر خود در لیگ، از نظر روحی در شرایط خوبی قرار دارد. سایپا اما در ادامه ناکامی‌های این فصل خود هفته گذشته به پیکان هم باخت تا همچنان قعرنشین باشد.

با توجه به نتایج دو تیم تا اینجای فصل می‌توان گفت ویسی و فرکی فصل آنچنان موفقی را سپری نمی‌کنند و موفقیت در جام حذفی می‌تواند به نوعی یک اعاده حیثیت برای این دو مربی باشد.

گسترش فولاد- ذوب‌آهن؛ تمرکز روی سومین قهرمانی

در یکی از دیگر بازی‌های مهم این مرحله، دو تیم گسترش فولاد و ذوب‌آهن در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف هم می‌روند. هر دو تیم در بهترین شرایط ممکن باید در این بازی به میدان بروند. گسترش بعد از شروع بسیار بد فصل این روزها به وضعیت خوبی رسیده و در طرف مقابل نیز سبزپوشان اصفهانی، در ادامه روند عالی خود در هفته چهاردهم لیگ پرسپولیس را مغلوب کردند تا با کسب پنجمین برد متوالی خود، در بهترین وضعیت ممکن برای نبرد سخت جام حذفی راهی تبریز شوند.

ذوبی‌ها که عنوان قهرمانی دو سال اخیر جام حذفی را نیز در اختیار دارند، برای هتریک کردن در این جام، تنها سه گام دیگر پیش رو دارند که بدون تردید بازی فردا مقابل گسترش، یکی از سخت‌ترین بازی‌های آنها در راه کسب سومین قهرمانی متوالی در جام حذفی خواهد بود.

نفت و گاز گچساران-تراکتورسازی تبریز؛ غول کش جام حذفی به تبریزی‌ها رسید

تیم امیر قلعه‌نویی تا قبل از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی، سه بازی را پشت سر گذاشته که هرسه این دیدارها مقابل تیم‌هایی از لیگ‌های پایین‌تر بوده و حالا چهارمین بازی آنها نیز مقابل یک تیم از لیگ دو به نام نفت و گاز گچساران است و شاید از این حیث بتوان آنها را خوش شانس‌ترین تیم این فصل جام حذفی دانست. اما باتوجه به عملکرد چشمگیر نفت و گاز گچساران در راه رسیدن به مرحله یک چهارم، باید به این نکته اذعان کرد که تراکتورسازی قطعاً روز سختی را در گچساران پیش رو خواهد داشت.

گچسارانی‌ها با حذف دو تیم لیگ برتری مانند استقلال خوزستان و فولاد در مراحل قبل، عنوان غول کش و شگفتی‌ساز این فصل جام حذفی را یدک می‌کشند و با روحیه‌ای که دارند، فردا نیز به دنبال این خواهند بود تا با شکست تراکتورسازی، ضمن ادامه شگفتی‌سازی‌های خود، برای اولین بار به جمع چهار تیم پایانی جام حذفی راه پیدا کنند که این مساله قطعاً روز سختی را برای تراکتورسازی رقم خواهد زد.

نفت-استقلال؛ جدال دایی و منصوریان در شب یلدا

بدون تردید حساس‌ترین بازی از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی را، دو تیم نفت و استقلال تهران در ورزشگاه تختی برگزار خواهند کرد.

نفتی‌ها تا قبل از این مرحله هرگز با تیمی از لیگ برتر روبرو نشدند و جدال فردا مقابل استقلال، اولین بازی‌ آنها با یک تیم لیگ برتری در جام حذفی خواهد بود. در طرف دیگر استقلال نیز مسیر آنچنان سختی را برای رسیدن به یک چهارم نهایی طی نکرده است. آبی‌پوشان نخست ملوان نوین را مغلوب کردند، سپس مس کرمان را شکست دادند و در سخت‌ترین جدال خود در جام حذفی، در مرحله قبل موفق شدند صبای قم را در ضربات پنالتی مغلوب کنند.

هر دو تیم به خوبی می‌دانند شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارند و کسب قهرمانی در جام حذفی اصلی‌ترین هدف آنها برای فتح یک جام در این فصل خواهد بود. این مساله برای منصوریان و استقلال البته بسیار اهمیت بیشتری دارد. هواداران استقلال تا اینجای فصل از نتایج و نحوه بازی تیم‌شان رضایت ندارند و باتوجه به ناکامی استقلال در گرفتن جام در چند فصل اخیر، قهرمانی در جام حذفی نه تنها هواداران این تیم را شاد خواهد کرد، بلکه مدت زمان اعتبار حضور منصوریان روی نیمکت استقلال را نیز تمدید خواهد کرد.

استقلال برای بازی فردا سه مهره کلیدی خود یعنی فرشید اسماعیلی، یعقوب کریمی و محسن کریمی را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد و این مساله تاحدودی کار را برای منصوریان سخت خواهد کرد.

این دو تیم فصل گذشته نیز در این مرحله با یکدیگر روبرو شدند که در آن بازی استقلال در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. در آن دیدار منصوریان به عنوان سرمربی روی نیمکت نفت حضور داشت.

 

کد خبر : ۴۳۹۲۵۲