خبرگزاری کار ایران

دست نشان: بازی جوانمردانه در فوتبال ما مرده!/ تیم ما مظلوم است

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان گفت: بازی جوانمردانه در فوتبال ما مرده است. این کار برای اروپا است، نه ایران! دروازه‌بان سایپا در تمام طول بازی خودش را روی زمین می‌انداخت. این حق طبیعی اوست، اما چه کسی باید عدالت را در فوتبال رعایت کند.

به گزارش ایلنا، نادر دست‌نشان پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل سایپا اظهار داشت: شکست در خانه برایمان سنگین و گران تمام شد. بازیکنانم در نیمه اول به دلیل آن پنالتی که نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم اعتماد‌به‌نفس‌شان را از دست دادند و پاس‌های اشتباه زیادی را تقدیم حریف کردند. تیم سایپا موقعیت چندانی روی دروازه ما نداشت و فقط در نیمه دوم زمانی که ما روی دروازه آنها فشار می‌آوردیم در یکی دو صحنه ضد حمله زدند. من فقط می‌توانم به سایپا تبریک بگویم که به اهدافش رسید.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت در خصوص عدم بازی کردن رضا نوروزی گفت: من چیزی را که در این مورد شنیده‌ام می‌گویم. امروز با آقای حسن‌زاده در این مورد صحبت کردم. وقتی که دیروز به من اطلاع دادند چنین اتفاقی افتاده است بلافاصله مدیران باشگاه نفت و سایپا با یکدیگر صحبت کردند و توافق به عمل آوردند که 50 میلیون تومان به حساب سایپا واریز شود و 50 میلیون دیگر نیز در نیم‌فصل به حساب آن تیم ریخته شود تا اجازه بازی به نوروزی داده شود. امروز هم تیم نفت این کار را انجام داد و 50 میلیون به حساب سایپا ریخت، اما سرپرست آن باشگاه پیغام داد که مابقی پول را نیز باید چک بدهید در غیر این‌صورت رضایت نوروزی را نمی‌دهیم.

وی تأکید کرد: ما امروز یک کار اخلاقی را یاد گرفتیم. باشگاه سایپا از تمام امکاناتش استفاده کرد، مثل نوع فوتبالی که بازی کرد. جا دارد اینجا به خداداد عزیزی بگویم خداداد جان بیا فیلم بازی ما و سایپا را نگاه کن. تیم مقابل سیاه‌جامگان بیشتر از آن تیم موقعیت گل داشت. دفاع حق طبیعی هر تیمی است، ولی وقتی بازیکن خودش را به زمین می‌زند ما باید بازی جوانمردانه انجام دهیم و توپ را به بیرون بزنیم. بازی جوانمردانه در فوتبال ما مرده است. این کار برای اروپا است، نه ایران! دروازه‌بان سایپا در تمام طول بازی خودش را روی زمین می‌انداخت. این حق طبیعی اوست، اما چه کسی باید عدالت را در فوتبال رعایت کند.

دست‌نشان همچنین تصریح کرد: دروازه‌بان سایپا مدام بازی را می‌خواباند و سرعت بازی را می‌گرفت. البته او حق دارد، اما چه کسی باید عدالت را رعایت کند و کاری کند این کارها تکرار نشود؟ دست و پای بازیکن ما کشیده می‌شود اما چنین صحنه‌ای پنالتی اعلام می‌شود آیا پنالتی سایپا کاملاً پنالتی بود؟! چیزی که من دیدم این بود که بازیکن سایپا بعد از ارسال توپ، بلافاصله شیرجه زد و دست بازیکن ما هم به او خورد. به قول خودش فشار هم سنگین نبود. البته هر وقت داوران بخواهند توجیه کنند می‌گویند بستگی دارد فشار چقدر باشد. وقتی بازیکنی که باید اخطار بگیرد به نفع او پنالتی اعلام می‌شود، طبیعتاً تیم مقابل استرس می‌گیرد.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت ادامه داد: پنالتی دقایق پایانی ما نیز که هند از این واضح‌تر نداریم، اعلام نشد. تیم ما مظلوم است، چون همان اشتباه بازی با ذوب‌آهن در این بازی هم تکرار شد. در نیمه دوم تلاش کردیم گل خورده‌ خود را جبران کنیم که نتوانستیم. موقعیت‌های خوبی داشتیم، اما دفاع بسته سایپا اجازه مانور زیاد را از ما گرفته بود. بازیکنانی چون ذلیکانی، جلالی، نوروزی، فرجی و کیم غایب بودند و بقیه نیز که حضور داشتند تحت‌فشار قرار گرفته بودند. ما باید واقع‌بین باشیم. آقای ترکی داور با قدرت، با وجدان و با شهامتی است و ما انتظار بیشتری از او داشتیم. فکر می‌کنم ترکی باید تصمیم بهتری برای خودش بگیرد و فکر می‌کنم برای او حیف است. یک زمان خیلی‌ها در فوتبال ما آقایی می‌کردند که الان بازنشسته شدند با این عملکرد ترکی فکر می‌کنم او باید به فکر خداحافظی باشد. او داور با صلابت و شجاعی است و چندین دربی قضاوت کرده و یکی از بهترین داوران فوتبال ماست، اما در این بازی تناقض‌هایی در قضاوتش وجود داشت.

دست‌نشان در ادامه با گلایه از عملکرد ترکی عنوان کرد: در نزدیک کرنر پیراهن بازیکن من داشت پاره می‌شد اما به بازیکن حریف اخطار داده نشد. محمد شادکام را در نیمه دوم در ضلع چپ زمین به شدت زدند که لایق اخطار بود. داور آوانتاژ خوبی داد، اما بعد از قطع بازی اخطاری داده نشد. بازیکن حریف روی محمد پورمحمد خطا کرد، اما اخطاری به بازیکن حریف داده نشد. بغلانی سر یک صحنه اعتراض ساده اخطار گرفت. چرا بازیکنان ما اخطار می‌گرفتند، اخطاری به بازیکنان تیم مقابل نمی‌دادند. فوتبال ما قبل از آقای فغانی به آقای ترکی افتخار می‌کرد. شاید عوامل ناشی از رد شدن او در تست الیت داوری باعث شده که نتواند به خوبی قضاوت کند. آقای کامرانی‌فر اگر همشهری و دوست آقای ترکی هستی باید به او کمک کنی و نباید اجازه دهی تحت فشار قضاوت کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا هم فقط می‌گویید داوری عامل این باخت بود، گفت: این جمله شما غلط است. شما هیچ‌وقت از داوری گلایه نمی‌کنید و فقط ما از داوری انتقاد می‌کنیم. مشکل ما همین تفکر است. حتماً ما ضعیف بودیم، چه ربطی به داوری دارد! اگر شما می‌گویید آن صحنه پنالتی بود، من حرفی ندارم. چرا من باید قربانی شوم؟ من برای این شکست بهانه نمی‌آورم و عامل باخت تیم من سنگین و ترسو شدن بازیکنان بود. ما باید همه با هم یکی باشیم و اجازه ندهیم از این اتفاقات بیفتد. ببینید کمک داور دوم چند بار با داور وسط عملکردشان در تناقض بود. اصلاً این باخت ربطی به داوری ندارد اما به این دلیل باختیم که نتوانستیم گل بزنیم و جرأت نداشتیم از فشار بیرون بیاییم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت در پایان با اشاره به اینکه بازیکنان تیم صنعت نفت میانگین سنی خوبی دارند بیان کرد: هفته گذشته در مشهد 5 بازیکن ما مصدوم شدند ولی آقای خداداد ما را مسخره می‌کند. تک تیراندازها و مارهای ورزشگاه ثامن بازیکنان من را زدند. ما در دیدار امروز شکست خوردیم و من این شکست را می‌پذیرم.

کد خبر : ۴۳۶۰۶۲