خبرگزاری کار ایران

هاشمی: منابع مالی دولت محدود است/ انتخابات فدراسیون‌هایی که اساسنامه‌ آنها اصلاح شده برگزار می‌شود

رییس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: انتخابات فدراسیون‌هایی که اساسنامه آنها اصلاح شده انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، رییس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم تجلیل از سارا خادم‌الشریعه درخصوص اصلاح اساسنامه‌ها گفت: ما یک استاندارد بین‌المللی داریم و در کنار آن باید قوانین داخلی نیز لحاظ شود. فدراسیون‌ها باید بر حسب استانداردها، اساسنامه‌ها را اصلاح کنند. البته این اتفاق باید در فضای آرام و منطقی انجام شود و باید درصدد رفع مشکلات برآییم و هر کمکی لازم باشد، به فدراسیون‌ها در این راستا می‌کنیم. برخی مشکلات نیز مرتفع شده و در ادامه این روند اصلاح اساسنامه نیز به خوبی پیش خواهد رفت. انتخابات فدراسیون‌هایی که اساسنامه آنها اصلاح شده در ادامه انجام خواهد شد.

رییس کمیته ملی المپیک درخصوص تیم ملی امید و پیگیری فعالیت‌های این تیم از سوی فدراسیون فوتبال نیز گفت: در گذشته به همین شکل بوده و فدراسیون‌های مربوطه پیگیر فعالیت‌ها بود. ما در جایی که لازم باشد ورود می‌کنیم. تیم امید در رقابت‌های المپیک و بازی‌های آسیایی حاضر است اما زیر نظر فدراسیون فوتبال فعالیت‌هایش انجام می‌شود. ما هیچ گاه در تعیین رییس و مربی دخالتی نداشتیم. تنها در راستای تقویت این رشته و رشته‌های دیگر همکاری و مساعدت لازم را داشته‌ایم. تیم ملی فوتبال امید همچون گذشته زیر نظر فدراسیون فوتبال کار می‌کند.

وی همچنین درخصوص سرپرست خزانه‌داری و حق امضای وی گفت: در گذشته هم خزانه‌دارها به همین منوال فعالیت می‌کردند. ما منتظریم حکم خادم بیاید تا حق امضا نیز داشته باشد زیرا دو حکم برای خزانه‌دار صادر می‌شود که حکم اول از سوی کمیته ملی المپیک و حکم دیگر نیزاز سوی خزانه‌دار کل کشور صادر می‌شود. خادم پیگیری بحث بودجه را آغاز کرده و فعالیت‌ها در این راستا انجام می‌شود.

هاشمی هم‌چنین درباره مراسم تجلیل از خادم‌الشریعه گفت: این مراسم برای حرکت جوانمردانه و اخلاقی خادم الشریعه برگزار شد. این حرکت جوانمردانه برگرفته از ذات خوب ایشان بود و اصلا فکر نمی‌کردم چنین بازتابی داشته باشد. این حرکت برآمده از دل بود و بر دل نشست. همواره مدال‌های مختلفی کسب می‌شود ولی بعد از یک مدت آن‌ها فراموش می‌شوند اما حرکت‌های جوانمردانه که انجام می‌شود، بازتاب خاص خود را دارد و این گونه کارها نیاز امروز جامعه ورزش کشور است.

وی ادامه داد: مردم نیز از این حرکت استقبال خوبی کرده‌اند و ما نیز وظیفه داشتیم بلافاصله در حد توان خود تقدیر کنیم. نیاز امروز جامعه ورزش فرهنگ‌سازی است و این گونه حرکات قابل تقدیر است.

هاشمی همچنین درخصوص بودجه ورزش کشور اظهار کرد: روز گذشته در بحث بودجه سلطانی‌فر جواب‌های لازم را دادند. منابع مالی دولت محدود است اما با حداقل اعتبار باید بیشترین بازده را داشته باشیم. در بحث فعالیت‌هایمان سال آینده مسابقه‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های داخل سالن را داریم که دو رویداد بزرگ قاره است. برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و سرپرستان کاروان مشخص شده‌اند. کار کارشناسی انجام شده و یک کاروان با حداکثر کسب مدال اعزام خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: شنبه جلسه هیات اجرایی داریم و ان‌شاءالله با تعاملی که خواهیم داشت، کارها خوب پیش خواهد رفت. سلطانی‌فر برنامه‌های مختلفی را در دستور کار  قرار داده که با روند خود باید انجام شود.

کد خبر : ۴۳۵۶۳۶