خبرگزاری کار ایران

تاج: اعتراض ما به تبعیض AFC است/ با سوریه به جای فوتبال آب بازی کردیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر ما به AFC اعتراض کردیم فقط اعتراض‌مان در مورد تحریم مراسم بهترین‌ها نبود بلکه ما به خاطر تبعیض‌های به وجود آمده اعتراض کردیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،  مهدی تاج پس از جلسه با فوتسالی‌ها گفت: فوتسال آسیا اعتبار خوبی در دنیا دارد و آن هم به دلیل حضور کشورهایی مثل ایران، ژاپن و برخی کشورهاست. از این گونه جلسات که امروز برگزار کردیم در دنیا کم انجام شده و ما خوشحالیم که امروز همه فوتسالیست‌های بزرگ ایران که روزی در تیم ملی بودند و الان به عنوان سرمربی کار می‌کنند در این جلسه حاضر شدند. 

وی ادامه داد: ما باید عملکرد خوبی داشته باشیم چراکه در حال حاضر تیم سوم جهان هستیم و باید بهتر از این شویم چون ضمانتی نیست که بقیه بازی‌هایمان را ببریم.
رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما باید علاوه بر اینکه عنوان سومی خودمان را در فوتسال دنیا حفظ کنیم باید تلاش زیادی کنیم تا پیشرفت کرده و به رده‌های دوم و حتی اول برسیم و برای رسیدن به این مهم باید کار کنیم و اگر عقب‌گرد می‌کنیم همانطور که دیدید ژاپن در این دوره از مسابقات اوت شد. ما باید در فوتسال کار ویژه‌ای انجام دهیم و به همین دلیل آکادمی فوتسال را به راه می‌اندازیم که در آسیا نمونه آن کم وجود دارد و همچنین باید تشکیلات مجزایی برای فوتسال درست کنیم تا این رشته ورزشی هم به حق خودش برسد. 
تاج در خصوص عدم حضورش در مراسم بهترین‌ها گفت: من چند دلیل برای نرفتن به این مراسم داشتم که به همین علت به نوعی اعتراض هم کردم. نرفتن من به مراسم فقط اعتراض نبود چون احساس کردم در موارد دیگر تبعیض قائل شده‌اند. 
وی تاکید کرد: اولین مورد عربستان بود. مثلا اگر الان ما اعلام کنیم که حاضر نیستیم با قطر در کشورش بازی کنیم بدون شک مسابقه سه بر صفر به سود قطر اعلام می‌شود اما عربستان همین کار را انجام داد و دوستان در AFC به جای آنکه پرونده را برای بررسی به کمیته اخلاق فیفا ارجاع دهند خیلی راحت موافقت کردند که بازی در کشور بی‌طرف برگزار شود. 
تاج تاکید کرد: مورد دوم درمورد مراسم بود که تبعیض کاملی صورت گرفت و شما دیدید که در مراسم از فوتسال ما هم هیچ کس حضور نداشت. جالب است که گفتم بعدا جام مربوط به بازیکن و تیم ما را بعدا اهدا خواهند کرد. 
رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌هایش گفت: سومین تبعیض که از دو مورد اول بدتر بود که ما در سوریه به جای فوتبال آب‌بازی کردیم! 40 روز قبل از بازی نامه‌ نگاری کردیم ولی AFC خیلی راحت چشمش را روی مسئله بست و این موضوع خیلی بد است. جالب است بعضی دوستان ما در AFC اظهار نظر کردند که سوریه هم در چنین شرایطی با ما مسابقه داد. 
وی در پاسخ به این سوال که آیا منظورش تارقلی‌زاده نماینده ایرانی حاضر در AFC است، گفت: در هر صورت من اسمی نمی‌آورم ولی دوستان چنین اظهارنظرهایی انجام دادند. ما که به سوریه نرفتیم تا آب‌بازی کنیم. به نظر من در کوالالامپور زمین‌هایی بود که ما می‌توانستیم در آن فوتبال بازی کنیم. من این نحوه تبعیض را نمیپسندم و خلق و خویم به شکلی است که نمی‌توانم سکوت کنم.
تاج در خصوص اینکه آیا انتظار نداشتید کفاشیان در این زمینه رایزنی کند، گفت: من با کفاشیان صحبت کردم و می‌دانم که او اعتراض‌هایش را انجام می‌دهد ولی AFC فضایش به شکلی است که در نهایت تصمیمی که در کل گرفته شود را اجرا می‌کند. من معتقدم شرایط باید به گونه‌ای پیش برود که در ما تغییر دید ایجاد شود و به همین علت در مراسم شرکت نکردم و گفته بودم که ما در این مراسم حاضر نخواهیم شد. 
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص مسعود شجاعی و احضارش به کمیته اخلاق، گفت: شجاعی به کمیته اخلاق خواهد رفت و آنها نظرشان را خواهند گفت: حرف‌های او حرف‌های پسندیده‌ای نبود. 
وی افزود: صحبت‌های شجاعی به گونه‌ای بود که حتی خیلی از رسانه‌ها نتوانستند به آن اشاره کنند و آنها را منعکس کنند. حال اینکه چه سایتی صحبت‌های شجاعی را منعکس کرده من از آن اطلاع ندارم. 
وی در خصوص برنامه‌های تیم ملی و اینکه آیا تغییراتی در روند مسابقات لیگ برتر به وجود می‌آید یا خیر؟ گفت: بازی با مراکش در برنامه‌های تیم ملی هست ولی چیزی که ما قبلا برنامه‌ریزی کرده بودیم تنظیم شده و برنامه جدیدی در آن گنجانده نشده است. 
خبرنگاری در خصوص بازی با ساحل عاج از تاج سوال کرد که وی گفت: اصلا نمی‌دانم در مورد چه مسئله‌ای صحبت می‌کنید.

کد خبر : ۴۳۴۸۹۸