خبرگزاری کار ایران

واکاوی رفتار دوگانه سرمربی تراکتورسازی پس از برد و باخت؛

وقتی قلعه‌نویی هیچ وقت مقصر نیست!

مقایسه رفتار قلعه‌نویی با دیگر مربیان دنیا و حتی ایران در این خصوص، نشان می‌دهد این‌گونه مواضع و صحبت‌ها در دنیای حرفه‌ای فوتبال منسوخ شده است و کمتر مربی در دنیا بعد از نتیجه نگرفتن تیمش عامل ناکامی را چند بازیکن به خصوص عنوان می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از بازی با پدیده، طبق روال گذشته توقف تیمش مقابل حریف را به گردن چند بازیکن و داوری ضعیف انداخت اما نقش خود را در کسب این نتیجه نادیده گرفت.

البته موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود. قلعه نویی در مصاحبه‌های پس از بازی و در زمانی که تیمش نتیجه لازم را نگرفته است با ادبیات منحصر به فرد خود به نوعی کار حریف را کم ارزش جلوه می دهد و فقط در صورت پیروزی از حریف و بازی خوب آن تعریف می‌کند. به طور مثال او در بازی دیروز از حمله‌های متعدد تیمش و خودخواهی و کم دقتی مهاجمانش یاد کرد و در ادامه گل پدیده را خواست خدا عنوان کرد و یا در بازی مقابل صبا در مورد گلی که دریافت کردند گفت: گل بچگانه‌ای که روی اشتباهات مدافعان به ثمر رسید!

این رفتار قلعه نویی مربوط به چند بازی گذشته و این فصل نمی‌شود. یکی از اختلافات او با بازیکنان بزرگ تیمش در زمان حضور در استقلال این بود که در بازی‌هایی که نتیجه لازم را نمی گرفت به طور صریح از چند بازیکن تیمش نام می برد و علت ناکامی را به گردن آنها می‌انداخت. این مساله بارها و بارها اتفاق افتاد و باعث اختلاف او با بازیکنان ملی‌پوش وقت استقلال مانند خسرو حیدری، تیموریان،  نکونام و... شد و حاشیه‌های زیادی برای استقلال به وجود آورد.

مصاحبه‌های قلعه‌نویی در این فصل نشان می‌دهد او همان رویه گذشته را در پیش گرفته است. بعد از بازی دیروز به طور صریح محمد ابراهیمی، مهاجم تیمش را خودخواه خواند و در ادامه با انتقاد شدید از بازی جاسم کرار عملکرد او را ضعیف عنوان کرد و حتی خبر از جریمه او داد.

مقایسه رفتار قلعه‌نویی با دیگر مربیان دنیا و حتی ایران در این خصوص، نشان می‌دهد این‌گونه مواضع و صحبت‌ها در دنیای حرفه‌ای فوتبال منسوخ شده است و کمتر مربی در دنیا بعد از نتیجه نگرفتن تیمش عامل ناکامی را چند بازیکن به خصوص عنوان می‌کند!

به نظر می‌رسد این گونه صحبت‌ها همانطور که در طول زمان برای استقلال حاشیه‌های زیادی مانند اختلاف سرمربی با ملی‌پوشان و چند بازیکن استقلال به وجود آورد؛ در تراکتورسازی نیز باعث بروز مشکل و حاشیه شود. حاشیه‌ای که با وجود تعداد زیادی بازیکن اسم‌ و رسم‌ دار و بزرگ در این تیم دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

 

کد خبر : ۴۳۴۰۹۳