خبرگزاری کار ایران

واعظ‌آشتیانی در گفت‌وگو با ایلنا:

آقایان در برنامه نود به تخلفات‌شان اعتراف کردند/ توضیح دهند بازیکن 200 میلیونی چطور ظرف دو ماه 900 میلیونی شد؟

مدیرعامل اسبق استقلال معتقد است با مسائلی که در برنامه 90 مطرح شد، فتح‌الله‌زاده به طور غیر مستقیم به تخلفات خود و هیات مدیره وقت استقلال اعتراف کرده است.

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیر عامل سابق باشگاه استقلال در خصوص صحبت‌های فتح الله زاده در برنامه دیشب 90 به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: من در صحبت‌های دیشب حرف جدیدی نشنیدم. ضمن اینکه مسائلی به طور غیر مستقیم مطرح شد و آقایان با زبان خود به یک سری از مسائل و تخلفات اعتراف کردند. قضاوت در این خصوص به عهده مردم و کسانی است که در این زمینه کار کارشناسی انجام می‌دهند.

وی در خصوص ادعای فتح‌الله‌زاده که باشگاه استقلال به صورت خصوصی اداره می‌شود و او اجازه دارد از چک شخصی خود استفاده کند، گفت: متاسفانه مجری برنامه 90 به مسائل حقوقی و قانون تجارت تسلط نداشت و نتوانست پاسخ او را بدهد. هر مجموعه‌ای که زیر نظر قانون تجارت اداره می‌شود یک شخصیت حقوقی پیدا می‌کند بنابراین اجازه نمی‌دهد که مدیر باشگاه برای مراودات مالی خود حساب شخصی باز کند. این کار خلاف قانون است، چون قانون تجارت ربطی به دولتی و خصوصی بودن مجموعه ندارد.

واعظ آشتیانی با بیان اینکه اگر هیات مدیره این اختیار را به مدیرعامل داده باشد متخلف است، تصریح کرد: هیات مدیره بر اساس اساسنامه و منافع و مصلحت باشگاه تصمیم‌ می‌گیرد لذا اگر تصمیمات خلاف قانون گرفته است، باید پاسخگو باشد. آقایان بدانند همه چیز را در قالب هیات مدیره نمی‌توان توجیه کرد. دوستان معنی قانون را بدانند. مصوبات هیات مدیره قانون نیست. قانون آن چیزی است که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود. بنابراین نه مدیرعامل حق دارد حساب شخصی باز کند و نه هیات مدیره حق دارد این اجازه را به مدیرعامل بدهد. باز هم تکرار می‌کنم این اتفاق خلاف قانون تجارت و قانون صریح کشور است و متخلفان باید در مراجع ذیربط پاسخگو باشند.

مدیر عامل سابق استقلال جایگاه هیات مدیره این تیم را صوری خواند و گفت: طبق قانون تجارت عملکرد هیات مدیره باید توسط حسابرس بررسی و به مجمع که زیر نظر وزارت ورزش است ارائه شود. در این سال‌ها هیچ وقت این اتفاق نیفتاده است و عملا هیات مدیره استقلال صوری و بر خلاف قانون تجارت عمل کرده است.

واعظ آشتیانی در باره قراردادهای نجومی بازیکنان استقلال نیز گفت: من سوالی که از این آقایان دارم این است که چطور در زمانی که استقلال با چند بازیکن با مبلغ 250 میلیون قرارداد بسته بود در فصل بعدی قرارداد همین بازیکنان به 900 میلیون تبدیل شد؟ یا بازیکنی که قراردادش 200 میلیون بود چگونه ظرف 2 ماه این رقم به 900 میلیون تبدیل شد؟ اگر آقایان این ادعای مرا تکذیب می‌کنند من مدارک خود را در این زمینه ارائه و نام بازیکن و فردی که با آن قرارداد بسته را در اعلام می‌کنم.

مدیرعامل سابق استقلال در خصوص ادعای فتحاللهزاده که گفته بود ظرف 5 سال بدهی‌های استقلال را تسویه می‌کند، گفت: 4 سال باشگاه استقلال در اختیار ایشان بود و بدهی استقلال به 80 میلیارد رسید سوال اینجاست که در این 5 سال چه اتفاقی قرار است رقم بخورد که بدهی استقلال صفر شود؟در مجموع باید بگویم فضای مدیریتی استقلال با هر چیزی که دیشب در رسانه ملی نشان داده و ادعاهایی که مطرح شد بسیار متفاوت است.

واعظ در پایان در خصوص ادعای فتح الله زاده که زمین کمپ مرحوم حجازی متعلق به استقلال است، گفت: من نمی‌دانم آقایان تا کی به دنبال مغلطه و سفسطه‌گری در این خصوص هستند. در سال 69 مجلس شورای اسلامی مصوب می‌کند که سازمان زمین شهری در جهت حمایت از سرمایه‌گذار بخش ورزشی زمین‌هایی را به صورت اجاره در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و در این زمینه مجموعه ورزشی بنا شود و باشگاه‌های خصوصی احیا شود. جالب اینجاست مرحوم خطیب ، مدیرکل تربیت بدنی استان تهران به جای اینکه زمین را در اختیار شخص حقیقی در قالب مجموعه حقوقی خصوصی قرار دهد این زمین را به باشگاه دولتی استقلال واگذار می‌کند. متاسفانه آقایان قانون را خوب نمی‌دانند و تفسیر به رای می‌کنند.

وی افزود: این قرارداد سه سال اعتبار داشته است و باشگاه استقلال باید ظرف سه سال زمین را احیا کند در غیر اینصورت این قرارداد ملغی می‌شود. بر اساس همین قرارداد غیرقانونی نیز چون باشگاه استقلال سه سال اقدامی در این زمین انجام نداده است خود به خود این قرارداد از بین می‌رود. اگر آقایان قراردادی بیاورند که در آن با اداره تربیت بدنی فعلی قرارداد بسته باشند این زمین متعلق به آنهاست. تاکید می‌کنم اگر این زمین متعلق به استقلال بود در پرونده‌های خصوصی سازی این ثروت استقلال محسوب می‌شد اما هیچ گاه این چنین نبود.

وی ادامه داد: معاون فعلی وزارت مسکن دو سال پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد این زمین متعلق به استقلال نیست، معاون حقوقی وزارت وقت وزارت ورزش که رئیس هیات مدیره استقلال بود بارها اعلام کرد که این زمین متعلق به سازمان زمین شهری است. نکته جالب اینجاست مدیرکل وقت سازمان تربیت بدنی استان تهران که هم اکنون مدیرعامل استقلال نیز هست بارها اعلام کرده بود این زمین متعلق به استقلال نیست. در مجموع می‌خواهم بگویم همه مسئولان اجرایی کشور با ارائه سند اعلام می‌کنند که این زمین متعلق به باشگاه استقلال نیست اما آقایان با فرافکنی سعی بر این دارند تا خلاف این ادعا را ثابت کنند.

 

کد خبر : ۴۲۹۲۰۲