خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس سابق فوتبال غرب آسیا در گفت‌وگو با ایلنا:

ایران سهمی در تصمیم‌گیری‌های AFC ندارد/ نامه اعتراضی تاج شاید به درد سال آینده بخورد

عضو پیشین کمیته انتقالی فیفا معتقد است نوشتن نامه اعتراضی به AFC برای مراسم امسال دیر شده است و این نامه تاثیری در رای آنها نمی‌گذارد.

دکتر حسن غفاری، عضو پیشین کمیته انتقالی فیفا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد غیبت نماینده‌های ایران در لیست منتشر شده نامزدهای جوایز سالیانه AFC به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: به غیر از کفاشیان که در هیات رئیسه AFC حضور دارد، فوتبال ایران سهم زیادی در تصمیم‌گیری‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارد. بنابراین اتفاقات و مسائلی که در خصوص انتخاب بهترین‌های آسیا به وجود آمده، با حضور اندک ایرانی‌ها در راس AFC مرتبط است.

 نایب رئیس سابق فوتبال غرب آسیا نامه اعتراضی تاج را برای تغییر در نظر AFC را برای امسال بی‌تاثیر دانست و گفت: وقتی AFC برای امسال نفرات برتر را انتخاب می‌کند، نوشتن نامه برای تغییر آن بی‌فایده است و آنها تغییری در رای خود ایجاد نمی‌کنند. به نظر من برای نوشتن نامه و اعتراض، کمی دیر شده است و این نامه برای امسال تاثیرگذاری ندارد.

غفاری ادامه داد: البته شاید این نامه برای مراسم انتخاب بهترین‌ها در سال بعد تاثیرگذار باشد و اعتراض ایران در AFC مفید واقع شود. اینگونه نامه‌نگاری‌ها نیز در این سطح در دنیای فوتبال معمول است و کشورهای معترض به تصمیمات AFC از این طریق اعتراض خود را به گوش مسئولان رده بالای فوتبال می‌رسانند.

 

کد خبر : ۴۲۸۷۴۰